Gå til innhold

Dårlig samvittighet familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verdens beste mamma, bare så det er sagt. Hun stiller opp, og er god. 
Vi er 4 søsken som bor i samme område. Vi snakker med mamma daglig, og ser henne flere ganger i uka. 
Likevel er det små stikk av dårlig samvittighet hun sender ut. Da er det jeg som får det. Ord som: skulle ikke trodd jeg hadde alle mine boende her.. da hun føler hun sitter mye alene og vi prioriterer henne lite. Min bror reiste på hytta hele jula. Meg har hun vært sammen med 3 dager i jula, jeg har hatt omgangssyke og måtte takke nei til et selskap. 
sa til henne at hun kan jo sundet samme til min bror?  Som reiser opp på hytta hele jula.. hvorfor bare meg hun skal få det ut på? 
i kveld har hun invitert de andre søsknene til nyttårsmiddag, men vi velger å være alene. Jeg klarer ikke selskap og fullt kjør hele jula. 
Men skal alltid sitte igjen med følelsen av å ha dårlig samvittighet. Hun bor like ved og kan komme hit når hun vil.

vi har ungdommer, og de orker heller ikke alle selskapene på begge sider her og der hver dag. 

Anonymkode: 8f352...77d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, dette høres slitsomt ut. Hun skal jo leve sitt eget liv, ikke lene seg på dere. Mor får du ikke forandra, men søk opp «enmeshed families». Kanskje det er noen tips der. 

Anonymkode: cea07...75f

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Oi, dette høres slitsomt ut. Hun skal jo leve sitt eget liv, ikke lene seg på dere. Mor får du ikke forandra, men søk opp «enmeshed families». Kanskje det er noen tips der. 

Anonymkode: cea07...75f

Vi har alltid vært en veldig nær familie. Og de siste årene har min mor blitt alene etter skilsmisse, samt at vi har opplevd dødsfall i nær familie. Så hun trenger oss, og vi trenger henne. Det er bare det at en må få rom til å si nei, og ha det private uten at en skal få dårlig samvittighet 

Anonymkode: 8f352...77d

Skrevet

Det er manipulasjon, og du er åpenbart det av barna som er lettest å manipulere. Bli voksen. 

Anonymkode: ed831...49c

Skrevet

Hun sier muligens slike ting til deg fordi det er enklest? Om hun sier sånt til broren din så kanskje han svarer skarpt tilbake og derfor sier hun ikke noe til han?

Anonymkode: db391...fd9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...