Gå til innhold

Ufin kollega som baksnakker

oslomaraton

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
oslomaraton skrev (5 minutter siden):

Neste gang hun ler, himler med øyne, kommer med kommentarer , så skal jeg spørre henne hun mener. høyt så andre hører.

Jeg kjører som regel følgende prosess:

1) Tar det opp med den det gjelder først, uten å involvere noen andre. 

2) Hvis jeg ikke ser bedring, så tar jeg samtalen direkte en gang til, evt. med lydopptaker for fremtidig bevis (Det har man lov til så lenge man er med i samtalen selv også). 

3) Hvis fortsatt ingen bedring, så involverer jeg verneombud/tillitsvalgt/ledelsen/den aktøren som har mest å gjøre med arbeidsmiljøet.

4) Hvis fortsatt ingen bedring, så melder jeg inn et formelt avvik

5) Hvis ikke noe annet nytter, så går jeg til krig. 

Anonymkode: 81990...931

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk som renner å sladrer til sjefen bak ryggen til kollegene.. feige umodne folk!! Spyr av dem! Rydd opp i misforståelser og konflikter som et voksent menneske- man må jo faktisk samarbeide og ha et godt arbeidsmiljø sammen i etterkant!

Anonymkode: a4987...95f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når andre baksnakker er det ikke den som blir baksnakket som har problemer. Det er de som baksnakker om andre. Jeg hadde ikke brydd meg særlig. De som baksnakker andre pleier jeg å tenke ikke har et interessant liv selv at de er nødt til å snakke om andre bak deres rygg :P

Anonymkode: 6376f...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.1.2024 den 11.22):

Nei. Dette involverer man IKKE leder i, dette er ikke jobbrelatert. Dette tar TS med kollegaen direkte. Som en trussel kan man si at neste steg evt blir å involvere leder.

Anonymkode: 9b51d...4fa

Om begge er kollegaer til ts, og dette skjedde på arbeidsplassen, er det jobbrelatert. 

Anonymkode: 0797b...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
oslomaraton skrev (På 2.1.2024 den 19.37):

Neste gang hun ler, himler med øyne, kommer med kommentarer , så skal jeg spørre henne hun mener. høyt så andre hører.

Det må du gjøre hver gang. Pass på å ikke være alene med henne generelt i tillegg.

Anonymkode: ece98...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...