Gå til innhold

Jeg finner ikke min egen "gjeng" blant andre kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jo lett å snakke om slike ting i et felleskap og på en fest. Det er nok annerledes hvis du har de på tomannshånd i en annen setting 

Anonymkode: 5258a...be5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når jeg er i en situasjon med samboers venner og bekjente er jeg ikke på jakt etter en venninnegjeng. I de fleste tilfeller er ikke kvinnene som deltar der venninner, men bekjente på samme måte som du er. De har nok sine egne venninner utenom, og jeg vil anta at de har meningsfulle og interessante samtaler. Jeg synes det er dumt av deg å forkaste kvinner på bakgrunn av samtaleemner med personer de ikke er komfortabel med. De er nok annerledes med sine venninner.

Om du ikke finner noe til felles med 95% av kvinner er det du som er problemet. Det fins kvinner og menn som er kjedelige og overfladiske, men majoriteten av mennesker er ikke slik. 

Anonymkode: 5eda3...0e8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kalles sosial intelligens.

Jeg har også lite til felles med de fleste kvinner, men klarer fint late som i sosiale settinger.

Hadde du giddet prate om det de prater om en god stund, hadde du etterhvert funnet ut at også de er forskjellige, og har mer dypde, og fler interesser enn det du tror.

Anonymkode: d6e85...e22

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror du trenger å øve på å snakke om noe annet enn jobb og bransjesnakk, ts.

Har du noen hobbyer? Vet du om kvinnene du møter har noen? Hvis du synes livene til andre er uinteressante bør du kanskje jobbe litt med empatien din. Når noen forteller om ting som har vært vanskelig for seg, og ditt svar er en dårlig skjult gjesp, så synes jeg faktisk du er en skikkelig kjip person…

Anonymkode: d04c0...be9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella78
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har også lite til felles med de fleste kvinner, men klarer fint late som i sosiale settinger.

Hadde du giddet prate om det de prater om en god stund, hadde du etterhvert funnet ut at også de er forskjellige, og har mer dypde, og fler interesser enn det du tror.

Jeg er enig i denne. Mange damer prater om litt standard saker i plenum, for å ha god stemning og inkludere flest mulig. Vi har jo selvfølgelig flere lag i personligheten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det fleste klarer å snakke med andre uavhengig av kjønn, men man kjeder seg voldsomt når det snakkes om barn, familie, baksnakking og hvem som har sagt hva, problemer med folk du ikke vet hvem er, Real Housewife of X, osv. Who the duck cares.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hører ikke til noen gjeng heller, glad for det. Er i 40åra, hvorfor må du ha en gjeng? Godt å være selvstendig.

Anonymkode: 8a87b...e52

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har veldig lik utdanningsbakgrunn og jobber i omtrent samme bransje som samboer og kompisene hans og finner mye av det de prater om interessant, men samboeren min er veldig tydelig på at jeg må prøve å bli mer kjent med de andre kvinnene som er tilstede

Anonymkode: 8bd40...6a4

Hvorfor det? Passer han selv på å mingle med både menn og kvinner, eller henger han sammen med de han har mest til felles med? 

Anonymkode: c7d27...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som ofte skjer i slike settinger er at de kvinnene som prater høyest/kjenner flest/har høy sosial status i gruppa ofte leder an samtaleemnene. Jeg opplever det ganske likt som deg når gjengen til mannen min samles; menn og kvinner deles opp. Men har hatt mange positivt overraskende samtaler når jeg har snakket med flere av kvinnene på tomannshånd. Da blir det brått slutt på sladder, baksnakking, kjendissnakk osv. Man må finne de rette kvinnene da, men det er umulig at ALLE i en gjeng er like overfladiske. Det er fort gjort å bli revet med av samtaleemner med alkohol innabords, heldigvis betyr det ikke at ingen av de evner å diskutere litteratur, samfunn, kultur, filosofi, eller hva man selv måtte interessere seg for. 

Gi det noen flere sjanser, er mitt råd. Evt. finn venner gjennom hobbyene dine :)

Anonymkode: e1ac2...d98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alltid slitt med det samme som deg. Jeg har vært medlem av flere sånne jenteklubber da jeg var yngre. Men orket liksom ikke. Jeg er for selvstendig for sånt. Og der var det også en kjøreste som mente jeg burde ha flere jentevenninner og spesielt med de jentene. Kan vi ikke bare akseptere at folk er forskjellige? Jeg er helt normal, men har ikke en drøss av venninner. Av EGEN FRI vilje. Forstår ikke helt den typiske kvinnementaliteten rett og slett. 

Anonymkode: a02e9...1f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så de kvinnene du treffer på er mer sexfokuserte enn menn? Det var veldig rart.. Mine venner snakker ikke om sex, heldigvis..

Anonymkode: 07140...3c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor det higet etter å ha en venninnegjeng? 

Anonymkode: 662bc...7c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hele livet har jeg for det meste hadd mest å snakke om med menn, eller homofile av en eller annen grunn😅 Jeg har mer "mannlige" interesser selv om jeg pusher 40 og har små barn. Har allikevel drømt om å ha en venninegjeng og misunner alle de som har en flokk med venninner å reise med osv. Jeg har noen venninner og setter pris på de men de går ikke overens så kan bare møte en om gangen. Merker at det er mer kunstige samtaleemner. Nå føles det dessverre ikke ok ut å ha masse kompiser heller, og har aldri hatt god erfaring med det. Oppstår alltid en eller annen kjemi som ikke burde være der. Så da blir jeg heller sittende med de få venninner jeg har.

Anonymkode: 23d83...434

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hele livet har jeg for det meste hadd mest å snakke om med menn, eller homofile av en eller annen grunn😅 Jeg har mer "mannlige" interesser selv om jeg pusher 40 og har små barn. Har allikevel drømt om å ha en venninegjeng og misunner alle de som har en flokk med venninner å reise med osv. Jeg har noen venninner og setter pris på de men de går ikke overens så kan bare møte en om gangen. Merker at det er mer kunstige samtaleemner. Nå føles det dessverre ikke ok ut å ha masse kompiser heller, og har aldri hatt god erfaring med det. Oppstår alltid en eller annen kjemi som ikke burde være der. Så da blir jeg heller sittende med de få venninner jeg har.

Og homofile kompiser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Example skrev (7 timer siden):

Og det triste her er jo at noen av disse kvinnene har jo ikke andre interesser enn kjendiser, influensere og sosiale medier. Det nytter ikke å snakke med dem om andre ting, da de ikke interesserer seg eller har kunnskap om noe annet. Det er ganske skremmende. 

Heldigvis er det sånn at ikke alle er slik. Dog om ingen er der på festen, heng med gutta. 

Høres ut som en gjeng ned enkle damer dette. Forundrer meg over at de har så oppegående menn som du beskriver?😂

Anonymkode: 15e68...686

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du vil diskutere veldig intellektuelle ting er det kanskje like greit å melde seg inn i en klubb av noe slag i stedet?

Anonymkode: 15e68...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trives veldig godt i forskjellige grupper, jente-grupper er ikke noe unntak. Jeg er nysgjerrig på andre mennesker, og jeg er ofte ikke så opptatt av å prate selv. Det er kun en gruppe for lenge siden jeg følte meg tjue år eldre, der ingen turte å si noe rundt lunsjbordet, at jeg byttet de ut med en annen gruppe som var eldre, uten at jeg tenkte det var noe galt med dem, de var bare på en egen vibb. Noen grupper er jo ofte bundet sammen i en sfære som er bundet sammen litt mer enn andre grupper. Jeg fikk signal en gang om at en gruppe jeg var i, var preget av nettopp det, at der skulle noen ha vært, noen som trengte faste rammer i livet, uten at jeg kan forklare mer enn det. Så jeg vek sete med en gang, men jeg ser på noen der som venninner ved at vi har en felles historie med meg, når vi treffes spontant og tilfeldig. Veldig lite konfliktorientert. Bare at jeg ikke har noe medfødt som gjør at jeg trenger de rammene, en organisert sfære. Jeg var der to-tre ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hører ikke til noen gjeng heller, glad for det. Er i 40åra, hvorfor må du ha en gjeng? Godt å være selvstendig.

Anonymkode: 8a87b...e52

Man kan da være selvstendig selv om man har en gjeng eller gruppe med venner?

Anonymkode: e44b4...9c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er første januar og i forbindelse med nytt og år nye muligheter samt gårsdagens nyttårsfeiring så sitter jeg igjen med noen refleksjoner.

Jeg har egentlig ingen venninner, men jeg har en samboer og en vennegjeng via ham. Jeg kommer også godt overens med kolleger på jobb, men tonen er veldig profesjonell. Jeg vet at det helt sikkert finnes andre kvinner som meg der ute, at jeg kanskje må lempe litt på krav og forventninger, at jeg ikke er noe bedre enn andre, folk er forskjellige, jeg har bare ikke møtt "mine" enda, og det er heller ikke meningen å bli gode venner med alle. Likevel så føler jeg meg ofte som om jeg er fra en annen planet når jeg er i selskap med andre kvinner. 

Når det er sosiale settinger med både menn og kvinner, som f.eks. nyttårsfeiringen jeg var på i går, så har det lett for at mennene samles i en side av rommet og kvinnene i den andre (i hvert fall i løpet av kvelden). Jeg har veldig lik utdanningsbakgrunn og jobber i omtrent samme bransje som samboer og kompisene hans og finner mye av det de prater om interessant, men samboeren min er veldig tydelig på at jeg må prøve å bli mer kjent med de andre kvinnene som er tilstede (ok, jeg må utvide omgangskretsen min og prøve å skape relasjoner). Jeg klarer virkelig ikke å relatere føle noe kjemi med 95% av kvinner jeg prater med...

Det blir så mye overfladisk prat om andre mennesker om det så er kjendiser eller andre kvinner som ikke er til stede, lange monologer om hvordan de feilet i året som var og hvilke mål de har satt seg for 2024, rundgang av fyllahistorier, og generelt veldig seksuelle tilnærminger om andres forhold, egne forhold, naboen, og alt mulig (ok, her er det alkohol i bildet og jeg er nok kanskje litt over snittet prippen av meg).

Er det flere som ofte føler på dette? At man sitter rundt et bord med 8 andre kvinner, disse kvinnene koser seg masse og har masse til felles, mens man selv ikke føler på et fnugg av kjemi og som man var fra en annen planet.

Anonymkode: 8bd40...6a4

image.jpeg.0c900fa2667afba965ae8f53508edfd2.jpeg

Du kan være med meg! 😍

Anonymkode: 7ddbb...071

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen venninnegjeng, men har gode venninner herfra og derfra. Må du ha en gjeng? Jeg trives godt med visse menn og visse kvinner, men er ikke god på gjeng og gruppe. Men det hender jeg havner i løst sammensatte grupper med både kvinner og menn hvor det er både hyggelig og gøy likevel. Synes alltid det er litt rart hvis selskaper deler seg opp etter kjønn, men er sjelden i slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...