Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjorde dere det?

Barnet er nå 18 mnd.

Det et et helvete om pappaen tar han... uff. Men det må stoppes nå

Anonymkode: 92b5b...251

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pappaen tok det mens jeg likevel skulle bort to netter. Ja det er tøft, men ofte er det verre om mor er der og barnet ikke får brystet. Det oppleves veldig frustrerende for barnet. Man må nesten bare stå i det, så lenge en av foreldrene er der for barnet så går det bra. 

Anonymkode: 16ee7...00e

AnonymBruker
Skrevet

Pappaen tok over all legging da han hadde permisjon. Det var slit de første dagene, men gikk seg raskt til.

Anonymkode: afeaa...9b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var borte en helg. Gikk veldig greit

Anonymkode: 5e06a...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Dere må bare stå i det. 

Anonymkode: 1f728...cc3

Skrevet

Pappaen tok alt som hadde med legging og natt i en ukes tid. Til dags dato har fremdeles pappa hovedansvaret på barnerommet. Barnet forventer ikke hverken meg eller pupp der inne lenger.

Gikk seg raskt til, selv om pappaen hadde et par tøffe netter helt i starten :) 

AnonymBruker
Skrevet

Her tok jeg det og det gikk bedre enn om pappaen tok over. 

Min var litt yngre enn din men likevel eldre enn mange, var 15 mnd ca. 

Fordelen når de blir eldre er at de forstår mer av hva du forklarer, og gråten er mer savn og at de vil ha, enn faktisk behov som når de er små. Du kan si at det er tomt for melk. Tilby vann på flaske. Trøst og bekreft at det er trist å ikke få amme men at mamma kan trøste og at dere er glad i barnet likevel. Du kan forberede før leggetid om at nå er det slutt på å amme om natten men at det er vann der om barnet blir tørst.

Jeg tok det litt gradvis, hver oppvåkning forsøkte jeg først å legge igjen uten amming. Hadde satt en ca. tid for når jeg kunne gi opp. Etter en stund der vi ikke ammet alle oppvåkninger (spesielt ikke de første 2-3) så bestemte jeg at nå var det helt slutt. Og det gikk veldig greit, nesten ikke gråt. Men tok litt lenger å få tilbake i søvn, men jeg bysset og trøstet og bar om nødvendig, alt for å ikke amme men likevel gi barnet nok trøst i overgangen.

Brukte treningsbh så det ikke skulle lukte så melk. 

Anonymkode: 8ab08...a97

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det selv. Leste et sted at for noen babyer blir det for hardt å både kutte pupp i tillegg til å bli «fratatt» mor, så vi startet med å kutte 22-puppen første kvelden,  så kuttet vi 02-puppen på dag 2 og 04 på dag 3. Var 22-puppen som var desidert verst, de andre var lite stress,

Anonymkode: 11394...031

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

.

Har du noen flere spørsmål? 

Anonymkode: 1f728...cc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...