Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja sikkert et litt rart spm. Men jeg har snart bursdag,  og det er rett etter jul. Så jeg er ikke så veldig godt vant til at noen er optatt av min bursdag. 

Min mann har også vært elendig på å finne på noe med barna til dagen min.og ikke altid han kommer på at en gave er ok. Så mine krav til bursdag har vært minimal.

Nå er ungene  , unge voksne, og har begynt å spørre hva jeg ønsker meg. Og jeg vet ikke hva man svarer på sånt. Jeg kommer liksom ikke på noe jeg mangler. De få gangene jeg tidligere har blitt spurt, så får jeg bare til svar at sånt kan man ikke ønske seg. Eks, jeg ønsket meg en del til bilen min. Ikke sånn kjempedyr en. Men jeg hadde litt liten inntekt akkurat da, og tenkte at den delen ville løse mye for meg og det jeg ønsket meg aller mest. Så da ble det heller ingenting.  

Egentlig setter jeg mest pris på noen bare kommer å spiser litt mat og spiser kake. Men de gjør ikke det heller pga at de føler at de må kjøpe gave de ikke har råd til etter jul. Selv om jeg har sagt jeg ikke vil ha noen.

Så jeg vil jo ikke ta fra barna sin glede av å gi meg en gave. Men vet ikke hva, jeg skal svare. Bør iallefall ikke være noe dyrt.

Anonymkode: fb6be...a0c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ønske deg en opplevelse sammen med de? Trenger ikke være dyrt, - en topptur, søndagstur til noe du har lyst til etc? 

Skrevet

En bok.

Gavekort på kino.

Bål- tur med barna dine. 

Anonymkode: 46a72...bb1

• Liker 2
Skrevet

Jeg ønsker meg ofte litt ny spennende te, duftlys, kinobiletter og sånne ting som ikke er for dyrt fra barna. Og så er det ting som man kan bruke for å lage hyggelige opplevelser, og ikke pyntegjenstander man må ha i skuffen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vinterjakke, sko, gavekort på en sminkebutikk

Anonymkode: 32739...bc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja sikkert et litt rart spm. Men jeg har snart bursdag,  og det er rett etter jul. Så jeg er ikke så veldig godt vant til at noen er optatt av min bursdag. 

Min mann har også vært elendig på å finne på noe med barna til dagen min.og ikke altid han kommer på at en gave er ok. Så mine krav til bursdag har vært minimal.

Nå er ungene  , unge voksne, og har begynt å spørre hva jeg ønsker meg. Og jeg vet ikke hva man svarer på sånt. Jeg kommer liksom ikke på noe jeg mangler. De få gangene jeg tidligere har blitt spurt, så får jeg bare til svar at sånt kan man ikke ønske seg. Eks, jeg ønsket meg en del til bilen min. Ikke sånn kjempedyr en. Men jeg hadde litt liten inntekt akkurat da, og tenkte at den delen ville løse mye for meg og det jeg ønsket meg aller mest. Så da ble det heller ingenting.  

Egentlig setter jeg mest pris på noen bare kommer å spiser litt mat og spiser kake. Men de gjør ikke det heller pga at de føler at de må kjøpe gave de ikke har råd til etter jul. Selv om jeg har sagt jeg ikke vil ha noen.

Så jeg vil jo ikke ta fra barna sin glede av å gi meg en gave. Men vet ikke hva, jeg skal svare. Bør iallefall ikke være noe dyrt.

Spør om de kan be deg med på pizzaresturang da?

• Liker 1
Skrevet

Hjertebrosje på Glitter

Kokeboka til Marit Kolby 

Kubbelys med led, bevegelig "flamme" (Europris har) 

Pledd

Tøfler

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

(...) De få gangene jeg tidligere har blitt spurt, så får jeg bare til svar at sånt kan man ikke ønske seg. Eks, jeg ønsket meg en del til bilen min.

Dine bare = ditt ansvar å oppdra dem.

Svar tilbake at selvklart kan du ønske deg akkurat hva du vil. Og lag en dyr ønskeseddel til dotten av en mann du har. 

Anonymkode: 39394...a84

• Liker 1
Skrevet

Matkurv med ulikt du ikke unner deg i hverdagen. Trenger ikke være rådyrt, men f.eks bedre syltetøy (fra matbutikken), evergood kaffe, Jarlsberg.-ost, frøknekkebrød, bedre kjøttpålegg osv osv. Tenker utifra at jeg ser dine barn vil gi deg noe konkret, men ikke har så mye etter jul, og du ikke har så god råd selv. Da kan dette være fint. 

Min mor liker bedre Friele enn Evergood, og fikk som en del av julegaven en pose Friele jeg hadde kjøpt på tilbud. Kaffe er blitt så dyrt at selv kaffe fra matbutikken kan så absolutt være en del av en bursdagsgave. Gjerne yndlingssjokoladen din også, tross det skulle være noe så enkelt som Smil, Melkerull eller Snickers. 

Gratulerer på forskudd 💚🥳

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Januar"barn" her også!

I år ønsker jeg meg kjøleskapsmagneter, potetskreller og boksåpner, for det har jeg ikke lenger. 

Anonymkode: 0052d...7fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dunjakke fra Arc teryx eller Norrøna! 

Det fortjener du, intet mindre. 

Anonymkode: d292e...1d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Svar tilbake at selvklart kan du ønske deg akkurat hva du vil. Og lag en dyr ønskeseddel til dotten av en mann du har. 

Handler ikke et sekund om oppdragelse? De vil nok gjerne kjøpe noe hyggelig til mor, ikke praktisk. 

Anonymkode: 58603...5a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vårt ansvar å oppdra de. Har selvsagt sagt at jeg må få lov å ønske meg det jeg ønske meg. Men det rokker nok litt med personlighets trekket  hans. Fin fyr ellers da, selv om han er dårlig på bursdager. 

I 2023 minnet jeg han på at jeg ikke hadde fått noe,  ved påsketider. Han kjøpte i mai 🤣 noen bare har det ikke. 

Det er mine barn som har spurt på eget initiativ i år,  så vil da si de er godt oppdratt.  😉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vårt ansvar å oppdra de. Har selvsagt sagt at jeg må få lov å ønske meg det jeg ønske meg. Men det rokker nok litt med personlighets trekket  hans. Fin fyr ellers da, selv om han er dårlig på bursdager. 

I 2023 minnet jeg han på at jeg ikke hadde fått noe,  ved påsketider. Han kjøpte i mai 🤣 noen bare har det ikke. 

Det er mine barn som har spurt på eget initiativ i år,  så vil da si de er godt oppdratt.  😉

Også er han min dott. Flink på mye annet da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Januar"barn" her også!

I år ønsker jeg meg kjøleskapsmagneter, potetskreller og boksåpner, for det har jeg ikke lenger. 

Anonymkode: 0052d...7fe

Potetskreller kanskje.  Har kjøpt noen som ikke fungerer,  så har brukt ostehøvel i mange år. Da det til syvende og sist har fungert best til nå

AnonymBruker
Skrevet
Tantemor skrev (9 timer siden):

Hjertebrosje på Glitter

Kokeboka til Marit Kolby 

Kubbelys med led, bevegelig "flamme" (Europris har) 

Pledd

Tøfler

Pledd har jeg mange av, tøfler kjøpte jeg i høst, brosje bruker jeg ikke med de kubbelysene kanskje 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

En bok.

Gavekort på kino.

Bål- tur med barna dine. 

Anonymkode: 46a72...bb1

Jeg har sagt en runde med kinasjakk, da ingen vil spille det med meg.

Skrevet

samme her! har strax bursdag, men ingen ønsker. ønsket meg headset til jul, som jeg fikk, og arcteryx atom jakke som jeg ikke hadde skrevet opp. jeg trenger ingenting, men barna vil kjøpe noe skikkelig, og mannen det samme.

men foreslår;

turutstyr

gode klær etter været der du bor

gode sko til fritid, trening ell.

varme tøffler

ekstra god håndkrem ell som du ikke pleier unne deg

gavekort på en opplevelse, konsert, teater osv

kino med hele familien og middag etterpå

AnonymBruker
Skrevet

Forbruksvarer:

sminkeprodukter, sjokolade, digg mat, kaffe, lypsyl, håndkrem

Evt 

bilder, stearinlys av ulike slag, ullsokker, ullundertøy

Anonymkode: 26176...b44

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det var mannen og ikke barna som "forbød" deg å ønske deg en bilting, var det ganske uklart formulert. 

Skriv en ønskeliste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...