Gå til innhold

Brune knotter på Monstera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ny på dette med planter. Har nå kjøpt et par Monsteraer og disse brune knoppene har begynt å dukke opp. Hva er dette for noe, nye skudd? Skal jeg gjøre noe med de? 😅

IMG20231230203532.jpg

Anonymkode: 3d472...44e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en slags røtter.. de kommer for å gi støtte til den greina der.. vet ikke om de stopper å vokse om du gir greina støtte, kan hende det er for seint. Men planten trenger altså støtter.

Skrevet
svartkatt skrev (7 minutter siden):

Det er en slags røtter.. de kommer for å gi støtte til den greina der.. vet ikke om de stopper å vokse om du gir greina støtte, kan hende det er for seint. Men planten trenger altså støtter.

Aha! Takk 😊 kan man fjerne de?ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Aha! Takk 😊 kan man fjerne de?ts

Ja. Bare klipp de av.

Skrevet
smurfebuss skrev (32 minutter siden):

Ja. Bare klipp de av.

Takk 🤗 ts

Skrevet

Dette er luftrøtter. De søker etter vann fra naturens side. Som potteplante trengs ikke denne funksjonen. Disse røttene kan bli meterlange. Noen putter dem i vann. Jeg klipper dem vekk. De klatrer oppover veggene å setter seg fast slik at malingen rives vekk når jeg fjerner dem.

Skrevet

Luftrøtter. Ønsker du en stor og finest mulig plante hadde jeg ikke fjernet de. De er gjerne tegn på at planten trenger noe å vokse oppetter og søker nettopp det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
PurpleTuliip skrev (5 timer siden):

Luftrøtter. Ønsker du en stor og finest mulig plante hadde jeg ikke fjernet de. De er gjerne tegn på at planten trenger noe å vokse oppetter og søker nettopp det. 

Dette! Planten din trenger noe å klatre på, TS. 

Anonymkode: 075e9...86d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å lese deg litt opp på planten din TS :)

Da lærer du masse!

Anonymkode: df830...bfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...