AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Skrevet 31. desember 2023 Jeg har akkurat sittet og grått litt fordi jeg føler meg så alene og at jeg ikke har noen venner. For 2 år siden hadde jeg masse venner å feire med og ble alltid bedt hit og dit. Så flyttet jeg til andre siden av landet. Ble singel, og nå 2 år senere har jeg ingen venner, nysingel og ensom. Feirer med familien, og jeg er takknemlig for det, før noen kommer og skal ta meg for det og si "tenk de som sitter helt alene". Venter bare på at denne dagen skal bli over. Ensomhet og venneløs blir så ekstra tydelig på dager som dette når man ser sosiale mediene og storyene til folk som lever livet med vennene sine… 😭 Har dere tips til hvordan jeg allikevel kan prøve å få det litt bedre i kveld? Nekter å ha det sånn her og sitte å deppe på nyttårsaften. Anonymkode: 5fd08...ef6 19
Hmmmmmm Skrevet 31. desember 2023 #2 Skrevet 31. desember 2023 Du er din egen lykkesmed. Ikke vent på at andre skal gjøre dagene dine bedre. Flytt om du må det. Hilsen en voksen dame som feirer alene, men lykkelig❤️ 5 4 4
Sofakona Skrevet 31. desember 2023 #3 Skrevet 31. desember 2023 Se dette som en vanlig søndag..og det panger i 00.00...ikle noe mer en det. Jeg å mannen min har spist vanlig middag og sitter må hver for oss og ser på tv/ data. Der er litt hva en gjør det til...bare ikke sammenligne deg med det du ser på facebook/ Instagram etc.... 3 1
Johan uten land Skrevet 31. desember 2023 #4 Skrevet 31. desember 2023 Mange som er alene - og tenk på at det mange som har det verre, syke, redde, fattige... Og tenk på at alle har hatt slike nyttårafen noen ganger. Og mange som er sammen med andre kan også føle seg vel så ensomme. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #5 Skrevet 31. desember 2023 Ikke sammenlign. Er bare en dag av 364 andre. Anonymkode: 51be2...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #6 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke sammenlign. Er bare en dag av 364 andre. Anonymkode: 51be2...2e2 Er ikke bare nyttårsaften jeg føler meg ensom bare så det er sagt, men ofte. Føler drt bare ekstra i dag - TS Anonymkode: 5fd08...ef6 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #7 Skrevet 31. desember 2023 Johan uten land skrev (3 minutter siden): Mange som er alene - og tenk på at det mange som har det verre, syke, redde, fattige... Og tenk på at alle har hatt slike nyttårafen noen ganger. Og mange som er sammen med andre kan også føle seg vel så ensomme. Så fordi noen har det verre enn meg så kan jeg ikke få lov til å dele det her? - ts Anonymkode: 5fd08...ef6 10 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #8 Skrevet 31. desember 2023 Det er så mange med deler den samme følelsen idag og i julen ♥️ så høye forventninger og alt blir så krampaktig og leit. Skal prøve å kose meg og håper du også gjør det! Anonymkode: 3431e...678 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke bare nyttårsaften jeg føler meg ensom bare så det er sagt, men ofte. Føler drt bare ekstra i dag - TS Anonymkode: 5fd08...ef6 Livet er opp og ned. Nå er det litt ned. Neste år er det kanskje opp. 😀 Anonymkode: 51be2...2e2 1
vannm75 Skrevet 31. desember 2023 #10 Skrevet 31. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 19.15): Jeg har akkurat sittet og grått litt fordi jeg føler meg så alene og at jeg ikke har noen venner. For 2 år siden hadde jeg masse venner å feire med og ble alltid bedt hit og dit. Så flyttet jeg til andre siden av landet. Ble singel, og nå 2 år senere har jeg ingen venner, nysingel og ensom. Feirer med familien, og jeg er takknemlig for det, før noen kommer og skal ta meg for det og si "tenk de som sitter helt alene". Venter bare på at denne dagen skal bli over. Ensomhet og venneløs blir så ekstra tydelig på dager som dette når man ser sosiale mediene og storyene til folk som lever livet med vennene sine… 😭 Har dere tips til hvordan jeg allikevel kan prøve å få det litt bedre i kveld? Nekter å ha det sånn her og sitte å deppe på nyttårsaften. Anonymkode: 5fd08...ef6 …. Endret 22. januar 2024 av vannm75 2
Gjest Bella78 Skrevet 31. desember 2023 #11 Skrevet 31. desember 2023 Klem til deg. Det går opp og med her i livet, for oss alle. This to shall pass.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #12 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så fordi noen har det verre enn meg så kan jeg ikke få lov til å dele det her? - ts Anonymkode: 5fd08...ef6 Vil også bare legge til at du vet jo heller ikke om min livssituasjonen annet enn det jeg har sagt. Jeg kan være syk, jeg kan være fattig for alt du vet. Jeg er takknemlig fordi jeg har familien å feire med, men det betyr ikke at mine følelser ikke er valid fordi noen har det verre enn meg. Det vil det alltid være. Ensomhet er ganske tøft. - TS Anonymkode: 5fd08...ef6 1 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #13 Skrevet 31. desember 2023 Jeg er helt alene i kveld, har ikke venner her, og skulle ønske jeg kunne feire med familien som jeg av ulike grunner dessverre har lite kontakt med. Anonymkode: 1f8b4...a5c 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #14 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er helt alene i kveld, har ikke venner her, og skulle ønske jeg kunne feire med familien som jeg av ulike grunner dessverre har lite kontakt med. Anonymkode: 1f8b4...a5c Samme her. Ingen venner og ingen kontakt med familien. Det er helt ok. Bare finn en god film og noe digg å spise 😊 Anonymkode: ad6b0...6ff 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Skrevet 31. desember 2023 Å være alene på nyttårsaften er ikke verre enn å være alene resterende 364 dager i året. Velger man å ha en negativ innstilling, så blir dagen deretter også. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Så fordi noen har det verre enn meg så kan jeg ikke få lov til å dele det her? - ts Anonymkode: 5fd08...ef6 Du kunne ha brukt energien på noe annet. Mange som begynner å bli lei av disse innleggene på KG som dukker opp hvert år, uten at de selv prøver å gjøre en innsats for å forandre situasjonen. Anonymkode: 53ffd...e16 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #16 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å være alene på nyttårsaften er ikke verre enn å være alene resterende 364 dager i året. Velger man å ha en negativ innstilling, så blir dagen deretter også. Du kunne ha brukt energien på noe annet. Mange som begynner å bli lei av disse innleggene på KG som dukker opp hvert år, uten at de selv prøver å gjøre en innsats for å forandre situasjonen. Anonymkode: 53ffd...e16 Det er verre å føle seg ensom på dager som i dag hvor det er en slags forventelse om at alle skal ha det bra og ha noen venner å feire med. At jeg oppretter en sånn tråd er jo for å få lufte tankene og ikke bære på vonde tanker alene. Veldig lite sympatisk av deg å møte folk som sliter på den måten synes nå jeg. - TS Anonymkode: 5fd08...ef6 1 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Skrevet 31. desember 2023 Jeg er også alene, og sliter i perioder med ensomhet. Har likevel en fin kveld til nå. Det som fungerer for meg er å kjøpe inn god mat, snop og drikke til meg selv. Gjøre stuen ekstra fin og ren, og ta en lang dusj og dulle litt med meg selv. Har nå kledd med i pene loungeklær (og øredobber til ære for katten, haha), og skal straks legge mobilen helt bort for en god stund for å sette meg til rette med en god bok og snacks. Prøver å tenke at jeg skal velge å kose meg, starte året uthvilt, og komme meg ut på tur så snart det blir lyst i morgen. Det tryller ingenting bra på sikt, men gjør det til en behagelig kveld. Neste år skal jeg gjøre en innsats for å ha flere sosiale treff i livet, men akkurat nå skal jeg ha det så bra jeg kan. Det håper jeg du klarer også! 🤗 Anonymkode: 589a7...819 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #18 Skrevet 31. desember 2023 Nyttårsforsett: i 2024 skal du aktivt jobbe med å øke nettverket ditt og å skaffe deg nye venner. Om nøyaktig ett år så oppdaterer du oss med feiringen du er med på og ønsker. Håper vi hører fra deg. Anonymkode: ecfd8...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #19 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er verre å føle seg ensom på dager som i dag hvor det er en slags forventelse om at alle skal ha det bra og ha noen venner å feire med. At jeg oppretter en sånn tråd er jo for å få lufte tankene og ikke bære på vonde tanker alene. Veldig lite sympatisk av deg å møte folk som sliter på den måten synes nå jeg. - TS Anonymkode: 5fd08...ef6 TS, beklager, men hvorfor skal man synes synd på deg? Du har familie! Du er IKKE alene. Jeg var alene på juleaften og alene i dag. Fikk ikke en eneste melding på juleaften. Alene i fjor. Alene før det. DÉT er trist. Anonymkode: ad6b0...6ff 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #20 Skrevet 31. desember 2023 Jeg har heller ikke mange venner dessverre. Har ingen å feire med utenom familien min. Så vi feirer sammen jeg, mannen og våre to barn pynter oss og lager god middag Anonymkode: d63f0...30c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå