Gå til innhold

Ta med hunden ut klokka tolv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det dumt å ta med hunden ut klokka tolv? Den ser ikke redd ut men den kan være redd inni seg som ikke synes kanskje? Jeg vet ikke.

Anonymkode: c712f...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unødvendig dyreplageri. Samme hvor uredd den virker så er det stressende. 

Anonymkode: 3ae98...cdb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en hund som løp etter rakettene for å fange de (da disse var lovlige). En annen var livredd smellene, så dette vil variere fra hund til hund. Lurt uansett å skjerme de best mulig for fyrverkeri.

Anonymkode: 7fd9d...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (6 minutter siden):

Hvorfor?

Jeg lurte på hva dere synes?

Antar at vi blir inne uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går tur i 19 - 20 tiden. Hunder skal ikke være ute kl.12 - de kan ta stor skade av det og kan bli livredd neste gang det skjer. Hvis det ikke er en trenet jakthund som er trent på å tåle høye skuddlyder, ehh men selv da ville jeg ha holdt den inne fordi det både er ukjente høye lyder og eksplosjoner. Please.

Anonymkode: f5dcd...052

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke ta den ut. Det er bra den ikke er redd, ikke ta sjansen på å sette hunden i en situasjon som gjør den redd.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å gjøre den redd heller, å holde den inne er nok det beste

Anonymkode: 2d25a...3d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår blir inne.

Han reagerer ikke på de rakettene ham har hørt hittil i dag , men jeg vil ikke risikere at han blir redd om vi tar han ut midnatt. Han er valp, aldri opplevd dette før han. 

Anonymkode: f63e1...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig idé. At hunden ikke reagerer på et smell her og et smell der, betyr ikke at den ikke vil bli redd når den står ute og det smeller fra alle kanter, og da har du plutselig en hund som blir redd også når den hører et lite smell neste år.

Det er ingen grunn til å ta den risikoen. Mine hunder bryr seg heller ikke. De tåler fint at det smeller her og der når vi er ute og går. Men tar jeg de med ut kl. 12 i boligfeltet her, kan de potensielt gå fra nøytral til frykt, og da blir det et slit neste år. 

Anonymkode: 828a5...040

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. hold den inne! Viktig at eier ikke reagerer. Hunder er svært var på om familemedlemmer reagerer på smell osv. Hadde en unghund (inne) som ikke reagerte på hverken lys eller smell. Men året etterpå var vi hos venner som hadde en eldre hund som var veldig redd og bjeffa og holdt på. Dermed lærte den yngre av den eldre. Og alle nyttårsaftener etterpå var den livredd alle smell, helere lys osv. 

Anonymkode: f5dcd...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres verre ut for dyr enn for oss når det smeller. De kan slite seg ut av båndet og hvorfor i alle dager skal du ta ut hunden når det smeller som verst. Sitter selv her med en katt som er livredd og har gjemt seg. Hold hunden inne for hunden sin skyld. 

Anonymkode: a233b...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte bare på hva dere mente om det. Hadde uansett ikke tenkt til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Gresfsenkollen i Oslo en nyttårsaften med hund, og han storkoste seg. Vi gikk opp tidlig, så vi var der rundt 22, og gikk ned igjen rundt 01.30. Lydene var ikke så intense der som de blir her inne. Selv om han så raketten veldig tydelig der.

Nå som vi sitter i leiligheten så er han mer på vakt, selv om han ikke er redd. Så merker jeg at han er mer var på lyd. 

Anonymkode: c1a94...30d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...