AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Jeg begynte første helgen i oktober med hoste og tungpust. Ikke uvanlig for meg med tyngre pust ved luftveisinfeksjoner pga astma, men denne runden har vært helt annerledes. Etter halvannen ukes tid var jeg hos legen, da hadde jeg feber og høy crp. Fikk antibiotika. Crp gikk ned og feber forsvant, men hoste og tungpust vedvarte. Har vært hos legen flere ganger og vært sykmeldt (ikke mulig å jobbe, var konstant anpusten og hostet hele tiden). Har vært på røntgen av lunger x 2, ct av lunger nå i romjula. Alt av influensa, virus, covid, mycoplasma osv er testet, negativt. Har vært så tett i lungene at fastlegen var veldig i tvil om det var ok at jeg var hjemme, og vurderte innleggelse flere ganger. Siden uka før jul har pusten vært betydelig bedre. Ikke helt som vanlig, men utrolig deilig å nærme seg normalen. Hoster også mye, mye mindre. Var sykemeldt til 22.desember, hadde uansett fri i jula. Problemet nå er at jeg føler meg så tom og sliten. Er sliten, men sover dårlig til tider. Skjønner ikke helt hvorfor, for jeg er jo ferdig med å hoste hele natta. Føler meg "syk" i kroppen hvis det er mulig å forstå, altså slapp som om jeg er syk, uten å være syk. Men har ikke feber, ikke tett noe sted osv. Late som ingenting og satse på at det går over, eller ta kontakt med lege IGJEN hvor jeg føler at jeg har vært stamkunde de siste par månedene? Vil ikke være hypokonder, men vil heller ikke gjøre meg mer sliten enn jeg er.... Anonymkode: fe830...f36
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg begynte første helgen i oktober med hoste og tungpust. Ikke uvanlig for meg med tyngre pust ved luftveisinfeksjoner pga astma, men denne runden har vært helt annerledes. Etter halvannen ukes tid var jeg hos legen, da hadde jeg feber og høy crp. Fikk antibiotika. Crp gikk ned og feber forsvant, men hoste og tungpust vedvarte. Har vært hos legen flere ganger og vært sykmeldt (ikke mulig å jobbe, var konstant anpusten og hostet hele tiden). Har vært på røntgen av lunger x 2, ct av lunger nå i romjula. Alt av influensa, virus, covid, mycoplasma osv er testet, negativt. Har vært så tett i lungene at fastlegen var veldig i tvil om det var ok at jeg var hjemme, og vurderte innleggelse flere ganger. Siden uka før jul har pusten vært betydelig bedre. Ikke helt som vanlig, men utrolig deilig å nærme seg normalen. Hoster også mye, mye mindre. Var sykemeldt til 22.desember, hadde uansett fri i jula. Problemet nå er at jeg føler meg så tom og sliten. Er sliten, men sover dårlig til tider. Skjønner ikke helt hvorfor, for jeg er jo ferdig med å hoste hele natta. Føler meg "syk" i kroppen hvis det er mulig å forstå, altså slapp som om jeg er syk, uten å være syk. Men har ikke feber, ikke tett noe sted osv. Late som ingenting og satse på at det går over, eller ta kontakt med lege IGJEN hvor jeg føler at jeg har vært stamkunde de siste par månedene? Vil ikke være hypokonder, men vil heller ikke gjøre meg mer sliten enn jeg er.... Anonymkode: fe830...f36 Postviral utmattelse er en høyst reel mulighet Anonymkode: aaaa4...32e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Postviral utmattelse er en høyst reel mulighet Anonymkode: aaaa4...32e Takk... Men hvordan kan man fikse det da? Hva er fornuftig, mener jeg? Anonymkode: fe830...f36
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk... Men hvordan kan man fikse det da? Hva er fornuftig, mener jeg? Anonymkode: fe830...f36 Ta det med ro over tid, prøve forsiktig aktivitet. Er du i jobb så er en sykemelding fornuftig. Du kan spontant bli bedre eller så må du ta hensyn og forsiktig prøve deg frem. Ikke føl deg som en hypokonder, det er en høyst reel tilstand som for noen tar tid å komme over, for noen om de ikke tar hensyn så kan du forlenge tiden det tat å bli bedre/frisk. Anonymkode: aaaa4...32e 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta det med ro over tid, prøve forsiktig aktivitet. Er du i jobb så er en sykemelding fornuftig. Du kan spontant bli bedre eller så må du ta hensyn og forsiktig prøve deg frem. Ikke føl deg som en hypokonder, det er en høyst reel tilstand som for noen tar tid å komme over, for noen om de ikke tar hensyn så kan du forlenge tiden det tat å bli bedre/frisk. Anonymkode: aaaa4...32e Jobber på barneskole, så er avhengig av å kunne gi av meg selv på jobb. Har klart å gjennomføre besøk osv i jula, funker i det daglige hjemme, men kjenner på en uvanlig "slitenhet" i mangel på et bedre ord... Har sikkert presset meg mer enn jeg burde mens jeg var som sykest også, fordi man vil jo funke.... Har en veldig fin fastlege, men kvier meg for å lage problemer større enn de er og for eksempel bestille en hastetime til i morgen.... Selv om hun aldri har vært i nærheten av å antyde at jeg overdriver, tvert i mot tror jeg hun av og til har gjennomskuet at jeg prøver å gjøre det bedre enn det var Anonymkode: fe830...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå