Gå til innhold

Tørt hår

Squirtle

Anbefalte innlegg

Trenger gode råd til å behandle tørt hår. Jeg aner ikke hva som har skjedd med håret mitt, jeg mistet mye i sommer og det som var igjen har sett tørt/dødt ut, så det kures og oljes og tas vitaminer,men hjelper lite.det som har sett dødt ut er klippet bort,og det som vokser ut ser bedre ut, men alt det andre😱 tips til produkter tas i mot med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fuktighetsgivende sjampo, balsam og hårkur (olje er fuktighetsbevarende, ikke fuktighetsgivende), unngå stylingprodukter med alkohol og (mye) parfyme, minst mulig varmebehandling, ikke vask håret i veldig varmt vann, avslutt hver hårvask med kaldt vann for å lukke skjellaget på hårstråene. Bruk lue i ren ull (ikke syntet) for å beskytte håret mot kulda om vinteren, og bruk solbeskyttelse om sommeren.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (4 minutter siden):

Fuktighetsgivende sjampo, balsam og hårkur (olje er fuktighetsbevarende, ikke fuktighetsgivende), unngå stylingprodukter med alkohol og (mye) parfyme, minst mulig varmebehandling, ikke vask håret i veldig varmt vann, avslutt hver hårvask med kaldt vann for å lukke skjellaget på hårstråene. Bruk lue i ren ull (ikke syntet) for å beskytte håret mot kulda om vinteren, og bruk solbeskyttelse om sommeren.

Roci, hva om man får en skikkelig floke? Skal man prøve å gre det ut når håret er helt tørt eller må man bruke leave-in / olje? 

Anonymkode: a12d2...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Roci, hva om man får en skikkelig floke? Skal man prøve å gre det ut når håret er helt tørt eller må man bruke leave-in / olje? 

Anonymkode: a12d2...c92

Prøv å løsne floken forsiktig med fingrene under rennende vann, veksle evt mellom rennende vann og rikelig med balsam. kke bruk kam.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...