AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Nettopp gått gjennom mine ulike sparekonti for å ta ut fjorårets renter. Men legger merke til at alle bankene mine med unntak av en har rundet renten ned. Altså der det før nyttår sto "opptjent rente 6432,23" er summen som ble kapitalisert ved nyttår rundet ned til 6432,00. En av bankene har også rundet ned med over en krone. Er dette noe nytt, kan ikke huske at noen har gjort det tidligere? Totalt sett er det vel forsvunnet en 7-8 kroner, så ingen krise. Men bare stusser over praksisen, bankene får jo mye gratis hvis de tar noen øre fra hver sparekunde? Anonymkode: b4737...ec0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Hva sier banken da? Har du hørt med de? Anonymkode: 4f3e0...42b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva sier banken da? Har du hørt med de? Anonymkode: 4f3e0...42b Nei, jeg har ikke spurt siden det er såpass små summer. Men ser nesten alle bankene gjør det, så da regner jeg med det er lov. Det er sikkert sånt de færreste legger merke til, men jeg fører inn summene i budsjettet hver måned. Så ser at det feks sto opptjente rente 47,73, som så ble utbetalt 47 kroner ved årsskiftet og ingenting opptjent i 2024 (har ikke noe sparebeløp der per nå). Mener det har blitt utbetalt hele summen før, men er ikke skråsikker. Anonymkode: b4737...ec0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå