AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Jeg har bestillt time for utbrenthet hos legen. Fikk ikke time før om 4 uker. Men dette har pågått i lang tid. Jeg har bare blitt verre , og fått mer plager. Jeg føler en sterk utmattelse, konstant trøtt, vondt i musklene, ofte hodepine, problemer med magen, en del svimmelhet , og mye nervøs hele tiden. Jeg har hatt en del påkjenninger pga familiære ting, og påkjenning på jobb med mye stress. Er det riktig å gå til legen, og spørre om det kan være mulig med sykemelding og undersøkelser om dette via blodprøver osv ? Eventuelt behandling? Jeg tror alt er stress, men det er ikke greit å ha det slik. Andre som har hatt det på samme måte? Hva hjalp deg? Anonymkode: 00806...330
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har bestillt time for utbrenthet hos legen. Fikk ikke time før om 4 uker. Men dette har pågått i lang tid. Jeg har bare blitt verre , og fått mer plager. Jeg føler en sterk utmattelse, konstant trøtt, vondt i musklene, ofte hodepine, problemer med magen, en del svimmelhet , og mye nervøs hele tiden. Jeg har hatt en del påkjenninger pga familiære ting, og påkjenning på jobb med mye stress. Er det riktig å gå til legen, og spørre om det kan være mulig med sykemelding og undersøkelser om dette via blodprøver osv ? Eventuelt behandling? Jeg tror alt er stress, men det er ikke greit å ha det slik. Andre som har hatt det på samme måte? Hva hjalp deg? Anonymkode: 00806...330 Du kan ringe og høre om de har akutt-time om du trenger sykemelding her og nå. Vært utbrent selv og fastlege generelt har god rutine på hvordan man skal legge opp løpet fremover. Om man først har blitt utbrent så trenger man timeout, sortere livet sitt, få stress på avstand og få ladet opp. Man kan bli kronisk syk av langvarig utbrenthet. Anonymkode: 7aa1e...211
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 40 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ringe og høre om de har akutt-time om du trenger sykemelding her og nå. Vært utbrent selv og fastlege generelt har god rutine på hvordan man skal legge opp løpet fremover. Om man først har blitt utbrent så trenger man timeout, sortere livet sitt, få stress på avstand og få ladet opp. Man kan bli kronisk syk av langvarig utbrenthet. Anonymkode: 7aa1e...211 Takk for svar. Jeg fikk time om 4 uker. Dette har pågått lenge. Men burde mulig forsøkt å få komme til tidligere. Jeg føler at jeg ikke er i stand til å gjøre en god nok jobb i min situasjon. Jeg jobber hardt, men får mye kritikk av leder. Jeg tenker at alt kunne vært bedre om jeg hadde fått 2 ukers sykemelding og fått samlet meg litt. Jeg stresser konstant. Anonymkode: 00806...330
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Jeg ringte legen da telefone åpnet. Var så utkjørt og sliten at jeg gråt på telefonen mens jeg ba om legetime fordi jeg ikke greide å komme meg på jobb pga utbrent. Fikk legetime den dagen, ingen ekle spørsmål fra helsesekretæren, bare omtanke og forståelse. Anonymkode: eb7ce...393 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Jeg fikk time om 4 uker. Dette har pågått lenge. Men burde mulig forsøkt å få komme til tidligere. Jeg føler at jeg ikke er i stand til å gjøre en god nok jobb i min situasjon. Jeg jobber hardt, men får mye kritikk av leder. Jeg tenker at alt kunne vært bedre om jeg hadde fått 2 ukers sykemelding og fått samlet meg litt. Jeg stresser konstant. Anonymkode: 00806...330 Da hadde jeg ringt å bedt om å få en akutt-time. Men om du er så kjørt som du fremstår så holder det ikke med 14 dager. Du må få oversikt på hva som har gjort deg utbrent, luke ut, hvile ut skikkelig over tid og forsiktig prøve deg ut fysisk evt tenke nytt rundt jobb og el privatlivet. Når man begynner få fysiske symptomer på overbelastning så er nervesystemet ditt i fryktelig ubalanse, tar tid å gjenopprette. Det er ikke gjort på 14 dager for så gå tilbake til det som har gjort deg stresset. Du vil merke hvor sliten du egentlig er når du får en timeout. Anonymkode: 7aa1e...211 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Da hadde jeg ringt å bedt om å få en akutt-time. Men om du er så kjørt som du fremstår så holder det ikke med 14 dager. Du må få oversikt på hva som har gjort deg utbrent, luke ut, hvile ut skikkelig over tid og forsiktig prøve deg ut fysisk evt tenke nytt rundt jobb og el privatlivet. Når man begynner få fysiske symptomer på overbelastning så er nervesystemet ditt i fryktelig ubalanse, tar tid å gjenopprette. Det er ikke gjort på 14 dager for så gå tilbake til det som har gjort deg stresset. Du vil merke hvor sliten du egentlig er når du får en timeout. Anonymkode: 7aa1e...211 Ja det er ikke sikkert at det hjelper med kun 14 dager. Det er sant. Jeg må også finne ut hva som gjør meg egentlig sliten. Anonymkode: 00806...330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå