Gå til innhold

Ble pushet til å passe sykt barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjenner jeg er en smule irritert nå. Jeg har hatt to forkjølelsesvirus etter hverandre fra november ( har vært hos lege ) og begynte endelig å føle meg bedre da ei venninne spurte om jeg kunne passe barnet hennes en natt. Hun fortalte at barnet ikke følte seg i form og hadde kastet opp etter å ha tatt smertestillende for barn, men følte seg litt bedre nå. Jeg svarte at det passet vel ikke å ha barnet på overnatting da og at jeg var redd barnet kan ha et annet virus enn de jeg har hatt slik at jeg blir syk igjen. Det var sikkert samme virus og gikk bra, barnet følte seg uansett bedre nå, svarte hun. 

Barnet klagde litt over kvalme og vond hals før hun sovnet, da hun våknet klarte hun ikke å spise og sovnet i sengen igjen da mor kom og hentet henne. 

Nå, to dager senere, våkner jeg selvfølgelig med både kvalme og vond hals selv, er redd for å ha blitt syk igjen. Venninnen min vet jeg har vært syk lenge og jeg syntes det da er ekstra provoserende å mase om barnepass fordi hun skal drikke vin med venner når barnet er syk. Det er stygt både mot barnet og meg.

Så nå sitter jeg her på nyttårsaften med null matlyst, det klør i halsen og jeg som endelig begynte å føle meg bedre.

Anonymkode: c0985...d69

• Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt. Hun burde ikke spurt, og du burde sagt nei. Best for sykt barn å være hjemme! God bedring🥰

Anonymkode: ed37e...778

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Venninnen din er både en dårlig venninne og en ræva mor. Man drar ikke og drikker vin med venner når ens barn ikke er frisk. Fy fader. 

Anonymkode: 00fac...323

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Venninnen din er både en dårlig venninne og en ræva mor. Man drar ikke og drikker vin med venner når ens barn ikke er frisk. Fy fader. 

Anonymkode: 00fac...323

Hun drakk vin hjemme hos seg, de var der allerde da jeg kom.

Idag våknet jeg med feber.. 🤦‍♀️

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forkjølelse ser jeg nesten ikke på som sykdom egentlig... Men oppkast? Det skal man ikke smitte andre med! 

Anonymkode: 6f5ea...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Men hvorfor sa du ja? Du må lære å sette grenser for deg selv.

Anonymkode: ceabe...f2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts

De hadde begynt å drikke vin før det var avtalt at du skulle passe barnet? Hun hadde ikke sikret seg barnepass en gang selv om hun hadde begynt å drikke?

Anonymkode: f7779...2a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forkjølelse ser jeg nesten ikke på som sykdom egentlig... Men oppkast? Det skal man ikke smitte andre med! 

Anonymkode: 6f5ea...6d1

Jeg ser motsatt på det. En forkjølelse slår meg kraftig lenge ut pga astma, mens omgangssyken er mer "kommer og går igjen" relativt raskt.

Anonymkode: f7779...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor setter du ikke grenser for deg selv. 

Lær deg grensesetting og kom deg ut av rollen som offer ( for egne dårlige avgjørelser)

Anonymkode: d1034...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verken en god venninne eller en god mor. MEN - du må jo klare å sette grenser for deg selv også da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Teit av dere begge. Du passet jo barnet frivillig og hun sa jo at barnet var sykt. Burde ha sagt nei. 

Anonymkode: 26274...073

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...