AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Skrevet 31. desember 2023 Jeg leser med forundring innleggene her inne. Mange kvinner er tydelig på jakt etter bra menn, likeverdige partnere. Likevel, når menn blir spurt, og kommer med ofte nokså små og beskjedne ønsker så stimler kvinnene sammen for å tillegge dårlige motiver og hakke disse mennene forderva. Kan bli helt svett av å lese de tiradene man lirer av seg, lange, belærende, med caps lock. Dere kvinner som ønsker å finne en god mann, men som ikke finner det, ser dere ikke at dere gjerne selv er del av problemet? Hva med å bruke 2024 til å forsøke noe nytt? Lukke munnen, lese, lytte, forsøke å ta inn det som kommer fra annet hold, og forsøke å finne noe godt i det, noe fint i andre mennesker, fremfor å stå konstant på send. Dere velger selvfølgelig helt selv om dere vil. Det ble bare litt for påtrengende når dere fyller tråden om bra koner…med krav til menn og belæring av menn. Jeg ønsker dere godt nytt år, uansett 🌟💫 Anonymkode: 54643...aba 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Skrevet 28. februar 2024 Hvordan kan denne stå ubesvart så lenge. Jeg er så utrolig enig med deg. Se det gode i folk. Ikke pirk på småting. Stakkar den mannen som velger å bruke et annet litermål enn deg når han står på kjøkkenet. Vær heller glad for at han lager mat. Oppmuntre god oppførsel så forsvinner det andre etterhvert 🙂 Anonymkode: 03c9b...ef3 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Skrevet 28. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan kan denne stå ubesvart så lenge. Jeg er så utrolig enig med deg. Se det gode i folk. Ikke pirk på småting. Stakkar den mannen som velger å bruke et annet litermål enn deg når han står på kjøkkenet. Vær heller glad for at han lager mat. Oppmuntre god oppførsel så forsvinner det andre etterhvert 🙂 Anonymkode: 03c9b...ef3 Eventuelt, overlat oppdragelsen til foreldrene hans, og finn en mann som klarer å fungere som en voksen likeverdig partner både praktisk og emosjonelt. Anonymkode: d45dc...0f0 1 6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Eventuelt, overlat oppdragelsen til foreldrene hans, og finn en mann som klarer å fungere som en voksen likeverdig partner både praktisk og emosjonelt. Anonymkode: d45dc...0f0 Tja.. man vokser og gror sammen. Klarer du å beholde en mann med å pirke på alt mulig hele tiden, så er det ikke en mann du har funnet deg. Hadde du giddet å holde på en mann som hele tiden skulle pirket på deg? Anonymkode: 03c9b...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Oppmuntre god oppførsel så forsvinner det andre etterhvert 🙂 Anonymkode: 03c9b...ef3 Dette bør være unødvendig. Voksne, oppegående mennesker klarer da å gjennomføre helt hverdagslige, nødvendige gjøremål uten "oppmuntring av god oppførsel". Man kan vise - gjensidig - at man setter pris på ting som blir gjort, men en mann som lager dagens middag, sjekker at barna har alt de trenger til skoledagen, setter på en klesvask etc. er ikke "flinkere" enn en kvinne som gjør det samme. Anonymkode: 3df7c...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #6 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan kan denne stå ubesvart så lenge. Jeg er så utrolig enig med deg. Se det gode i folk. Ikke pirk på småting. Stakkar den mannen som velger å bruke et annet litermål enn deg når han står på kjøkkenet. Vær heller glad for at han lager mat. Oppmuntre god oppførsel så forsvinner det andre etterhvert 🙂 Anonymkode: 03c9b...ef3 De aller, aller fleste ville ikke pirket på slike små detaljer. Der hvor menn ofte synes kvinner er kravstore og driver detaljstyring, er der hvor kvinner føler man må gjøre jobben selv for at det ikke skal være behov for å gjøre det en gang til. Nei, det er ikke greit å vaske opp i lunket vann og vaske møkkete kjeler før glass. Nei, det er ikke greit å vaske gulvet med dritbløt fille og stå å dytte møkkete vann fram og tilbake. Hvorfor skal man senke kravene så mye at man godtar at det fortsatt er møkkete? Kvinner er også frustrert over at det er de som må planlegge alle middager, lage de fleste middager, rydde uoppfordret ut av oppvaskmaskina når den er full. Der mannen heller velger å sette det skitne i vasken i stedet for å ta initiativ. Frustrasjon er over menn som har en haug med skittentøy på gulvet, gjerne 2 meter fra skittentøyskurven. De er frustrert over en som ikke ser at søpla er full eller ikke skjønner at de må vaske etter seg hver gang de bommer på doen ved urinering. Frustrert over han som aldri får noe gjort og sier: "alt skal skje akkurat når dama sier det. Hun kan aldri vente" ... Men de glemmer at den gangen hun klikker over at det ikke blir gjort der og da, er bortimot aldri første gangen hun har bedt om nettopp den tingen. Det har gjerne stått slik i dagesvis, men for mannen er det hun som plutselig krever det NÅ! Disse mennene synes ofte dama er masete og kravstor, kun fordi de blir bedt om å være lit mer proaktive i husholdningen. Det er slitsomt å måtte forholde seg til voksne mannebarn som ikke tar sin del av logistikken. "Men jeg hjelper jo når hun ber om det" ... Det er akkurat det som er så slitsomt. Alt må bes om for at det skal bli gjort. Så ja, jeg forstår godt at kvinner kommer med forventningerFØR et forhold blir alvorlig. Alt for ofte går man inn i et forhold der alt lukter roser, og så våkner man litt senere til en ikke fult så behagelig lukt. Jeg bor heller enslig resten av livet, enn å flytte sammen med noen som ikke klarer å ta initiativ selv i husholdningen. Anonymkode: 2d9a2...40b 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Disse mennene synes ofte dama er masete og kravstor, kun fordi de blir bedt om å være lit mer proaktive i husholdningen. Det er slitsomt å måtte forholde seg til voksne mannebarn som ikke tar sin del av logistikken. "Men jeg hjelper jo når hun ber om det" ... Det er akkurat det som er så slitsomt. Alt må bes om for at det skal bli gjort. Anonymkode: 2d9a2...40b Veldig godt poeng, og hvor kommer det fra at "menn skal hjelpe til"? De bor jo akkurat like mye i huset og har like mye ansvar for de daglige små og store oppgavene i hjemmet som kvinnene har. Anonymkode: 3df7c...4ef 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 15.40): Jeg leser med forundring innleggene her inne. Mange kvinner er tydelig på jakt etter bra menn, likeverdige partnere. Likevel, når menn blir spurt, og kommer med ofte nokså små og beskjedne ønsker så stimler kvinnene sammen for å tillegge dårlige motiver og hakke disse mennene forderva. Kan bli helt svett av å lese de tiradene man lirer av seg, lange, belærende, med caps lock. Dere kvinner som ønsker å finne en god mann, men som ikke finner det, ser dere ikke at dere gjerne selv er del av problemet? Hva med å bruke 2024 til å forsøke noe nytt? Lukke munnen, lese, lytte, forsøke å ta inn det som kommer fra annet hold, og forsøke å finne noe godt i det, noe fint i andre mennesker, fremfor å stå konstant på send. Dere velger selvfølgelig helt selv om dere vil. Det ble bare litt for påtrengende når dere fyller tråden om bra koner…med krav til menn og belæring av menn. Jeg ønsker dere godt nytt år, uansett 🌟💫 Anonymkode: 54643...aba Du har misforstått. Vi hakker ikke på PREFERANSER. Noen ganger påpeker vi at en mann som forventer å kunne dra 20 år gamle, sylslanke og modellpene damer hele livet, er urealistisk. Men det er fortsatt hans valg. "Hakkingen" begynner når dere i tillegg til å fortelle om preferanser, forteller at kvinner som ikke matcher deres preferanser er verdiløse, horete, stygge og fæle. Dere hadde reagert akkurat likedan hvis kvinner fortalte at de foretrakk menn med 2 millioner i lønn, og at menn med gjennomsnittslønn var håpløse, udugelige tapere. Anonymkode: 4600e...a7b 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #9 Skrevet 29. februar 2024 Det er en balanse. Man skal ikke pirke på andre. Men man må få fram hva en synes er viktig, og motiverer til endring på det området. Mannen min var skikkelig pirkete da vi møttes. Så kom jeg ham i møte ved å ta imot råd, og han lærte seg til å stole mer på min prosess. Og på samme måte med min kritikk til ham. Vi har vel vokst litt mer sammen og skjønner mer av hverandres indre logikk nå. Anonymkode: bd77b...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå