oslomaraton Skrevet 1. januar 2024 #1 Del Skrevet 1. januar 2024 Hei, jeg har ei kollega som.snakker negativt bak min rygg. Jeg har tidligere bare valgt å overse henne..Men nå begynner det å gå fir vidt. Fikk høre igjen at en fyr hadde kommentert at jeg var så fin, hvorpå hun hadde sagt til han at jeg var så lett tilgjengelig for mannfolk. Han hadde reagert på det hu hadde sagt..Dette er ikke greit, og det stemmer jo heller ikke . Hva hadde dere gjort hvis dere var meg? jeg ser henne på jobb i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 1. januar 2024 #2 Del Skrevet 1. januar 2024 oslomaraton skrev (7 minutter siden): Dette er ikke greit, og det stemmer jo heller ikke . Hva hadde dere gjort hvis dere var meg? jeg ser henne på jobb i morgen. Dette er langt fra greit, og dette må du ta ved roten umiddelbart, altså konfrontere henne. Ikke utsett det. Si det som det er at du hører hun slenger usannheter om deg, og true gjerne med å ta det videre dersom hun ikke stopper umiddelbart. Både når det gjelder å slenge dritt om deg og andre, hun forpester jo arbeidsmiljøet på denne måten! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Del Skrevet 1. januar 2024 Få med leder til et medarbeidermøte med dere 3. Anonymkode: ece98...b4a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Få med leder til et medarbeidermøte med dere 3. Anonymkode: ece98...b4a Nei. Dette involverer man IKKE leder i, dette er ikke jobbrelatert. Dette tar TS med kollegaen direkte. Som en trussel kan man si at neste steg evt blir å involvere leder. Anonymkode: 9b51d...4fa 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Del Skrevet 1. januar 2024 oslomaraton skrev (19 minutter siden): Hei, jeg har ei kollega som.snakker negativt bak min rygg. Jeg har tidligere bare valgt å overse henne..Men nå begynner det å gå fir vidt. Fikk høre igjen at en fyr hadde kommentert at jeg var så fin, hvorpå hun hadde sagt til han at jeg var så lett tilgjengelig for mannfolk. Han hadde reagert på det hu hadde sagt..Dette er ikke greit, og det stemmer jo heller ikke . Hva hadde dere gjort hvis dere var meg? jeg ser henne på jobb i morgen. Du bør også be denne fyren slutte å snakke om deg. Svært uprofesjonelt kommentar. Generelt råd. Oppfør deg ordentlig, og la saken ligge. Anonymkode: c8cab...7ce 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kryneren Skrevet 1. januar 2024 #6 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Få med leder til et medarbeidermøte med dere 3. Anonymkode: ece98...b4a Ja, enkelte ganger må man si tydelig ifra. Dette er krenkende overfor deg Har dere et verneombud, sa ta med vedkommende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomaraton Skrevet 1. januar 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 1. januar 2024 Jo , jeg tenkte først å ta det opp med henne på jobb i morgen. Så vurderte jeg faktisk å ikke si noe men heller vente til hun spør meg om.noe av private ting, da får jeg det servert på et fat, kunne svart henne med at jeg ikke vil si noe privat til henne lengre fordi jeg hører at hun baksnakker meg til flere. Men så synes jeg jo også at det er innafor å si til henne at dette ikke er greit også.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 1. januar 2024 #8 Del Skrevet 1. januar 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Dette involverer man IKKE leder i, dette er ikke jobbrelatert. Dette tar TS med kollegaen direkte. Som en trussel kan man si at neste steg evt blir å involvere leder. Anonymkode: 9b51d...4fa Dette kan forsure arbeidsmiljøet. Klart leder og verneombud burde bli innblandet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #9 Del Skrevet 1. januar 2024 endo skrev (7 minutter siden): Dette kan forsure arbeidsmiljøet. Klart leder og verneombud burde bli innblandet. Voksne folk prøver først å ordne opp selv. Flaut når voksne løper til sjefen som en barnehageunge. Flau innstilling til hva ledere på jobb som arbeidsoppgaver. Anonymkode: 9b51d...4fa 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #10 Del Skrevet 1. januar 2024 oslomaraton skrev (21 minutter siden): Jo , jeg tenkte først å ta det opp med henne på jobb i morgen. Så vurderte jeg faktisk å ikke si noe men heller vente til hun spør meg om.noe av private ting, da får jeg det servert på et fat, kunne svart henne med at jeg ikke vil si noe privat til henne lengre fordi jeg hører at hun baksnakker meg til flere. Men så synes jeg jo også at det er innafor å si til henne at dette ikke er greit også.. For all del. Ikke si noen ting mens du er på tomannshånd. Da kan hun manipuere mer. Kjenner typen og de stopper ikke før de blir tatt med vitner. Så her tar du enten en konfrontasjon med andre tilstede. Eller så går du via sjefen. Tar du det via sjefen, og hun kommer garantert til å klage på det til de andre. Men da driter hun seg ut, fordi de vet at det hun klager på står hun bak selv. Alernativt, uten å dra direkte inn andre. Så spill litt dum. Nevn det til noen andre når vedkommende er i nærheten. At du har hørt noen rykter om deg på jobben du ikke skjønner hvor kommer fra, bla at du er lett på tråden. Og ikke skjønner helt hvor slike påstander kommer fra, siden du ikke helt ser at du har gjort deg fortjent til sånn prat Anonymkode: dadec...332 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #11 Del Skrevet 1. januar 2024 oslomaraton skrev (1 time siden): Hei, jeg har ei kollega som.snakker negativt bak min rygg. Jeg har tidligere bare valgt å overse henne..Men nå begynner det å gå fir vidt. Fikk høre igjen at en fyr hadde kommentert at jeg var så fin, hvorpå hun hadde sagt til han at jeg var så lett tilgjengelig for mannfolk. Han hadde reagert på det hu hadde sagt..Dette er ikke greit, og det stemmer jo heller ikke . Hva hadde dere gjort hvis dere var meg? jeg ser henne på jobb i morgen. Hadde trukket henne til side og konfrontert henne. Hadde ikke gått inn i noe diskusjon bare kort og kontant sagt at du vet hva hun holder på meg og om hun et problem med deg så får hun ha ryggrad til å ta det opp med deg selv. Hadde gått til sjefen om hun fortsatte etter dette. Anonymkode: ae958...cf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 1. januar 2024 #12 Del Skrevet 1. januar 2024 Hvis det er på jobb hun baksnakker deg, så tar du det via sjefen, med tanke på arbeidsmiljøet. Er det privat hun baksnakker deg, så ta det direkte med henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 1. januar 2024 #13 Del Skrevet 1. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Voksne folk prøver først å ordne opp selv. Flaut når voksne løper til sjefen som en barnehageunge. Flau innstilling til hva ledere på jobb som arbeidsoppgaver. Anonymkode: 9b51d...4fa I grunn hrlt enig. Bortsett fra at dette gjelder jobb og arbeidsmiljø. Litt flaut at voksne kanskje ikke innser konsekvensene??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #14 Del Skrevet 1. januar 2024 Jeg tok det opp direkte en gang med en som hadde snakket om meg, er så glad jeg gjorde det fikk snakket ut ig han fikk respekt for meg for hvordan jeg håndterte det. Synes det er best å konfrontere direkte først og se hvordan det går Anonymkode: ae958...cf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #15 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For all del. Ikke si noen ting mens du er på tomannshånd. Da kan hun manipuere mer. Kjenner typen og de stopper ikke før de blir tatt med vitner. Så her tar du enten en konfrontasjon med andre tilstede. Eller så går du via sjefen. Tar du det via sjefen, og hun kommer garantert til å klage på det til de andre. Men da driter hun seg ut, fordi de vet at det hun klager på står hun bak selv. Alernativt, uten å dra direkte inn andre. Så spill litt dum. Nevn det til noen andre når vedkommende er i nærheten. At du har hørt noen rykter om deg på jobben du ikke skjønner hvor kommer fra, bla at du er lett på tråden. Og ikke skjønner helt hvor slike påstander kommer fra, siden du ikke helt ser at du har gjort deg fortjent til sånn prat Anonymkode: dadec...332 Dette er faktisk de beste rådene. Anonymkode: ece98...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. januar 2024 #16 Del Skrevet 1. januar 2024 Hadde sagt at du ville ha møte med leder og kollega. Så hadde jeg sagt at flere kollegaer har kommet til deg og sagt hun snakker nedsettende om deg til dem og at det ikke er ok. Dette er en arbeidsplass, ikke skolegården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #17 Del Skrevet 2. januar 2024 Problemet er at sånne folk risikerer å bli dødelig fornærmet, dersom noen forsøker å få dem til å klappe igjen smella deres. Jeg hadde faktisk en tidligere kollega som påstod at jeg visstnok skal ha stjålet ting fra henne. Men ting hun hadde brukt var jo av et helt annet merke enn mine ting. Men selv om vi stod hos avdelingslederen og jeg beviste at mine ting var et helt annet merke enn hennes, og hun innrømmet at hun nok hadde tatt feil, så nektet hun å innrømme dette ovenfor de andre kollegaene våre. Hun hadde jo allerede baksnakket meg vidt og bredt, om at det garantert var jeg som hadde stjålet fra henne. Så dette nektet hun plent å innrømme at hun faktisk hadde tatt feil. Men når jeg overhørte henne baksnakke meg, så påpekte jeg selvfølgelig dette for henne. "hvordan kan du påstå at jeg har tatt dine ting, når du har innrømmet at det var snakk om vidt forskjellige merker??" men da bare sukket hun, og gikk sin vei. Senere snakket hun med en annen kollega, og påstod fremdeles at jeg skal ha stjålet fra henne. Pluss at jeg visstnok hadde vært veldig sur mot "stakkarslige" lille henne. Anonymkode: a0259...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 2. januar 2024 #18 Del Skrevet 2. januar 2024 On 1/1/2024 at 11:58 AM, AnonymBruker said: Voksne folk prøver først å ordne opp selv. Flaut når voksne løper til sjefen som en barnehageunge. Flau innstilling til hva ledere på jobb som arbeidsoppgaver. Anonymkode: 9b51d...4fa Du har hørt om HR ikke sant? En hel utdanning for å håndtere slikt som dette. Og forresten jeg er en leder. Du har neppe jobb engang når du har en slik innstilling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomaraton Skrevet 2. januar 2024 Forfatter #19 Del Skrevet 2. januar 2024 WhisperingWind skrev (På 1.1.2024 den 16.57): Hadde sagt at du ville ha møte med leder og kollega. Så hadde jeg sagt at flere kollegaer har kommet til deg og sagt hun snakker nedsettende om deg til dem og at det ikke er ok. Dette er en arbeidsplass, ikke skolegården. Ja jeg har tenkt å si at det er flere kolleger som har kommet til meg med ting hun har sagt, da vet hun at jeg ikke er alene om å reagere på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomaraton Skrevet 2. januar 2024 Forfatter #20 Del Skrevet 2. januar 2024 Neste gang hun ler, himler med øyne, kommer med kommentarer , så skal jeg spørre henne hun mener. høyt så andre hører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå