AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Skrevet 31. desember 2023 Først og fremst så vet jeg at jeg er en idiot, så det trenger du ikke fortelle meg. Fordi det vet jeg veldig godt selv. Over til poenget her: Jeg ble utsatt for et lite overgrep for en god stund siden. Og jeg vet jeg burde ikke burde ha noe kontakt med han. Jeg aner ikke hva som foregår med meg for tiden. Jeg er jo helt kokko. Grunnen til det er fordi jeg vurderer å ta opp kontakten med han igjen og spørre om sextreff igjen. Jeg sliter veldig med angst og meg selv. Jeg bruker også alkohol oppi dette. Så spørsmålet er om dette er en form for selvskading om jeg faktisk møter han? Jeg vet jo at konsekvensene av dette kan bli dårlig, men er likevel frista til å spørre om å møtes. Jeg sier jeg ikke skal gjøre det, men tanken er der. Og jeg skammer meg sykt over at jeg sitter med slike tanker om å ville møte han igjen. Så jeg lurer på om dette er en form for selvskading? Det er jo min feil at jeg sitter med slike tanker. Anonymkode: 161aa...944 2 1
Millinea Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 Klarer du å sette ord på hva det er ved han som gjør at du vil ha mer av han? Hva er det han gir deg som du lengter etter eller savner ellers i livet? Som f.eks nærhet, en spesiell type omsorg, var det lille overgrepet "spennende/kinky" e.l. Hvilke følelser har du? Bli kjent med deg selv, og finn den følelsen han gir et annet sted. Du skader deg selv på en måte ja. Burde ha noen å prate med og jobbe med angsten. Klandre deg selv for følelsene du har hjelper deg ikke, du må ta tak og aktivt jobbe med deg selv. Bli den personen du vil være.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Ja,det er selvskading. Også en ting til slutt å snakk med deg selv. Du er der du er idag, ikke fordi at du er idiot, men på grunn av oppvekst og miljø. Ingen har heller lært deg hvordan man snakker til seg selv etc. (Det er et stort emne og jeg har mye å bidra med her, men jeg skal hjelpe deg litt på vei!) Første og det beste for deg er at du må begynne å tenke på hjernen din som en pc, altså du kan programmere den til å snakke pent om deg selv og det er der nøkkelen ligger for å begynne å ta gode valg for seg selv. Du, burde gå på youtube og søke opp å bli skikkelig interessert i alt som ha med selflove. Akseptere deg selv, også dette.. Det går bra, og du kan endre rute om du tar tak 😊 Hør også på affirmations. (Veit det høres teit og banalt ut, men tenk på hjernen som en pc. Nå legger du inn ny programvare. Og det er faktisk så enkelt!) Også er det fint og forstå VIRKELIG begreper av ord som Respekt Kjærlighet Moral Etikk Og begynn å føle deg fram til hva som er riktig for deg. Og nå, sa jeg føle deg fram og det er viktig og ikke tenke seg fram. Alle svarene på hva som er deg, føler du deg fram til. En,ring til. For å håndtere følelser, omgi deg av sanser, kom deg ut av tanker, og inn i kroppen, det å bruke samme verktøy som de med Asperger er veldig nyttig! Vann,musikk,trommer/vibrasjoner. Føle på ris, lukt på deilig lukter etc.. kjenn på deilig stoff osv! Og virkelig gi det jeg sier en sjanse!! Det kan endre hele livet ditt. Anonymkode: 63a98...a85 1 1 1
AllahBallah Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 En del mennesker streber dessverre etter den typen oppmerksomhet som de selv vet er skadelig for en selv. Hvorfor det er slik vet ikke jeg, kanskje noe du bør snakke med en lege eller psykolog om? Om noe så er du i hvertfall selvbevisst på det Er du mye alene, føler du deg ofte ensom? Kan være det som gjør det også. Noe oppmerksomhet er bedre enn ingen. Noen vil ha meg (om så bare misbruke meg seksuelt) er bedre enn at ingen vil ha meg. Da føler jeg i hvertfall på noe. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 Beklager, ts. Skulle svare deg i går da jeg så tråden, men... Dette høres kjent ut. Jeg var på samme måte før. Tok kontakt med en jeg visste var dårlig for meg, en jeg visste ikke respekterte meg. Det er absolutt selvskading. Anonymkode: 3a189...df5 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 Søk hjelp! Ikke normalt. Anonymkode: 38f07...501
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå