AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Hun vet jeg har slitt med angst og depresjon i ett års tid. Og i natt drakk jeg litt og åpnet meg om tunge tanker. Jeg sa 2023 har vært ett veldig tøft år, og er egentlig ganske lei av livet. Jeg klarte endelig å si hva jeg virkelig har kjent på i 2023. Jeg har bare fortalt overflaten, hun vet ikke i dybden, men hun vet at det har vært ganske strevsomt likevel. Da jeg sa jeg var lei av livet så ble jeg bare møtt med "På tide å legge det bak seg, nytt år nå" Er ikke det spesielt? Anonymkode: 359cd...7fc 1 14
Nuttery Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Noen synes rett og slett det er fryktelig vanskelig å forholde seg til andres ulykke, og vet ikke hva de skal si. Jeg har selv noen venner som er slik. Det sårer når man får slike kommentarer, men jeg velger å se det som utsagn basert på uvitenhet og dumskap. 20 8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 For meg er slike mennesker ikke venner. Kutter dem ut. Anonymkode: 51756...509 8 3
Ytdhd Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Hun snakker jo som om 1. januar 2024 skal plutselig forandre livet ditt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 Det er mange som ikke kan det å møte på følelser, selv lærte jeg det ikke før jeg fikk barn med ekstra utfordringer og har gått på diverse emosjonsfokuserte kurs. Det at hun ikke var støttende betyr ikke at hun ikke bryr seg, det betyr nok mer at hun ikke visste hvordan hun skulle håndtere det. Prøv å ikke ta det personlig. Hørtes ut som et skikkelig tungt år for deg. Håper det nye året blir bedre❤️ Anonymkode: 984d4...943 14 3 5
Pippi Lotta Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 Tror ikke hun mente å såre deg, men hun viste sikkert ikke hva hun skulle si. Det er ikke alle som er like flinke i å snake om følelser. Er hun en god venn ellers så synes jeg ikke du skal holde det i mot henne. Hun forsøkte nok å trøste så godt hun kunne. 13 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 Tja. For noen personer kan det vær et godt råd å fokusere mer framover og mindre bakover. Anonymkode: 20016...5fa 16 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 Populært innlegg #8 Skrevet 1. januar 2024 Du tok opp vanskelige tanker på nyttårsaften. En dag folk koser seg og har det gøy. Hun ønsket ikke å bruke den dagen til å deppe sammen deg. Du valgte feil dag å ta opp dette. Anonymkode: 050a3...f92 41 2 9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #9 Skrevet 1. januar 2024 Noen mennesker er ikke så mye i kontakt med egne følelser og de et ikke de beste til å snakke med. Er nok vanskelig å vite hva hun skal svare om hun ikke kan relatere seg og er en som skyver alle negative følelser bort. Du kan ikke kjenne folk på annet nivå enn de kjenner seg selv. Anonymkode: 74ff3...a69 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #10 Skrevet 1. januar 2024 Selve diagnosen angst kan man vel ikke legge bak seg sånn helt uten videre. Men vonde opplevelser bør man få profesjonell hjelp til å bearbeide og legge bak seg. Da bør poenget være å se fremover og jobbe med å få et bedre liv. Om man graver seg ned i vonde minner, så får man aldri et bra liv. Jeg klarte å komme meg gjennom noen år med vold og trusler uten noe varig men. Hadde et voldsomt fokus på å bare se fremover. Men vet selvfølgelig at ikke alle klarer det. Anonymkode: fb801...e99 6 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #11 Skrevet 1. januar 2024 Du kan velge å se det på to måter. Du tar deg nær av det og føler at følelsene dine ikke ble møtt med empati, det var litt kaldt å få servert noe sånt når man endelig tør å åpne seg.. Det er jeg enig i. Eller du kan tolke det på det på en positiv måte, det ER kanskje på tide å legge det bak seg, nå kommer et nytt år og en ny dag, med blanke ark og fargestifter. Du har så mye godt i vente og det kommer til å bli bedre. Mange mennesker synes det er vanskelig å forholde seg til andres følelser, kanskje de ikke er i særlig kontakt med de hos seg selv engang.. Man må prøve å akseptere at folk er forskjellige, til en viss grad. Hvis hun stadig avfeier dine følelser så er det kanskje ikke en særlig god venninne. Men hvis det var denne ene tingen hun sa så ville jeg prøvd å sett forbi det. Anonymkode: 77a12...61f 6 1 1
Anonym90059005 Skrevet 1. januar 2024 #12 Skrevet 1. januar 2024 Hun drakk vel sikkert hun også, og koste seg på nyttårsaften. Var kanskje ikke klar for, eller skjønte, at du la opp til en "deep-talk" midt i nyttårsfesten. Ta det heller over en kaffe en dag. 22 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #13 Skrevet 1. januar 2024 Hva var konteksten da? Hvis dere var på nyttårsfest og hun egentlig ville ha det gøy, så var det nok veldig kjedelig å bli dratt inn i en dyster monolog om at livet føles meningsløst. Anonymkode: 76459...ce1 18 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #14 Skrevet 1. januar 2024 Hun er din venninne, ikke din psykolog. Ikke ødelegg andre sin nyttårs feiring fordi at du har det kjipt. Begynn hos psykolog heller. Anonymkode: e43ed...668 22 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #15 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du tok opp vanskelige tanker på nyttårsaften. En dag folk koser seg og har det gøy. Hun ønsket ikke å bruke den dagen til å deppe sammen deg. Du valgte feil dag å ta opp dette. Anonymkode: 050a3...f92 Haha. Så du tror det ville vært annerledes om ts tok det opp om 1 uke? Selvfølgelig ikke Anonymkode: 51756...509 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #16 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er din venninne, ikke din psykolog. Ikke ødelegg andre sin nyttårs feiring fordi at du har det kjipt. Begynn hos psykolog heller. Anonymkode: e43ed...668 Du vet det at det er vanskelig å få henvisning til psykolog, siden alt må gå via distriktspsykiatrisk senter? Med mindre man oppsøker en helt privat psykolog da, som koster mellom 790 og 2000 kroner timen avhengig av om du tar det over video eller har time på klinikk.. Anonymkode: 3138f...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #17 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun er din venninne, ikke din psykolog. Ikke ødelegg andre sin nyttårs feiring fordi at du har det kjipt. Begynn hos psykolog heller. Anonymkode: e43ed...668 Hva skal venner snakke om? Været? Anonymkode: 51756...509 3 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #18 Skrevet 1. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du tok opp vanskelige tanker på nyttårsaften. En dag folk koser seg og har det gøy. Hun ønsket ikke å bruke den dagen til å deppe sammen deg. Du valgte feil dag å ta opp dette. Anonymkode: 050a3...f92 Litt dette jeg tenker også. Jeg er ekstremt dårlig på å takle slike betroelser. Jeg er en typisk praktiker, instinktet mitt er å ordne opp, løse problemet. Jeg er dame, men akkurat der er jeg ganske maskulin. Nå vet jeg ikke settingen, men om det var i festlig lag med venner så hadde jeg nok blitt satt ut og ikke hatt noe lurt å si der og dautover «Nytt år, nye muligheter». Anonymkode: efc60...bc5 9 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #19 Skrevet 1. januar 2024 Sagt for å hjelpe. ( Det kan virke slik ) / Men søk proffe folk i slike samtaler slik at ikke venner brennes ut. Anonymkode: 24aed...2dd 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #20 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vet det at det er vanskelig å få henvisning til psykolog, siden alt må gå via distriktspsykiatrisk senter? Med mindre man oppsøker en helt privat psykolog da, som koster mellom 790 og 2000 kroner timen avhengig av om du tar det over video eller har time på klinikk.. Anonymkode: 3138f...6c3 Og når du endelig har fått time hos psykolog, kan du glemme uføreforsikring og slikt Anonymkode: 51756...509 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå