AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Del Skrevet 31. desember 2023 Hører med jevne mellomrom om par som får eller vurderer å få barn/flere barn for å redde forholdet, men hva er egentlig tanken bak dette? Det er jo godt dokumentert at barn er en av de faktorene som sliter mest på forholdet. Jeg skjønner det ikke. Mindre tid som par får man også med barn. Masse jobb og mer uenigheter om eks barneoppdragelse og husarbeid, våkennetter og mye oppfølging. Anonymkode: 2ff54...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #2 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hører med jevne mellomrom om par som får eller vurderer å få barn/flere barn for å redde forholdet, men hva er egentlig tanken bak dette? Det er jo godt dokumentert at barn er en av de faktorene som sliter mest på forholdet. Jeg skjønner det ikke. Mindre tid som par får man også med barn. Masse jobb og mer uenigheter om eks barneoppdragelse og husarbeid, våkennetter og mye oppfølging. Anonymkode: 2ff54...d62 De har nok ikke tenkt så nøye gjennom det. Anonymkode: bfbc2...816 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #3 Del Skrevet 31. desember 2023 Har aldri hørt om noen som får barn for å «redde» forholdet. Mange får barn i et skrantende forhold fordi de ønsker barn (eller et barn til) og er redd for å ikke rekke å treffe en ny partner. Det kan jo være logisk nok. Anonymkode: 41756...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #4 Del Skrevet 31. desember 2023 Jeg har hørt om flere tilfeller, ivertfall utenlandsk, hvor kvinnene skynder seg for å bli gravid slik at de får "baby-trapped" mannen. Tror nok det finnes kvinner her til lands også som har noenlunde samme tankegang i håp om å sikre seg mannen. Anonymkode: 6a860...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #5 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har hørt om flere tilfeller, ivertfall utenlandsk, hvor kvinnene skynder seg for å bli gravid slik at de får "baby-trapped" mannen. Tror nok det finnes kvinner her til lands også som har noenlunde samme tankegang i håp om å sikre seg mannen. Anonymkode: 6a860...acf Neppe. «Her til lands» går man heller ut av et dårlig forhold selv om man har barn. Stigmaet rundt skillsmisse er lite, og stønadene er gode. Ingen grunn til å bli i et dritforhold i Norge bare fordi man har barn. Anonymkode: 41756...a27 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. desember 2023 #6 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har aldri hørt om noen som får barn for å «redde» forholdet. Mange får barn i et skrantende forhold fordi de ønsker barn (eller et barn til) og er redd for å ikke rekke å treffe en ny partner. Det kan jo være logisk nok. Anonymkode: 41756...a27 Enig med deg. De fleste mennesker er oppegående nok til å forstå at det er en strategi som ikke kommer til å fungere. At noen velger å få barn på tross av et skrantende forhold er ikke det samme som at de fikk barn for å prøve å redde det, men jeg kan godt se for meg at enkelte utenfra trekker sine egne konklusjoner uten å vite fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #7 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hører med jevne mellomrom om par som får eller vurderer å få barn/flere barn for å redde forholdet, men hva er egentlig tanken bak dette? Det er jo godt dokumentert at barn er en av de faktorene som sliter mest på forholdet. Jeg skjønner det ikke. Mindre tid som par får man også med barn. Masse jobb og mer uenigheter om eks barneoppdragelse og husarbeid, våkennetter og mye oppfølging. Anonymkode: 2ff54...d62 Vet ei som gjorde det, fortalte ikke st hin var gravid før etter 13 uker, han ville ut av forholdet men ble pga barnet . Anonymkode: 7abde...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #8 Del Skrevet 31. desember 2023 Arkana skrev (1 time siden): Enig med deg. De fleste mennesker er oppegående nok til å forstå at det er en strategi som ikke kommer til å fungere. At noen velger å få barn på tross av et skrantende forhold er ikke det samme som at de fikk barn for å prøve å redde det, men jeg kan godt se for meg at enkelte utenfra trekker sine egne konklusjoner uten å vite fakta. Det er da flere som har skrevet de har gjort det så nei man trekker ikke nødvendigvis egne konklusjoner Anonymkode: 7abde...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 31. desember 2023 #9 Del Skrevet 31. desember 2023 Det er helt idiotisk. Er de som ikke hadde blitt sammen i det hele tatt uten barn. Det gir ingen mening i dagens samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #10 Del Skrevet 31. desember 2023 Jeg hadde aldri fått barn om vi ikke hadde et stabilt og godt forhold. Forholdet vårt ble bedre etter barn også, men det er prøvelser og stor takhøyde. Vi har vært avhengig av å kommunisere godt. Jeg tror man tror det kan redde forholdet med å erklære kjærligheten ved at man får barn sammen, men at man ikke tenker på hvilken belastning det kan være i perioder også. Anonymkode: 9f213...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #11 Del Skrevet 1. januar 2024 Par som har for mye tid sammen og som krangler om tv kansler og smuler på kjøkkenbenken får kanskje et annet perspektiv på livet når en blir forelder. Forhold kan ryke uansett om man har godt utgangspunkt. Man må bare gjøre det beste ut av det. Men å få barn når forholdet skranter er vel ikke en god ide. Kommer jo an på hva som er problmet i forholdet Anonymkode: a0244...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå