AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Del Skrevet 31. desember 2023 Ser mange tråder her inne der mange forventer mye av venner, og blir sur om en venninne ikke svarer på snap, ikke vil finne på noe, eller prioriterer andre venner, eller har nok med sitt. Nå vet jeg ikke alder på de som skriver dette, og om livssituasjon ellers, om de er ensomme eller ikke har så mange venner. Jeg vil bare si litt om mine tanker. Jeg har jobb, mann og barn, og annen familie rundt. Har venner jeg snakker med innimellom, og av og til møtes vi. Jeg hadde kveles hvis noen krevde for mye av meg, ble sur da jeg ikke har husket å svare på en snap, ikke er tilgjengelig hele tiden. Jeg har mange relasjoner i livet mitt, og ofte nok med mitt. Jeg liker friheten til å være sammen med de jeg har lyst til. Noen ganger er jeg mer sammen med ei, fordi jeg kanskje er i en periode da hun gir mer for meg. Andre perioder kan jeg være mer med andre. Jeg kan ha nære venner jeg ikke føler for å snakke med om nære ting, og fjernere venner som er mer nær på en måte. Folk som maser eller lager styr de orker jeg ikke. Jeg har mye behov for privatliv da jeg jobber med folk, og skal følge opp egne barn. skjønner folk er i ulike situasjoner, og noen trenger mer daglig kontakt med venner enn andre. Da er det lurt å ha flere venner og flere å spille på, så man ikke går lei hverandre Anonymkode: ae8c0...653 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #2 Del Skrevet 31. desember 2023 Det er også mange som føler seg ensome når barna har flyttet fra redet og de blir mer aleine men da har de ikke prioritert venner siden de ble foreldre og står Viggo venneløs tilbake. I et vennskap bør en innvistere i relasjoner om en ønsker å ha de. Anonymkode: aeef7...be4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #3 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ser mange tråder her inne der mange forventer mye av venner, og blir sur om en venninne ikke svarer på snap, ikke vil finne på noe, eller prioriterer andre venner, eller har nok med sitt. Nå vet jeg ikke alder på de som skriver dette, og om livssituasjon ellers, om de er ensomme eller ikke har så mange venner. Jeg vil bare si litt om mine tanker. Jeg har jobb, mann og barn, og annen familie rundt. Har venner jeg snakker med innimellom, og av og til møtes vi. Jeg hadde kveles hvis noen krevde for mye av meg, ble sur da jeg ikke har husket å svare på en snap, ikke er tilgjengelig hele tiden. Jeg har mange relasjoner i livet mitt, og ofte nok med mitt. Jeg liker friheten til å være sammen med de jeg har lyst til. Noen ganger er jeg mer sammen med ei, fordi jeg kanskje er i en periode da hun gir mer for meg. Andre perioder kan jeg være mer med andre. Jeg kan ha nære venner jeg ikke føler for å snakke med om nære ting, og fjernere venner som er mer nær på en måte. Folk som maser eller lager styr de orker jeg ikke. Jeg har mye behov for privatliv da jeg jobber med folk, og skal følge opp egne barn. skjønner folk er i ulike situasjoner, og noen trenger mer daglig kontakt med venner enn andre. Da er det lurt å ha flere venner og flere å spille på, så man ikke går lei hverandre Anonymkode: ae8c0...653 jeg kan bli litt irritert når man ikke svarer på mld, men det kommer jo også ann på og da selvfølgelig om man har sett den eller ikke, snap sender jeg ikke noe særlig på for da blir den jo bare borte hvis man ikke svarer med en gang og da glemmer man det jo så da kan jeg skjønne det at folk blir irriterte uansett om man har unger eller ikke Anonymkode: bfab1...7ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #4 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er også mange som føler seg ensome når barna har flyttet fra redet og de blir mer aleine men da har de ikke prioritert venner siden de ble foreldre og står Viggo venneløs tilbake. I et vennskap bør en innvistere i relasjoner om en ønsker å ha de. Anonymkode: aeef7...be4 Jeg har venner som er i samme båt som meg, som også har barn og ikke tid og ork til å møtes for ofte. Så plutselig møtes vi og er sammen Anonymkode: ae8c0...653 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #5 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har venner som er i samme båt som meg, som også har barn og ikke tid og ork til å møtes for ofte. Så plutselig møtes vi og er sammen Anonymkode: ae8c0...653 Joda men verden består jo av andre skjebner og mennesker med andre behov enn deg også da. Og det er mange av de her inne. Anonymkode: aeef7...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #6 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda men verden består jo av andre skjebner og mennesker med andre behov enn deg også da. Og det er mange av de her inne. Anonymkode: aeef7...be4 Ja det er det, og som jeg skrev har vi ulike behov. Nå skrev jeg bare mine tanker. Ser det er flere som blir irritert på venner som ikke prioriterer de fordi de får barn, eller snakker for mye om barna. Tenker at man har ulike venner i ulike faser i livet. Jeg selv har ungdommer, og orker ikke besøke venner som har små barn før de er lagt. Jeg orker det rett og slett ikke. Jobber i barnehage, og er mett av småbarn når jeg er ferdig på jobb. En ærlig sak det. Men krever ikke at de får barnevakt og besøker meg osv. Anonymkode: ae8c0...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusle Skrevet 31. desember 2023 #7 Del Skrevet 31. desember 2023 Jeg tenker at selv i en travel hverdag bør man stort sett klare å svare på en melding. Det føles mye bedre å få et "jeg har ikke tid denne uken, møtes gjerne en annen gang", en melding som tar ti sekunder å skrive, enn å ikke få svar i det hele tatt. Det handler om respekt for andre, for de du har rundt deg, venner som du sannsynligvis er glad i. Det er fullt forståelig at venner nedprioriteres når hverdagen er travel med jobb og barn og alt som følger med. Men bare et lite " Hei, hvordan går det med deg? " kan bety ganske mye for de som kanskje ikke har en like travel hverdag og som trenger den kontakten.❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 31. desember 2023 #8 Del Skrevet 31. desember 2023 (endret) For meg er vennene mine min flokk, vi stiller opp for hverandre i tykt og tynt. Jeg har folk jeg kan ringe på en regnværsdag, i sorg og smerte og mennesker jeg kan ringe til i oppsyk. Vennskap er viktig for meg, det er den familien jeg frivillig har valgt som frivillig har valgt meg og jeg prioriterer vennene mine og de meg. Det må ikke alltid være pittimeter likt alltid mellom oss men vi liker å omgåes og har hverandre. Å ha et vennskap der den ene melder pass, er passiv, så og si aldri responderer hadde jeg aldri giddet i lengden. Jeg tenker at det er helt greit å si at vennskap kanskje ikke er så viktig, eller at en trenger mer privatliv eller prioriterer andre relasjoner men det er noe med at viss en hele tiden prioriterer enten sin egen familie eller aleinetid så må en også godta at andre mennesker prioriterer andre venner og at en kanskje blir forbigått eller parkert i disse relasjonene.. Og det oppdager en nok kanskje ikke før det er for seint og en da sitter der og ingen sender deg en melding fordi du aldri svarte. Det er greit det også så lenge en tar konsekvensene av oppførselen sin mot de som tar initiativ og at en da må leve med at folk ikke gidder lengre. Jeg hadde ikke orket å være venn med noen hvor jeg hadde sett de i deres barn sin dåp også ikke igjen før jeg fikk innbydelsen til konfirmasjonen til barnet. I alle relasjoner bør en gjøre en innsats enten det er en kjærlighetsrelasjon, familie, eller venner viss den relasjonen er viktig for deg tenker jeg. For noen er venner viktigere enn andre relasjoner, for andre igjen er ikke det så viktig. Begge deler er selvfølgelig helt greit men enten bør en respektere ulikheter og viss en ikke klarer det bør en gå slik at begge kan finne mennesker mer lik en selv og det en ser etter i et vennskap. Men for de fleste av oss er et fellesskap ganske viktig, hvor en har det fellesskapet er ulikt men for mange er venner en god base hvor en opplever gode relasjoner og gode tider. Det er nok en grunn til at mange etterlyser gode venner her inne, at det er viktig for oss mennesker. Og noen ønsker mye tid med sine venner, andre mindre, greit nok det. Endret 31. desember 2023 av skreppamedleppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Del Skrevet 31. desember 2023 Pusle skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at selv i en travel hverdag bør man stort sett klare å svare på en melding. Det føles mye bedre å få et "jeg har ikke tid denne uken, møtes gjerne en annen gang", en melding som tar ti sekunder å skrive, enn å ikke få svar i det hele tatt. Det handler om respekt for andre, for de du har rundt deg, venner som du sannsynligvis er glad i. Det er fullt forståelig at venner nedprioriteres når hverdagen er travel med jobb og barn og alt som følger med. Men bare et lite " Hei, hvordan går det med deg? " kan bety ganske mye for de som kanskje ikke har en like travel hverdag og som trenger den kontakten.❤ Det er jeg helt enig med deg i. Folk har det ikke så travelt. Svarer alltid på meldinger, om ikke med engang, så hverfall samme dag. enkelte sender mye snaper og videoer, de svarer jeg ikke alltid på, da det ikke er noe å svare. Men kan slenge på et latter emoji. Jeg skravler mye i tlf med venner på kveldene, men skal jeg ut å møtes er det ofte et ork, da jeg må dusje og ordne meg og ut. Men møter venner en gang i uka på quiz på en kafé, og der kan de sol vil bli med. Der har vi det kjekt. Tar alltid tlf om venner ringer, eller ringer tilbake så fort jeg kan. Men jeg har ei som kunne ringt hver dag om jeg har tatt tlf og vil gjerne snakke i timesvis om sine problemer. Etter 3 år med dette klarte jeg ikke mer. Nå begrenser jeg det til en gang i mnd i maks en time. Anonymkode: ae8c0...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #10 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser mange tråder her inne der mange forventer mye av venner, og blir sur om en venninne ikke svarer på snap, ikke vil finne på noe, eller prioriterer andre venner, eller har nok med sitt. Nå vet jeg ikke alder på de som skriver dette, og om livssituasjon ellers, om de er ensomme eller ikke har så mange venner. Jeg vil bare si litt om mine tanker. Jeg har jobb, mann og barn, og annen familie rundt. Har venner jeg snakker med innimellom, og av og til møtes vi. Jeg hadde kveles hvis noen krevde for mye av meg, ble sur da jeg ikke har husket å svare på en snap, ikke er tilgjengelig hele tiden. Jeg har mange relasjoner i livet mitt, og ofte nok med mitt. Jeg liker friheten til å være sammen med de jeg har lyst til. Noen ganger er jeg mer sammen med ei, fordi jeg kanskje er i en periode da hun gir mer for meg. Andre perioder kan jeg være mer med andre. Jeg kan ha nære venner jeg ikke føler for å snakke med om nære ting, og fjernere venner som er mer nær på en måte. Folk som maser eller lager styr de orker jeg ikke. Jeg har mye behov for privatliv da jeg jobber med folk, og skal følge opp egne barn. skjønner folk er i ulike situasjoner, og noen trenger mer daglig kontakt med venner enn andre. Da er det lurt å ha flere venner og flere å spille på, så man ikke går lei hverandre Anonymkode: ae8c0...653 Jeg er enig med deg. Jeg velger derfor å ha noen få, nære venner slik at jeg har kapasitet til å være en "ordentlig" venn for disse. De krever ikke noe av meg, men jeg synes at nære og gode venner f eks sender hverandre en melding i ny og ne og spør hvordan det går, følger opp tidligere samtaleemner o l, tilbyr hjelp når det er noe ekstra osv. Når jeg vet at en venninne har vært hos legen f eks, spør jeg hvordan det gikk. Er de syke, tilbyr jeg praktisk hjelp som å handle mat. Sånn orker jeg ikke å følge opp så mange ved siden av familien. Disse få vennene står meg til gjengjeld nært og vi snakker om alt. Overfladiske venner, f eks jentegjenger på 10-15 stykker har jeg aldri orket. Anonymkode: 55f93...761 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #11 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er enig med deg. Jeg velger derfor å ha noen få, nære venner slik at jeg har kapasitet til å være en "ordentlig" venn for disse. De krever ikke noe av meg, men jeg synes at nære og gode venner f eks sender hverandre en melding i ny og ne og spør hvordan det går, følger opp tidligere samtaleemner o l, tilbyr hjelp når det er noe ekstra osv. Når jeg vet at en venninne har vært hos legen f eks, spør jeg hvordan det gikk. Er de syke, tilbyr jeg praktisk hjelp som å handle mat. Sånn orker jeg ikke å følge opp så mange ved siden av familien. Disse få vennene står meg til gjengjeld nært og vi snakker om alt. Overfladiske venner, f eks jentegjenger på 10-15 stykker har jeg aldri orket. Anonymkode: 55f93...761 Enig med deg. Man har gjerne noen få Ibsen innerste kjerne, og flere bekjente som en møter via felles venner. Anonymkode: ae8c0...653 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå