AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Hvordan er det med forhold til de som sliter med søvn? håper noen kan komme med tips. Jeg snakker litt med en, og han sliter veldig med søvn, og jeg har ikke behov for trass og dårlig hverdag igjen etter jeg kom meg ut av et 4 år gammelt vanskelig forhold. 🙄❤️ Anonymkode: 41b10...dc5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Hvorfor skulle det bli trass og trøbbel? Det blir det man gjør ut av det. Jeg har slitt med søvn i 20 år, det er aldri noe vi diskuterer her hjemme. Jeg sover ikke bedre av at det skapes diskusjoner, det blir heller enda mindre søvn av det. Anonymkode: 09b40...097
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 Min erfaring så kommer det an på alvorlighetsgraden, hvor «godt» eller vant med utfordringene vedkommende er, og personligheten. Jeg sliter selv massivt med søvnen. Såpass at jeg må inn på sykehus for å sove. Jeg er likevel der at jeg møter på alt jeg skal møte på av avtaler osv samme hvor mye jeg har sovet. Jeg tar meg sammen. Jeg orker ikke så mye sosialt da, og særlig på kveldstid, det er vel det eneste. Jeg synes det er mer klaging fra de som sliter med kortvarig med «noe» dårlig søvn, enn fra mange av oss som virkelig sliter, men mulig det er kun min opplevelse. Jeg har hatt folk som klager på 6 timer med søvn, hvor de våknet to ganger, og da er omtrent måneden ødelagt (for å sette på spissen). Jeg sier da lite om mitt, prøver å være medfølende, selv om jeg tenker mitt, og bytter tema. Har en alvorlige søvnproblemer bør en virkelig være nøye med søvnhygienen og i den ligger det å både legge seg og især stå opp til ca samme tid, og det er det dessverre mange som ikke forstår hvor viktig er og, det har vært utfordrende i møte med folk som mener jeg «bare kan ta igjen søvnen senere», «det er ikke så nøye», osv. Jeg går på større ting, men nei jeg kan ikke ha aktiviteter på fast basis som slutter på kveldstid når jeg egentlig skulle ha roet. Dette vil påvirke en evt partner. Jeg er selv singel nå, og det har ingenting med søvn å gjøre, men jeg vet søvnen hadde blitt et tema i nytt forhold. Dog ikke pga trass og surhet. Anonymkode: d8ca0...9a1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvordan er det med forhold til de som sliter med søvn? håper noen kan komme med tips. Anonymkode: 41b10...dc5 Etter vi begynte med seperate soverom har vi fått ett nytt liv😃 Begge sover mye bedre. Mer og bedre søvn = mer overskudd, bedre helse, bedre humør = bedre kjærester, mer aktivitet og mer sex. Anonymkode: 56dc8...925
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 Hva snakker dere om da? Dater dere, eller er du interessert i forhold? Må ikke flytte sammen etter første date. Anonymkode: 2debc...231
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 Snakket med en? Hva relasjon har dere? Dating? Kjærester? På vei inn i samboerskap?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 Har alltid slitt med søvn, også som barn. Ingen rutiner hjelper, jeg er nok bare slik. Har løst mye av problemet med å ha kvelds og nattarbeid. Så la meg få sove når jeg kan. Jeg plager ingen når jeg sover, så lenge jeg tar min del av ansvaret hjemme. Anonymkode: 8a424...baf 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #8 Skrevet 1. januar 2024 Jeg sliter litt med søvn, ikke veldig mye, men jeg må ha separate soverom for det første. Helt umulig for meg å få en god natts søvn hver dag når jeg deler seng med noen. Jeg kan nok også legge meg senere, og våkne midt på natten iblant. Men jeg trenger også lite søvn. Jeg skjønner ikke hva du mener med trass, høres ut som et barn som ikke vil legge seg.. 😅 Men ja, dårlig søvn kan jo gi en dårlig dag. Eller et dårlig liv generelt for den saks skyld. Men du merker jo når du dater han om han har et lynne du liker da? Du vil jo ikke falle for han om han er som en unge i trassalderen heller 😅 Faller du for fyren og elsker han så går det vel greit med den søvnen - separate soverom, belag deg på at dere ikke legger dere samtidig her kveld eller at han står opp midt på natten. Anonymkode: be155...ad9
Hjelpsom Skrevet 1. januar 2024 #9 Skrevet 1. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor skulle det bli trass og trøbbel? Det blir det man gjør ut av det. Jeg har slitt med søvn i 20 år, det er aldri noe vi diskuterer her hjemme. Jeg sover ikke bedre av at det skapes diskusjoner, det blir heller enda mindre søvn av det. Anonymkode: 09b40...097 Av egen erfaring og dersom du orker lese deg opp på temaet, så kan mangel på søvn føre til irritabilitet, sinne, deprsesjon, agressivitet med mere. Man merker det ofte ikke selv før eventuelt partner forlater deg, eller folk rundt deg reagerer og man bagatelliserer det selv lenge før man i noen tilfeller innser det. Jeg var som deg, totalt uvitende om problemene søvnmangel kan føre til. 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan er det med forhold til de som sliter med søvn? håper noen kan komme med tips. Jeg snakker litt med en, og han sliter veldig med søvn, og jeg har ikke behov for trass og dårlig hverdag igjen etter jeg kom meg ut av et 4 år gammelt vanskelig forhold. 🙄❤️ Anonymkode: 41b10...dc5 Rutiner og atter rutiner. Og fremfor alt få personen til å innse risikoen og hva det kan føre til. Ser det er mange gode tips lenger oppe i tråden. Men selvinnsikt tror jeg er alfa omega. Jeg ville ikke droppet eventuelt forhold hadde jeg vært deg, dersom ikke alt har vært prøvd, men det er selvfølgelig mange forskjellige forhold som spiller inn. Om du er virkelig interresert i hen, så prat med hen om temaet og vær tydelig på hva du har vært igjennom og hvordan du opplever hen, dersom personen har selvinnsikt og er villig til å jobbe med problemet, så er det jo ikke gitt at du skal dumpe en person du egentlig virkelig liker til tross for søvnmangelen.
Hjelpsom Skrevet 1. januar 2024 #10 Skrevet 1. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Faller du for fyren og elsker han så går det vel greit med den søvnen - separate soverom, belag deg på at dere ikke legger dere samtidig her kveld eller at han står opp midt på natten. Anonymkode: be155...ad9 Dersom jeg forstår TS rett, så er det ikke der skoen trykker. Det er jo hverdagen etter natten som ofte er problemet... Men mulig det også kan være et problem da, dersom man har behov for å legge seg og stå opp med partner hver natt
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #11 Skrevet 1. januar 2024 Har ei venninne som sliter med søvn,problemer med kjæresten oppstår de gangene han ikke forstår og tar hensyn. Anonymkode: 84ced...7fe
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #12 Skrevet 1. januar 2024 Jeg er sammen med en som i perioder sliter med søvn, og det er faktisk ganske utfordrende. Er som zombi om dagen, vanskelig å planlegge ting å gjøre og trenger ofte flere hviler i løpet av dagen. Har også barn, og ender med at det meste av huset og barna faller på meg. Anonymkode: a6af3...fad
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #13 Skrevet 1. januar 2024 Jeg sliter med søvnproblemer, på natten så står jeg bare opp, om jeg ikke får sove. Og jeg er med på det som er planlagt, på dagen, og i godt humør. Selv med veldig lite søvn. Men trenger jo noen dager iblant, til å bare slappe av, har det vært lite søvn over tid. Men jeg er ikke i dårlig humør da. Og jeg avlyser aldri viktige planer. Jeg tar og minst halvparten av hus og barn. Anonymkode: 3ddfb...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå