Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 9c259...9a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting.... er hjemme med hundene mine, så klart. 

Anonymkode: 51b92...953

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er så klart hjemme med dem, men har noen gjester over her i stedet. 

Anonymkode: c5353...b5c

Gjest thelight
Skrevet

Hjemme med hund ,feire sammen 😄💫💖

Skrevet

Ingenting. Han ligger ved siden av meg i sofaen hele kvelden når vi ikke er ute på tur. Skrur på tv og kjøkkenvifte om det blir mye bråk og fyrverkeri, men håper det blir en rolig kveld. 

Anonymkode: 98d4c...947

• Liker 1
Skrevet

Hjemme med hunden. Passer og naboens hund. De får hver sin kong med halvfrosset vom før rakettene. 

Anonymkode: 4f1dc...d9d

• Liker 2
Skrevet

Vi er hjemme med dem (har to). Som regel bryr de seg ikke, pleier å kjøpe noe gnagegreier de får rett før midnatt, og da hender det de gløtter på ett øye når det smeller som verst. Har glemt det i år, så får heller kaste hundesnop til dem mens det står på (eller fylle kong med noe jeg finner i kjøleskapet).

Regner med det skal gå helt fint, de er nå 8 og 9 år. Men ville aldri reist fra dem på nyttårsaften selv om de bryr seg minimalt når vi er hjemme.

Skrevet

Når jeg hadde hund, tok jeg han med på feiringen. Vi feirer med familien langt uti skogen. Perfekt for hunder. Nå var han aldri redd for raketter, men der vi ferier er det ikke en eneste rakett å se. Andre familiemedlemmer har med seg sine hunder. 

Anonymkode: a2e4f...570

Skrevet

ikke noe spesielt. De får tyggeben og kos som vanlig, ingen av dem bryr seg en døyt om fyrverkeri.

Skrevet

Er inne fem til 23.30. Da går vi tur ut og ser på rakettene til ca.00.15

Hun bryr seg null om raketter og smell, og tur er kult uansett.

Anonymkode: b20e4...019

Skrevet (endret)

Er hjemme med hunden. Tar siste tur ut for dagen ca kl. 18. Ingen poeng i gå ut etter det begynner å smelle. Hun er temmelig redd, peser og skjelver under hele oppskytningen, men forholder seg stort sett i ro. Hun legget seg stort sett i skjul i buret eller lignende, og jeg lar henne være så lenge hun ikke løper rundt. Distraksjoner som kjøttbein, klapping og radio har lite for seg for det nivået av redsel. 

Endret av Anonymbruker***
Skrevet

Er hjemme alene med hunden. Hunden er redd raketter. Og mor sliter med angst så det er godt å være hjemme. Men vi må ut og kjøre inatt for å hente husets ungdom hjem fra fest.

Skrevet

Hjemme med hunden selvfølgelig. Hun er livredd raketter og får Sileo. På det verste sitter vi på badet med tørketrommel og musikk på. Hater disse dagene da folk skyter opp raketter i hytt og pine i dagene før og etter nyttårsaften.

Anonymkode: c6a71...ef2

Skrevet

Vi har en veldig enkel hund sånn sett som ikke reagerer. Vi tar nyttårsaften som en ganske vanlig dag med itt ekstra god mat men ikke noe mer enn det. Er nettopp ferdig med lufteturen for ettermiddagen der hun ikke har reagert på disse kronidiotene som har smelt opp nå. Så ligger hun under stuebordet eller eventuelt i sengen sin på soverommet utover kvelden. Og vi er inne og hauser ikke opp stemningen noe mer enn det, ser en god film i det vi går inn i det nye året og hunden får seg et griseøre som hun knasker litt på. Lite reaksjon heldigvis. Før vi tar den siste turen ca 01.30 i natt når galskapen er over. Men har hatt hunder som har vært svært redd og det er forferdelig å være med på.

Skrevet

Jeg har ikke hund, men ett av mine søsken har. Der slår de på musikk som hundene kjenner igjen, og er sammen med hundene på helt naturlig måte. Hundene løper evt og gjemmer seg, men eierne er i stua og har en typisk kveld

Skrevet

Vi er hjemme med hunden (og katten).

Jeg går en god tur med ham på dagtid så han får løpt fra seg. Utover kvelden når rakettene begynner så har vi trukket for alle vindu og har TV på litt høyt. Han får tyggebein og fylt kong (ligger og koser seg med sistnevnte akkurat nå).

Jeg venter til rundt 0130 når rakettene er ferdige før jeg tar ham ut på siste tisserunde også går vi og legger oss.

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting spesielt. Den er med hvor vi er - enten det er hjemme eller borte :) Hun sover gjennom alt. 

Anonymkode: a38ac...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt problemer med hund og nyttårsaften. Dessverre klarer noen få å få dette til å bli et gigantisk problem. Det er fordi de som roper høyst også slipper til i mediene + at sosiale medier nå også flommer over av skremselshistorier om hunder på nyårsaften.

Vi har ikke hund akkurat nå, men når vi hadde det, så ble hunden værende inn, og da er lydene allerede så dempet at den aldri reagerte, hverken på de fjerne lydene av fyrverkeri eller blinkende lys.

Helt utrolig hvordan enkelte får holde på. Skulle jo tro at at hundene deres er noen psykiske vrak som blir redd for sin egen fis.

Anonymkode: 4d7a9...360

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har aldri hatt problemer med hund og nyttårsaften. Dessverre klarer noen få å få dette til å bli et gigantisk problem. Det er fordi de som roper høyst også slipper til i mediene + at sosiale medier nå også flommer over av skremselshistorier om hunder på nyårsaften.

Vi har ikke hund akkurat nå, men når vi hadde det, så ble hunden værende inn, og da er lydene allerede så dempet at den aldri reagerte, hverken på de fjerne lydene av fyrverkeri eller blinkende lys.

Helt utrolig hvordan enkelte får holde på. Skulle jo tro at at hundene deres er noen psykiske vrak som blir redd for sin egen fis.

Anonymkode: 4d7a9...360

Skjønner at du har begrenset erfaring med dyr. Dette er ikke snakk om bare hund. Noen dyr bryr seg, andre ikke. Problemet er jo også i stor grad ville dyr etter at halve fjellheimen er nedbygd med hytter. Støtter et forbud mot fyrverkeri utenfor tettbygde strøk. Da kan også folk med redde husdyr vite hvor de kan unngå fyrverkeri.

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...