Gå til innhold

Klarer dere aleneforeldre og betale startlån nå når prisene har økt? Noen som har andelsleilighet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har startlån her? 
fikk du mye i tilskudd? 
Ser at med andelsleilighet er prisen på fellesutgifter alt fra 5-9.000 i tillegg til lån og avdrag på ca 11-13 med 50 års nedbetaling i husbanken. 

betaler dere så mye? Er snakk om da 2,8 i lån, 3 sov. 
jeg så en andelsleilighet jeg kunne klart, men så skulle den øke fra 6 til nesten 9.000 i fellesutgifter. Kan da ikke være noen som greier det på normal lønn? 

alt er ganske nytt for meg så om noen vil fortelle litt hva dere betaler og hvor mye lån så hadde det hjulpet litt. 

Anonymkode: 99a1f...ec7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk 1,6 mill i lån + 400k i egenkapital. Endte opp med lån på 1,3 mill. Fikk ingen tilskudd. Bor i andelsleilighet, har lånet på 30 år og ca 5500kr i husleie + lånet på 6000kr ca. Regner med at husleia vil stige etterhvert siden det må gjøres utvendig vedlikehold. 

Anonymkode: 1173a...0f8

AnonymBruker
Skrevet

Har 1,2 mill i lån og 8000 kr i husleie. Det går, men det er heftig.

Anonymkode: 104ba...c64

AnonymBruker
Skrevet

Fikk lån i Husbanken i sommer. Fullfinanisering av bolig. 3,2 mill i lån. Klarer fint å betale det. Betaler 15070,- i mnd. på lånet. Og så er det en tusenlapp i kommunale avgifter og eiendomsskatt i mnd. , 450 i husforsikring + strøm, innboforsikring og internett.

Er 100% alene med en ungdom. Har lønnet inntekt + uvidet barnetrygd. 

Anonymkode: 4db5e...de0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk lån i Husbanken i sommer. Fullfinanisering av bolig. 3,2 mill i lån. Klarer fint å betale det. Betaler 15070,- i mnd. på lånet. Og så er det en tusenlapp i kommunale avgifter og eiendomsskatt i mnd. , 450 i husforsikring + strøm, innboforsikring og internett.

Er 100% alene med en ungdom. Har lønnet inntekt + uvidet barnetrygd. 

Anonymkode: 4db5e...de0

Takk for svar. Da er det selveier du har? 
finnes nesten kun andelsleiligheter her til 3 mill om vi skal ha 3 soverom. Men kanskje jeg kan få tilskudd at lånet bare blir på 2,8. er ganske dyre fellesutgifter her, men får bare vente og se. Håper rentene går litt ned. 

Anonymkode: 99a1f...ec7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...