AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Skrevet 31. desember 2023 Hei! Jeg er litt fortvilt.. har ett barn på 2 år, sammen med en mann som de siste årene har hatt så store utfordringer at jeg er utslitt. Brukt rus i perioder( fikk han på urinprøver og flyttet ut når det var på det verste altså ), drikker mye i perioder, er deprimert og bare sover i perioder, stjelt penger av meg , vært utro og bidrar svært lite. Eneste positive er at barnet vårt elsker han, og syns det er VELDIG stas med pappa. Jeg er også glad i i idioten , og vet jeg vil syns det blir vanskelig å gi slipp. Samtidig er jeg lei, og mye bekymret. Snakket litt med svigermor om dette, og da hadde han sagt til henne at jeg var ett « helvete å leve med». Samtidig ønsker han ikke å skilles, jeg tror det hadde vert til det bedre. Føler meg psykisk utslitt av å ikke vite hva som er rundt neste sving. Tar meg selv å lete etter det ene og det andre, og er aldri trygg på hva han kan finne på. Samtidig er han utad en oppegående mann, og jeg vet han vil stille opp for barnet så lenge vi er sammen. Men om jeg går fra han er han helt klar på at han drar fra begge to, uten å se seg tilbake. Jeg dør inni meg av dårlig samvittighet for å ta valget om at barnet mitt ikke skal ha en far involvert. Samtidig blir jeg så sint for at han vil velge å ikke ta noe ansvar. Jeg har på følelsene at han heller ikke kommer til å snu der. Har kun hans familie her vi bor, så er også redd for å ikke klare meg så bra uten noe bidrag praktisk eller økonomisk fra han. Barnet vil jo også lide om jeg også går til grunne. Har evt tenkt på å kontakte barnevernet for avlasting( snakket med de før og fortalt ting) evt om det finnes andre instanser… Hva gjør jeg? Hilsen fortvilt mamma Anonymkode: f2c44...2fa 9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #2 Skrevet 31. desember 2023 Vel.. ser ikke noen ulemper med å slå opp. Anonymkode: 5cb8a...33a 16 8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #4 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel.. ser ikke noen ulemper med å slå opp. Anonymkode: 5cb8a...33a Nei.. er jo at han ikke vil bidra på noen måter.. nå er han jo til noe hjelp, og til glede for barnet når han er i form.. men ser jo selv det er mye negativt når jeg oppsummerte det over… Anonymkode: f2c44...2fa
Sofakona Skrevet 31. desember 2023 #5 Skrevet 31. desember 2023 Jeg ville flytte..du sier det selv at far ikke har det bra med seg selv....og der at han er bra far om du blir med han .men om du drar fra han vil han ikke ha noe med barnet å gjøre...der har du svaret..han bruker barnet for at du ikke skal gå 7 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #6 Skrevet 31. desember 2023 Barnet har jo en bestemor, hun vil vel fortsette å ha kontakt uansett? Anonymkode: 00a20...98d 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #7 Skrevet 31. desember 2023 Han manipulerer. Han vet hvor vondt du har det. Han vil at du skal ha det vondt. Kjenn litt på den. Han vill heller at du lider enn å møte egne problemer Gå fra han, da er sjansen større for at får ryddet opp i livet og klarer å være en far Anonymkode: e23dd...40d 20 10
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #8 Skrevet 31. desember 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Jeg ville flytte..du sier det selv at far ikke har det bra med seg selv....og der at han er bra far om du blir med han .men om du drar fra han vil han ikke ha noe med barnet å gjøre...der har du svaret..han bruker barnet for at du ikke skal gå Ja.. føler jo det er en fæl ting å si. Sier også han ikke bryr seg noe om hva som skjer med meg- kan like godt dø. Er så trist når jeg vet jeg vil bry meg like mye om han Anonymkode: f2c44...2fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet har jo en bestemor, hun vil vel fortsette å ha kontakt uansett? Anonymkode: 00a20...98d Ja vil ha bestemor heldigvis… veldig god bestemor, men ekstremt opptatt med karriere og eget liv Anonymkode: f2c44...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #10 Skrevet 31. desember 2023 Sånn jeg oppfatter det så har han ingenting å stille opp med ovenfor barnet uansett. Barnet bør skjermes for far så lenge han driver med rusmisbruk Anonymkode: 6fb53...52e 17 3
lillevill Skrevet 31. desember 2023 #11 Skrevet 31. desember 2023 Han kan vel uansett ikke ha barnet alene uansett siden han ruser seg? 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #12 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja.. føler jo det er en fæl ting å si. Sier også han ikke bryr seg noe om hva som skjer med meg- kan like godt dø. Er så trist når jeg vet jeg vil bry meg like mye om han Anonymkode: f2c44...2fa AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han manipulerer. Han vet hvor vondt du har det. Han vil at du skal ha det vondt. Kjenn litt på den. Han vill heller at du lider enn å møte egne problemer Gå fra han, da er sjansen større for at får ryddet opp i livet og klarer å være en far Anonymkode: e23dd...40d Hmm har tenkt tanken om han kanskje vil gå så i kjelleren at han får ryddet opp… men også redd for det motsatte, at han kjører livey i dass.. snakker om å flytte inn i kollektiv isåfall .. vet han vil leve som en ungdom igjen… og drite i oss med det første.. men kanskje det kan snu på sikt.. Anonymkode: f2c44...2fa
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #13 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn jeg oppfatter det så har han ingenting å stille opp med ovenfor barnet uansett. Barnet bør skjermes for far så lenge han driver med rusmisbruk Anonymkode: 6fb53...52e lillevill skrev (Akkurat nå): Han kan vel uansett ikke ha barnet alene uansett siden han ruser seg? Ruser seg ikke når vi er hjemme.. men kan fremdeles skje om vi reiser bort.. før dro han på byen og gjorde det alle helgene, men sluttet med det etter siste oppvask… men helt enig at rus og barn ikke hører sammen en plass. Anonymkode: f2c44...2fa
Sofakona Skrevet 31. desember 2023 #14 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja.. føler jo det er en fæl ting å si. Sier også han ikke bryr seg noe om hva som skjer med meg- kan like godt dø. Er så trist når jeg vet jeg vil bry meg like mye om han Anonymkode: f2c44...2fa Slutt å bry deg.. hvorfor skal du bry deg over en som driter i om du dør...du betyr jo ikke noe for han ..kom det vekk 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Skrevet 31. desember 2023 Takk for alle som har skrevet svar, tror bare jeg trenger en bekreftelse på at det ikke er feil å gå… Anonymkode: f2c44...2fa 1 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #16 Skrevet 31. desember 2023 Du skriver " Jeg dør inni meg av dårlig samvittighet for å ta valget om at barnet mitt ikke skal ha en far involvert.", men du må vite at det er ikke ditt valg. Det er han som velger å evt kutte kontakt med eget barn. Skjønner jo at du føler det sånn, men det er ingen andre enn han selv som tvinger seg selv til å kutte all kontakt. Anonymkode: 42ab2...6d6 12 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for alle som har skrevet svar, tror bare jeg trenger en bekreftelse på at det ikke er feil å gå… Anonymkode: f2c44...2fa Det er jo ikke rart du føler det slik å blir forvirret. Når situasjonen er som den er men han presser å manipulerer for å få deg til å føle noe annet enn det dj vet inni deg er rett. Du og barnet kommer til å klare dere fint. Barnet er heldig som har en sterk mor som deg Anonymkode: e23dd...40d 4
jabx Skrevet 31. desember 2023 #18 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei! Jeg er litt fortvilt.. har ett barn på 2 år, sammen med en mann som de siste årene har hatt så store utfordringer at jeg er utslitt. Brukt rus i perioder( fikk han på urinprøver og flyttet ut når det var på det verste altså ), drikker mye i perioder, er deprimert og bare sover i perioder, stjelt penger av meg , vært utro og bidrar svært lite. Eneste positive er at barnet vårt elsker han, og syns det er VELDIG stas med pappa. Jeg er også glad i i idioten , og vet jeg vil syns det blir vanskelig å gi slipp. Samtidig er jeg lei, og mye bekymret. Snakket litt med svigermor om dette, og da hadde han sagt til henne at jeg var ett « helvete å leve med». Samtidig ønsker han ikke å skilles, jeg tror det hadde vert til det bedre. Føler meg psykisk utslitt av å ikke vite hva som er rundt neste sving. Tar meg selv å lete etter det ene og det andre, og er aldri trygg på hva han kan finne på. Samtidig er han utad en oppegående mann, og jeg vet han vil stille opp for barnet så lenge vi er sammen. Men om jeg går fra han er han helt klar på at han drar fra begge to, uten å se seg tilbake. Jeg dør inni meg av dårlig samvittighet for å ta valget om at barnet mitt ikke skal ha en far involvert. Samtidig blir jeg så sint for at han vil velge å ikke ta noe ansvar. Jeg har på følelsene at han heller ikke kommer til å snu der. Har kun hans familie her vi bor, så er også redd for å ikke klare meg så bra uten noe bidrag praktisk eller økonomisk fra han. Barnet vil jo også lide om jeg også går til grunne. Har evt tenkt på å kontakte barnevernet for avlasting( snakket med de før og fortalt ting) evt om det finnes andre instanser… Hva gjør jeg? Hilsen fortvilt mamma Anonymkode: f2c44...2fa Ønsker du å ødelegge barnet ditt? Hvis ja, så er det bare å fortsette å ha kontakt med denne fyren. 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #19 Skrevet 31. desember 2023 Det er bare et tids spørsmål om når barnevernet blir koplet på om han ruser seg. Barnet er glad i han, men et barn kan ta mye skade av å vokse opp med en som ruser seg. Ta et valg som er best for barnet ditt og deg. klart du er glad i han, men dette høres jo ikke bra ut. Kanskje dere eller du kan snakke med noen utenforstående ? Anonymkode: a63e3...fe6 5 2
Melus Skrevet 31. desember 2023 #20 Skrevet 31. desember 2023 Han forsøker å manipulere deg til å bli. Hvis du går fra han og han velger å ikke ha kontakt med barnet, er det nettopp det; hans valg. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå