Gå til innhold

Kollega som er hjemme i fødselspermisjon.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Innafor å dra på besøk for å hilse på henne og babyen. Eller burde jeg spør om det passer at jeg stikker innom? 

Anonymkode: 3ae81...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Send melding og si det hadde vært hyggelig å møte henne og babyen. Passer det om du kommer {sett inn dag og klokkeslett}?

Anonymkode: d11a9...dc0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må spørre om det passer, jeg hadde ikke fødelsdepresjon men tok mange uker før jeg orket besøk av andre enn de aller nærmeste. Det er helt unntakstilstand og alt handler om baby i starten. 

Anonymkode: 6577d...af6

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må spørre om det passer, jeg hadde ikke fødelsdepresjon men tok mange uker før jeg orket besøk av andre enn de aller nærmeste. Det er helt unntakstilstand og alt handler om baby i starten. 

Vil også legge til at det bør være kort besøk rundt 1 time om baby er veldig liten, og hyggelig om du tar med noe lett å spise/drikke du kan ikke forvente å bli servert noe på barselsbesøk

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt må du spørre og avtale på forhånd. 😳 Du blir ikke populær om du vekker babyen som nettopp har sovnet. Jeg ville også satt pris på å få mulighet se noenlunde presentabel ut, og ikke bustete med slappe klær.

Anonymkode: 959e2...723

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør først! Det finnes noen som liker overraskelsesbesøk, men de er i mindretall.

Anonymkode: e7c1c...a51

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Send melding å avtal dato og klokkeslett.

Ikke vær der for lenge, en time er lenge nok.

Ta med noe lett å spise/drikke til dere :) 

Ikke forvent servering eller at det er ryddig og rent 😅 

Anonymkode: f1d90...2b2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt må du spørre og avtale på forhånd. 😳 Du blir ikke populær om du vekker babyen som nettopp har sovnet. Jeg ville også satt pris på å få mulighet se noenlunde presentabel ut, og ikke bustete med slappe klær.

Anonymkode: 959e2...723

Og i tillegg - det kan faktisk tenkes at vedkommende ikke er hjemme. Er jo ikke sånn at man sitter innelåst 24/7 selv om man er i perm. 

Anonymkode: 5ed2e...fcd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Og i tillegg - det kan faktisk tenkes at vedkommende ikke er hjemme. Er jo ikke sånn at man sitter innelåst 24/7 selv om man er i perm. 

Og hva så hvis vedkommende ikke er hjemme? Kommer man til låst dør snur man bare og drar hjem.

Anonymkode: d0369...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mangler du fullstendig sosial kompetanse?? Du spør selvfølgelig om det passer først!

Anonymkode: af973...9db

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hva så hvis vedkommende ikke er hjemme? Kommer man til låst dør snur man bare og drar hjem.

Personlig er jeg ikke interessert i å kaste bort tid på bomturer. Mulig ts evt har mye tid til overs å bruke.

Uansett lurest å avtale på forhånd - særlig med en liten baby i bildet :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alltid lurt å spørre. Baby eller ei. Det går også an å spørre hvordan formen er, om hun ønsker korte besøk osv. Da jeg var hjemme med første baby fikk vi litt besøk, men veldig korte. Jeg var i god form og syntes egentlig det var litt kjipt med sånne korte besøk. Så til den ene venninnen min sa jeg det i forkant. Noen har jo faktisk lyst å være litt sosiale og henge med folk. Det er nok av tid hvor man er alene med babyen.

Anonymkode: b5ea3...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er det lenge siden fødsel?

For den første tiden bør du tenke er reservert for den nærmeste familien og hovedsaklig skal de nybakte foreldrene få bruke tid på å bli kjent med sin lille i fred.

Er det et godt stykke ut i permisjonen kan du ta kontakt og høre om hun ønsker et lite besøk en dag. Formuler deg slik at det er lett for henne å takke nei, om hun virkelig ikke orker.

Noen har kolikkbaby, fødselsdepresjon, eller sloss med en mann som ikke tar tak på hjemmebane. Du aner ikke hva hun står i, og om hun har ressurser å bruke på en kollega akkurat nå.

Men har hun en lett baby og begynner å gå på veggene i permisjon av mangel på voksenkontakt kan det selvfølgelig være hun elsker å få besøk - bare spør først du :)

Anonymkode: d48f0...bfa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart det er innafor, men ikke uten avtale :) 

Anonymkode: 76313...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har opplevd det, ikke med kollega, men venninne. Hun kom uanmeldt og ringte på døra. Jeg var virkelig ikke i form, og synes det var vanskelig da jeg så det var hun som ringte på. Satt meg ned på gulvet og latet som om jeg ikke var hjemme. Helt unødvendig å komme uanmeldt. I tillegg kan dørklokken vekke et barn som endelig har sovnet. Det er lov å tenke selv ;) 

Anonymkode: 76313...739

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Send melding og si det hadde vært hyggelig å møte henne og babyen. Passer det om du kommer {sett inn dag og klokkeslett}?

Legger også til: Du kan også invitere henne på å møtes og høre hva hun ville syns var best. Jeg likte best å gå ut og trille enn å sitte hjemme. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...