AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Skrevet 31. desember 2023 Besteforeldre her takler ikke små barn, da helt normal atferd fra barn. Er verken aktuelt å feire jul eller nyttår sammen, men det hintes om at når barna er 10 + så vil de gjerne det. Er det riktig at når det passer dem en gang i tiden så skal vi rydde plass til dem etter veldig mange år uten tett kontakt? Samboer mener at det er helt naturlig at vi skal være med dem etterhvert, mens jeg tenker litt annerledes. Anonymkode: 4e59b...916 10
Sofakona Skrevet 31. desember 2023 #2 Skrevet 31. desember 2023 ER dere på besøk hos de da? Besøker dem dere? Eller mener de at dere skal holde dere unna dem til barna er 10 år? 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #3 Skrevet 31. desember 2023 Oppfører barna seg da? Anonymkode: 2ec12...601 27 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #4 Skrevet 31. desember 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): ER dere på besøk hos de da? Besøker dem dere? Eller mener de at dere skal holde dere unna dem til barna er 10 år? Ene par besteforeldre - vi er så og si ikke velkomne der, de besøker oss 2-4 ganger i året. Andre par- vi besøker dem 2-3 ganger i året, et par-tre felles hytteturer og de besøker oss kanskje 2-4 ganger. Ene bestefar klikka sist vi forsøkte å feire jul sammen, fordi ungene ikke oppførte seg som voksne... Er bare veldig høye forventninger til en "voksen" jul. Anonymkode: 4e59b...916 2 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #5 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppfører barna seg da? Anonymkode: 2ec12...601 De oppfører seg som barn - og ikke som voksne Anonymkode: 4e59b...916 31 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #6 Skrevet 31. desember 2023 Jeg er glad I mine barnebarn, men vil ha barnefri julaften. Det er rett og slett for masete og høylytt. Resten av året er de velkomne. Nyttårsaften feirer vi med venner, så vanskelig for dem med små barn. Anonymkode: 37353...603 25
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #7 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De oppfører seg som barn - og ikke som voksne Anonymkode: 4e59b...916 Hvis dere har en litt slapp barneoppdragelse kan det jo være derfor de ikke orker. Kanskje dere kan få barna til å være litt roligere hos besteforeldrene. Anonymkode: 2ec12...601 30 16
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #8 Skrevet 31. desember 2023 For å si det sånn, de er ikke aktuelle å feire med når barna har bikka 10 år. Da har det vært så mange nyttårsaftener og relasjonsbygging med andre i livet deres at besteforeldrene er helt unaturlige å feire med. Noen forstår ikke at relasjonsbygging tar tid. Har selv familiemedlemmer som synes det er kjedelig med mitt lille barn nå, men som åpenbart ikke skjønner at man må tåle kjedelig for å bygg relasjon før det blir gøy…. Anonymkode: 6838e...519 36 11
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Skrevet 31. desember 2023 Jeg hadde ihvertfall foretrukket å feire jul med besteforeldrene mine fra jeg var ri år framfor å aldri feire med dem. Tenk litt på barna også. Anonymkode: b037a...62e 13 2 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 Populært innlegg #10 Skrevet 31. desember 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: De oppfører seg som barn - og ikke som voksne Anonymkode: 4e59b...916 Dette sier min bror også, og hans barn er helt vanvittig uoppdragne. Jeg gidder ikke feire jul med dem, fordi de er ikke til å holde ut. Dårlig barneoppdragelse. Så hvis det du sier her egentlig betyr at de oppfører seg ræva, så kan jeg forstå besteforeldrene. Anonymkode: 2d3b1...78c 44 2 12
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #11 Skrevet 31. desember 2023 For noen holdninger! Hadde vært helt uaktuelt å plutselig skulle feire med besteforeldre som ikke tålte dem som små barn. Anonymkode: 22856...316 22
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #12 Skrevet 31. desember 2023 For noen som ikke har barn hos seg eller lever med de i hverdagen så er barn.... veldig mye. Mye lyd, mye fakter, mye rar oppførsel som kan være sjarmerende for foreldre men ikke er det for så mange andre selv om de er i slekt med de. Og akkurat på julaften er barna ekstra høyt oppe både på lydbarometeret og annet. Jeg har vært hos en barnefamilie på middag med 5 barn den 1. juledag nå i 5 år og de er skjønne de med god oppførsel men det er først nå i år jeg ikke har gruet meg på forhånd og det besøket pleier å være veldig kort så jeg skjønner disse besteforeldrene godt. Viss dere har god kontakt ellers i året synes jeg det er helt naturlig at når barna blir litt eldre at det da går og at det kan være koselig for alle. Om barna vil. Anonymkode: 40070...543 14 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #13 Skrevet 31. desember 2023 Tror disse besteforeldrene at de skal leve evig? Imponerende holdning! For noen folk, om ti år tenker de barnebarna kommer løpende og er SÅ glade for å endelig få feire med besteforeldrene? Sånn fungerer det ikke! Anonymkode: 13d37...32f 19 8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #14 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For noen som ikke har barn hos seg eller lever med de i hverdagen så er barn.... veldig mye. Mye lyd, mye fakter, mye rar oppførsel som kan være sjarmerende for foreldre men ikke er det for så mange andre selv om de er i slekt med de. Og akkurat på julaften er barna ekstra høyt oppe både på lydbarometeret og annet. Jeg har vært hos en barnefamilie på middag med 5 barn den 1. juledag nå i 5 år og de er skjønne de med god oppførsel men det er først nå i år jeg ikke har gruet meg på forhånd og det besøket pleier å være veldig kort så jeg skjønner disse besteforeldrene godt. Viss dere har god kontakt ellers i året synes jeg det er helt naturlig at når barna blir litt eldre at det da går og at det kan være koselig for alle. Om barna vil. Anonymkode: 40070...543 De er jo selv foreldre og har hatt småbarn…. Så er ikke akkurat noe nytt hvordan barn er. Anonymkode: 6838e...519 10
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er jo selv foreldre og har hatt småbarn…. Så er ikke akkurat noe nytt hvordan barn er. Anonymkode: 6838e...519 Og de har blitt eldre siden den gang og har ikke lenger småunger rundt seg hele tiden. Blir en vant til den fredfulle tiden uten småunger så er det ikke bare bare å tilbringe en slik dag som julaften med de. Anonymkode: 40070...543 14 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #16 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror disse besteforeldrene at de skal leve evig? Imponerende holdning! For noen folk, om ti år tenker de barnebarna kommer løpende og er SÅ glade for å endelig få feire med besteforeldrene? Sånn fungerer det ikke! Anonymkode: 13d37...32f Siden jeg allerede har jeg skrevet at jeg vil ha barnefri julaften, kan jeg også si at jeg regner med at mine barn lager seg egne tradisjoner. Jeg har ingen tanker om at de plutselig skal begynne å feire hos oss. Vi har sett barn og barnebarn, i ulike konstellasjoner, nesten hver dag i romjula, men disse dagene er barna roligere enn på julaften. Anonymkode: 37353...603 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De er jo selv foreldre og har hatt småbarn…. Så er ikke akkurat noe nytt hvordan barn er. Anonymkode: 6838e...519 Da det var mine barn kunne jeg legge opp dagen slik at de ikke var så oppspilt, og jeg kunne oppdra dem. I tillegg tålte jeg støy på en annen måte. Anonymkode: 37353...603 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #18 Skrevet 31. desember 2023 Det er jo helt legitimt å ikke orke høytider med små barn, det kan være ganske intenst. Kanskje dere og barna ønsker å gjøre det om noen år, kanskje ikke. Tenker ikke det er noe dere må bestemme nå, men jeg ville nok også tenkt at man fort har etablert andre tradisjoner innen den tid. Kanskje ikke barna er så hyppe å henge med "gamliser" når dere kommer så langt heller. Da er det jo i så fall bare å si det til besteforeldrene 😉 Anonymkode: 2c1f5...df5 8 1
Sofakona Skrevet 31. desember 2023 #19 Skrevet 31. desember 2023 Synd for disse besteforeldre..med kommer til å tape sp mye tid og kjærlighet med sine barnebarn. Men når dere bare der hverandre 3 ganger i året så vil ikke barnebarna miste noe egentlig 9 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #20 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette sier min bror også, og hans barn er helt vanvittig uoppdragne. Jeg gidder ikke feire jul med dem, fordi de er ikke til å holde ut. Dårlig barneoppdragelse. Så hvis det du sier her egentlig betyr at de oppfører seg ræva, så kan jeg forstå besteforeldrene. Anonymkode: 2d3b1...78c Ja!! Mine er rolige, jeg orker ikke feire med andres ufyselige og utakknemlige unger. Anonymkode: dd195...d41 12 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå