Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare å måke meg ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, bor alene i enebolig. Var ute og måkte flere ganger i går, men brøytebilen har sprutet snø inn til min eiendom, samt innkjørselen min. Så jeg har ca 1,5 m med snø helt fra døren og ut til veien (ca 30-40 meter lang strekning)

Det er i tillegg skikkelig snøfokk, så vinden hjelper ikke på. Måkte sist klokken 05 i natt, våknet klokken 10.30 og er helt motløs nå. 
har dagen i dag, men i morgen må jeg på jobb. Hvordan skal jeg komme meg ut, og hvor i alle dager begynner jeg? Har ingen å spørre om hjelp. Bor i Agder. 

Anonymkode: 7c87d...435

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må vel rett og slett måke deg helt ut nå, og så flytte bilen slik at du ikke får samme problemet i morgen hvis det fortsetter å snø. Altså sette bilen et sted utenfor eiendommen. Lykke til!

Anonymkode: 26171...812

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan du be om hjelp i en lokal facebook-gruppe? Spørre en nabo, kollega eller venn? Ringe en entreprenør? 

Anonymkode: c785b...988

• Liker 5
Skrevet

Neste gang du ser en traktor, løp ut å spør om de kan det for deg. Sånn bare at det verste er tatt. Så vipser du for jobben. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du ingen med snøfreser?

Anonymkode: 3108f...330

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner du ingen med snøfreser?

Anonymkode: 3108f...330

Snøfreser? Sneen er altfor høy til at det nytter med en fres. 
Er ingen med traktor rundt her, kun kommunale brøytemannskap. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hjelp, bor alene i enebolig. Var ute og måkte flere ganger i går, men brøytebilen har sprutet snø inn til min eiendom, samt innkjørselen min. Så jeg har ca 1,5 m med snø helt fra døren og ut til veien (ca 30-40 meter lang strekning)

Det er i tillegg skikkelig snøfokk, så vinden hjelper ikke på. Måkte sist klokken 05 i natt, våknet klokken 10.30 og er helt motløs nå. 
har dagen i dag, men i morgen må jeg på jobb. Hvordan skal jeg komme meg ut, og hvor i alle dager begynner jeg? Har ingen å spørre om hjelp. Bor i Agder. 

Du trenger traktorhjelp...Begynn å ringe/ sende mld til folk og nøst til du får tak i en.

• Liker 4
Skrevet

Mitt beste tips er å komme i gang. Ingenting skjer før man begynner. Og ingenting er umulig. 

Dette har vel vært varslet i langt tid, så neste gang er du forhåpentligvis bedre forberedt med en mye bedre plan enn å spørre her inne.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en privat brøyteavtale, han brøyter hele innkjørselen og frem til inngangsdøren, var her kl 5 i natt, og vi er godt nedsnødd igjen. Vestfold. Sånn som det ser ut nå må nesten nyttårsbesøket pent vente på at han kommer på runde 2 i dag, vi har ikke sjans til å måke for hånd med den snøfokken, det blir som å spa vann i en synkende båt 😅 Mitt beste tips er å legge ut en post i din lokale jobb og oppdrag-gruppe på facebook og be om privat brøyting i kveld og betale. Men fortsetter dette i natt er du egentlig like langt i morgen 🫣

Anonymkode: abe9e...931

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Snøfreser? Sneen er altfor høy til at det nytter med en fres. 
Er ingen med traktor rundt her, kun kommunale brøytemannskap. 

Har du sjekket i en lokal Facebook-gruppe? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en privat brøyteavtale, han brøyter hele innkjørselen og frem til inngangsdøren, var her kl 5 i natt, og vi er godt nedsnødd igjen. Vestfold. Sånn som det ser ut nå må nesten nyttårsbesøket pent vente på at han kommer på runde 2 i dag, vi har ikke sjans til å måke for hånd med den snøfokken, det blir som å spa vann i en synkende båt 😅 Mitt beste tips er å legge ut en post i din lokale jobb og oppdrag-gruppe på facebook og be om privat brøyting i kveld og betale. Men fortsetter dette i natt er du egentlig like langt i morgen 🫣

Anonymkode: abe9e...931

Ja, det er meldt over en meter med snø neste døgnet igjen, så føler at det er helt håpløst… 

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket i en lokal Facebook-gruppe? 

Ja, har lagt ut annonse og sett etter, men virker ikke som at det er noen som driver med sånt rundt her. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å spørre på Facebook om noen har mulighet til å komme med traktor. Ulempen nå er at de som har utstyr er enten på jobb og brøyter eller sover. Min sover. Vet røde kors stiller med spade og mannskap så du kan forsøke å ringe lokallaget ditt og spørre.

Anonymkode: 16021...081

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, har lagt ut annonse og sett etter, men virker ikke som at det er noen som driver med sånt rundt her. 

Jeg bor også i Agder og er fullstendig innesnødd. De lokale gruppene er oversvømt av mennesker i vår situasjon. Alt som kan krype og gå av brøytemannskap er ute og tviler på at de sjekker Facebook akkurat nå dessverre 😩

Anonymkode: 6c0b4...317

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du ungdommer i nabolaget du kan betale for å måke deg ut?

Anonymkode: fb5a5...60c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du avhengig av bil for å komme på jobb? 

Anonymkode: 1f277...b8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du må vel rett og slett måke deg helt ut nå, og så flytte bilen slik at du ikke får samme problemet i morgen hvis det fortsetter å snø. Altså sette bilen et sted utenfor eiendommen. Lykke til!

Anonymkode: 26171...812

Det er vel en dårlig ide. Setter ts bilen utenfor eiendommen sin, så hindres brøyting i gaten. Det er også risiko for at bilen begraves både av snøfall og snø som kommer av brøytebilene. 

Ts, du får nok bare bruke dagen på å brøyte sånn at det blir mulig å komme seg ut imorgen. Kjedelig, men det er nok det eneste som må til - hvis du ikke kan ta kollektiv til jobb da. 

Anonymkode: a24fa...696

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Vestfold. Aner ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb i morgen.

Anonymkode: a0217...9c6

Gjest Goldenretriever
Skrevet

Hvis det skal fortsette å snø, vurder å forhåndsbestille taxi til jobb i morgen, så er det bare deg selv du må få ut til veien? Da har du litt bedre tid på å få hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det blir ikke enklere av å vente… 

Hvis du ikke klarer selv må du be om hjelp. Prøv lokale facebookgrupper. 

Anonymkode: 6e941...85f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...