Gå til innhold

Hunder forsvinner på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hat 2 hunde får og sitter med valp nå på 5 mnd. Jeg mener ikke noe slemt med dette, men lurer faktisk .

For i fjor gikk det masse Facebook innlegg der hunder hadde blitt skremt av rakketer da de var ute å gå tur..men leser da at disse ofte går tur etter 20.00.

Og nå kommer nye innlegg på Facebook der hunder har løpt av gårde.

Hvorfor går man tur så seint med hunder når man vet at det er stor sjanse at de vil møte på rakketer ..og det jo mange hunder som er livredd for rakketer.

Jeg gikk aldri tur etter klokken 18 da ut viste det kunne skje. 

Og jeg er helt imot at folk ikke tenker på folk rundt seg..skyter opp før tiden etc...

Og ja jeg er litt imot rakketer og synes vi med hunder burde kunne gå tur når vi vil..men synd at så mange hunder blir skremt etter tur 

Når går du siste tur med hunden din? 

Og hvorfor går mange seint tur?

Anonymkode: 603d2...369

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen må kanskje jobber og kan ikke gå tidligere, noen hunder er vant til faste rutiner og faste tider og må derfor ut sent om kvelden også…finnes mange grunner til det. Det beste er jo, dersom man har mulighet, å finne et sted der det er minst mulig støy akkurat på den dagen. 
Jeg var ute med min om ettermiddagen, men han ville ut igjen rundt 18:00, selvsagt finnes det idioter som allerede da skyter raketter og han ble skremt. 

Anonymkode: 57f0b...e08

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har hat 2 hunde får og sitter med valp nå på 5 mnd. Jeg mener ikke noe slemt med dette, men lurer faktisk .

For i fjor gikk det masse Facebook innlegg der hunder hadde blitt skremt av rakketer da de var ute å gå tur..men leser da at disse ofte går tur etter 20.00.

Og nå kommer nye innlegg på Facebook der hunder har løpt av gårde.

Hvorfor går man tur så seint med hunder når man vet at det er stor sjanse at de vil møte på rakketer ..og det jo mange hunder som er livredd for rakketer.

Jeg gikk aldri tur etter klokken 18 da ut viste det kunne skje. 

Og jeg er helt imot at folk ikke tenker på folk rundt seg..skyter opp før tiden etc...

Og ja jeg er litt imot rakketer og synes vi med hunder burde kunne gå tur når vi vil..men synd at så mange hunder blir skremt etter tur 

Når går du siste tur med hunden din? 

Og hvorfor går mange seint tur?

Jeg så det akkurat selv på nett. Synes det er rart. 

Vi var ute lenge på dagen for å slite ut hunden tidlig.

Siste tur var 22, så får han en tur ut for å tisse rundt 01.  

Anonymkode: 6ee8e...81e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må legge til at han ikke har vært redd for de rakettene han har sett hittil. Har vært spent, da han er en valp. 

• Liker 1
Skrevet

Hunder må ut på forskjellige tidspunkt ganske enkelt.

For noen blir det så mye lyd og lukt at de må ut når det smeller, stress kan gi dårlig mage, noen drikker mye av stress og andre bare når en metningsgrense der de tåler rakettene til de plutselig får panikk. 
Når en hund får panikk kan mye skje, utstyr kan ryke, man kan miste taket på båndet, snuble eller hunden greier å åle seg ut av utstyr den aldri før har kommet seg ut av. 

Det er snakk om dyr, man kan aldri helt forhindre uhell.

Anonymkode: 52c42...4dd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hunder må ut på forskjellige tidspunkt ganske enkelt.

For noen blir det så mye lyd og lukt at de må ut når det smeller, stress kan gi dårlig mage, noen drikker mye av stress og andre bare når en metningsgrense der de tåler rakettene til de plutselig får panikk. 
Når en hund får panikk kan mye skje, utstyr kan ryke, man kan miste taket på båndet, snuble eller hunden greier å åle seg ut av utstyr den aldri før har kommet seg ut av. 

Det er snakk om dyr, man kan aldri helt forhindre uhell.

Anonymkode: 52c42...4dd

Det er sant. De er uforutsigbare. Vi er ekstra påpasselige i dag. 

Men ting kan skje. Håper alle rømlinger kommer trygt hjem i natt. ❤️

Skrevet

Luftetur til fast tidspunkt eller miste hunden sin? Hadde gitt faen i den lufteturen hvis jeg visste at hunden min er så redd.. hadde den fått tissa inne bare, så får det være greit. Heller det enn at sen stikker av. Så mange uansvarlige hundeeiere

Anonymkode: 9496a...d0d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg var ut litt før 22 og sitter nå med en vettskremt hund. Tror ikke han vil ut før i morgen. Gruer meg til i morgen, er redd han ikke tørr å gå ut da heller. Vi var rett utenfor ytterdøren og den sto åpen, han løp inn i panikk. Vi går ikke tur på hele dagen, bare rett utenfor for å gå på do. Samme med dagen før og etter for å unngå dette. 3 år har vi overlevd, i dag gikk alt til helvete. Har så lyst til å sende et illsint brev til den fordømte naboen som kan for dette. Håper han tråkker på Lego hver dag, resten av sitt liv!!

Faen ta fyrverkeri!!! 

Og jeg bor i en forbudsone, ikke at det utgjør en forskjell!

Anonymkode: 16763...dd1

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Luftetur til fast tidspunkt eller miste hunden sin? Hadde gitt faen i den lufteturen hvis jeg visste at hunden min er så redd.. hadde den fått tissa inne bare, så får det være greit. Heller det enn at sen stikker av. Så mange uansvarlige hundeeiere

Anonymkode: 9496a...d0d

Ikke alle tisser inne. Jeg prøvde det i fjor og han holdt seg til han satt å skalv. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var ut litt før 22 og sitter nå med en vettskremt hund. Tror ikke han vil ut før i morgen. Gruer meg til i morgen, er redd han ikke tørr å gå ut da heller. Vi var rett utenfor ytterdøren og den sto åpen, han løp inn i panikk. Vi går ikke tur på hele dagen, bare rett utenfor for å gå på do. Samme med dagen før og etter for å unngå dette. 3 år har vi overlevd, i dag gikk alt til helvete. Har så lyst til å sende et illsint brev til den fordømte naboen som kan for dette. Håper han tråkker på Lego hver dag, resten av sitt liv!!

Faen ta fyrverkeri!!! 

Og jeg bor i en forbudsone, ikke at det utgjør en forskjell!

Da hadde jeg seriøst sagt i fra til de idiot som sendte opp rakketer 

• Liker 3
Skrevet

Det største problemet er at folk ikke sikrer seg godt nok. Sele festet i magebelte, og halsbånd med ett bånd i hånda. Så får man heller henge på slept etter hunden. Det er for meg bedre enn å miste hunden. 

Anonymkode: 28e79...b72

• Liker 7
Skrevet

Men folk sender opp raketter i mange timer både før 18.00 og etter 02.00. 

Anonymkode: 403e4...83f

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk tur med vår første hund i romjulen for noen år siden, midt på dagen. Vår hund var ikke redd raketter, men kvapp noe voldsomt og rykket til, slik at jeg falt og mistet båndet. Hun satte i å løpe, men heldigvis løpte hun rett hjem. 

Anonymkode: a39c5...90d

• Liker 5
Skrevet

Det største problemet er at folk ikke sikrer seg godt nok. Sele festet i magebelte, og halsbånd med ett bånd i hånda. Så får man heller henge på slept etter hunden. Det er for meg bedre enn å miste hunden. 

Helt enig! helt utilgivelig mange som har mistet hundene sine i dag. En ting er at folk er slappe til vanlig, men nå disse dagene rundt og på nyttårsaften så må man faktisk sikre dyrene sine ekstra. 

Anonymkode: d2244...0d4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde jeg hatt det, da vår hund kvapp og satte i å løpe, tror jeg at jeg kunne skadet meg kraftig, hvis hun var festet rundt magen min. Da vår hund glapp, dalt jeg ut i veibanen, men klarte å reise meg fort opp slik at jeg ikke ble truffet av en bil som kom rundt svingen. Det hadde jeg aldri klart hvis jeg hadde hatt bånd rundt magen og hunden hadde fortsatt å dra. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde jeg hatt det, da vår hund kvapp og satte i å løpe, tror jeg at jeg kunne skadet meg kraftig, hvis hun var festet rundt magen min. Da vår hund glapp, dalt jeg ut i veibanen, men klarte å reise meg fort opp slik at jeg ikke ble truffet av en bil som kom rundt svingen. Det hadde jeg aldri klart hvis jeg hadde hatt bånd rundt magen og hunden hadde fortsatt å dra. 

Derfor det halsbåndet og ekstra båndet er viktig. 

Har man en hund som er veldig sterk, så er front feste på selen virkelig å anbefale.

• Liker 1
Skrevet

Her bestemte noen guttunger seg for at å sende opp raketter midt på dagen rett bak bikkja mi var en kjempegod ide... Hunden ble skikkelig redd og dro seg ut av sele og bånd og stakk... Heldigvis stoppa hun raskt og kom tilbake, men det kunne gått skikkelig gale om hun hadde stukket ut i veien i stedet for inn i skogen.. Resten av dagen gikk greit, hun er ikke redd inne selv om hun ikke var superivrig på å gå ut for å tisse rundt hjørnet på kvelden. 

Men seriøst, folk må da kunne tenke seg om før de sender opp raketter rett bak dyr og folk... 

Anonymkode: d0d33...02a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte får ikke med seg ting, som f.eks ts som ikke har fått med seg at det heter raketter og ikke rakketer.

Jada, sikkert dysleksi. På lik linje med 99% av Norges befolkning. 

Anonymkode: ca256...a8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enkelte får ikke med seg ting, som f.eks ts som ikke har fått med seg at det heter raketter og ikke rakketer.

Jada, sikkert dysleksi. På lik linje med 99% av Norges befolkning. 

Anonymkode: ca256...a8d

Jepp helt riktig. Jeg har det. Dermed feil skriving..sorry at du måtte ta av din dyrebare tid å kommentere dette...i en kjæledyr tråd. Mer feil vil komme 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...