Gå til innhold

Godt nyttår til dere

Kryneren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et riktig godt nytt år ønskes dere alle!

For min del starter det nye året med å måke bort kommet, og kommende, snø!

En rask kikk ut vinduet viser snøfonner ligger i meters høyde, at bilene er helt borte under snøen, og at jeg må måke meg ut av huset.

Og snøfallet er ikke over ennå, det skal fortsette med samme styrke i nesten to døgn til.

Her er det bare å brette opp ermene, og gå i gang med friskt mot 😅

Et riktig godt nytt år 😂

Anonymkode: 915cc...956

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det var utrolig deilig å starte året med å måke snø! Ble god og varm, og ikke minst våken, og måkingen. 

En frisk start på det nye året! Godt for kropp og sjel.

Anonymkode: e582b...f52

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syns det var utrolig deilig å starte året med å måke snø! Ble god og varm, og ikke minst våken, og måkingen. 

Ja men du gjorde ikke som meg, jeg tok like gjerne fram badedrakta og tok et svalestup ut i snøen! Hvorfor dusje inne, når du kan våkne av et Iskaldt snøfonn! Godt for kropp og sjel! Ha et godt nytt friskt 2024!

Endret av lillevill
glemte hvilket år det var
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra innstilling du har!

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med motivasjonen for å komme i gang, spesielt fordi jeg vet at 10 minutter etter at jeg er ferdig med første runde ser det ikke ut som om jeg har måket i det hele tatt. (Skikkelig snøfokk her)

Men det blir sikkert bedre 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra innstilling du har!

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med motivasjonen for å komme i gang, spesielt fordi jeg vet at 10 minutter etter at jeg er ferdig med første runde ser det ikke ut som om jeg har måket i det hele tatt. (Skikkelig snøfokk her)

Men det blir sikkert bedre 😂

Du må trøste/motivere deg med at hvis du venter for lenge, så må du gjøre en enda tyngre jobb! 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må trøste/motivere deg med at hvis du venter for lenge, så må du gjøre en enda tyngre jobb! 😂

Det får være motivasjonen, men ikke før etter en god frokost 😜

Ps: innleggene mine må leses med en god dose galgenhumor.  Jeg er ikke så negativ som det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I fjor måtte jeg måke selv, i år bor jeg i blokk der vaktmester er ete med den lille traktoren og måker. Er ikke i tvil om hva jeg liker best 😅

Anonymkode: 36e53...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oisann! Jeg ble litt sånn av denne tråden: 😳Hvor bor dere?

Jeg bor i Arendal og måtte måke meg ut av huset i dag, men jeg kommer jo ikke lenger enn trammen, for hvor skal jeg gjøre av snøen? I naboens hage? Her har det kommet over en meter snø og jeg bekymrer meg for taket, bilen, hunden, helsa og klarer IKKE å ha en positiv innstilling. Bra for dere! 

Jeg blir ærlig talt redd, jeg. 

Anonymkode: af047...238

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg bor i Arendal og måtte måke meg ut av huset i dag, men jeg kommer jo ikke lenger enn trammen, for hvor skal jeg gjøre av snøen? I naboens hage? Her har det kommet over en meter snø og jeg bekymrer meg for taket, bilen, hunden, helsa og klarer IKKE å ha en positiv innstilling. Bra for dere! 

Jeg bor et par timer nord for deg, og her har det "bare" kommet drøye 60 cm, men det har fonnet seg på grunn av vinden.

Redd er jeg ikke.  Det er riktignok noen år siden, men vi har hatt slike snømengder her før. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg bor i en bergstad noen timer nord for deg. 

Her har det kommet hvert fall 50 cm det siste døgnet. Snøen lempes ut i hagen… Det er en jobb! I fjor var det så mye snø at gateskiltene forsvant. Og de er ekstra høye siden mye snø er et velkjent fenomen her :fnise: 

Bare å brette opp ermene igjen snart, det har jo snødd igjen siden sist jeg var ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg bor et par timer nord for deg, og her har det "bare" kommet drøye 60 cm, men det har fonnet seg på grunn av vinden.

Redd er jeg ikke.  Det er riktignok noen år siden, men vi har hatt slike snømengder her før. 🙂

Da har du vel snøscooter hvis det skulle knipe? 

Anonymkode: bda9c...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg bor i en bergstad noen timer nord for deg. 

Her har det kommet hvert fall 50 cm det siste døgnet. Snøen lempes ut i hagen… Det er en jobb! I fjor var det så mye snø at gateskiltene forsvant. Og de er ekstra høye siden mye snø er et velkjent fenomen her :fnise: 

Bare å brette opp ermene igjen snart, det har jo snødd igjen siden sist jeg var ute. 

Her har det ikke vært sånne snømengder før. Blir veiene der dere bor brøytet? Det blir de ikke her. Ambulanse/brannbil hadde ikke hatt sjanse til å komme fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig godt nyttår til alle som leser dette 🥰 Håper det nye året har begynt godt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og har dere snøfreser? Jeg har bare spade/skuffe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her har det ikke vært sånne snømengder før. Blir veiene der dere bor brøytet? Det blir de ikke her. Ambulanse/brannbil hadde ikke hatt sjanse til å komme fram. 

Det brøytes, alle er ute og prøver holde veiene åpent. Det er veldig glatt, men veiene er åpne. 

I Arendal er det annerledes, der er det satt kriseledelse nå. Jeg skjønner at man er redd - det er uvanlig! 

Dette er forresten en av grunnene til at man skal ha beredskapslager hjemme… 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nyttårsforsettene om mer trening kan i hvert fall ikke utsettes 😅

Anonymkode: 4bd9f...0e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er forresten en av grunnene til at man skal ha beredskapslager hjemme… 

Ja, ser den. Men hvordan skal hunden få kommet seg på tur? Jeg får jo ikke åpna døra en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, ser den. Men hvordan skal hunden få kommet seg på tur? Jeg får jo ikke åpna døra en gang. 

Vindu?

Anonymkode: bda9c...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvis du ikke får åpnet døren har du større problemer enn at hunden ikke får tisse… 

Du må ut, og du må fjerne snøen foran døren. Døren er din redningsvei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...