AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Skrevet 31. desember 2023 Vi har to tenåringsjenter. I fjor bestemte vi oss for å kutte ut vanlige TV-kanaler of heller ha flere strømmetjenester, fordi vi ikke har sett på vanlig TV på flere år. Vi har Netflix, Viaplay, HBO, Disney, tv2, discovery og prime. Dette kom opp under en middag i romjulen, og svigermor ble helt forskrekket. Hun syns dette var fryktelig dårlig gjort mot ungene og mente det var på grensen til barnemishandling. Prøvde å forklare at ungene kun bruker strømmetjenester men det ville hun ikke høre på. Har svigermor rett eller er hun helt på jordet? Anonymkode: 7df24...ff3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #2 Skrevet 31. desember 2023 Hun er 100% helt på jordet 😂 Ikke hatt tv kanaler på 3 år selv - kun strømmetjenester. Barn/ungdom ser ikke lineært tv lengre. Anonymkode: 89658...806 28 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #3 Skrevet 31. desember 2023 Det er da vanlig å kun bruke strømmetjenester i dag. Med et lite utvalg strømmetjenester har man et langt bedre tilbud enn med vanlige kanaler. Det ville vært mer uvanlig om dere ikke hadde noen tilgang på TV-underholdning, men selv da er det en stor overdrivelse å kalle det barnemishandling. Anonymkode: ce1b4...f57 9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #4 Skrevet 31. desember 2023 Vi har ikke hatt lineær tv siden vi kjøpte hus for 11 år siden. Har netflix, disney plus, youtube premium og nrk og ikke savnet tv i det hele tatt. Mine foreldre og svigers er også helt besatt av tv, de er også av den oppfatningen at tv må stå på i bakgrunnen hele tiden. Anonymkode: 0caef...198 2
Yodas Skrevet 31. desember 2023 #5 Skrevet 31. desember 2023 Vi har ikke hatt lineær-TV på over 10 år, og det går helt fint. Din svigermor tilhører en annen generasjon med andre vaner. 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #6 Skrevet 31. desember 2023 Jeg syns ingen barn burde hatt annet enn NRK - helst i svart hvitt!! Anonymkode: 37f93...cf2 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #7 Skrevet 31. desember 2023 Det er ganske vanlig, vi har heller ikke liniær tv. Men bare en ting. Jeg passer på at vi kan se på det unger spør om, som det er "inn" på skolen til tider. Slik som når alle ser på Maskorama eller Forræder, så ser vi også på det. Jeg tror det er viktig for barna, for det sosiale. De snakker om det og diskuterer på skolen, jeg vil ikke at de skal føle seg utenfor. PS, jeg er ikke norsk, mine barn er halvt norske, og kanskje derfor føler jeg at jeg må passe ekstra på at de føler at de passer inn. Anonymkode: b048d...c64 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Skrevet 31. desember 2023 Bare legg det på kontoen for annen generasjon. Anonymkode: a704d...9a9 4
Leifr Skrevet 31. desember 2023 #10 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg syns ingen barn burde hatt annet enn NRK - helst i svart hvitt!! Anonymkode: 37f93...cf2 Synda er komen til jorda, men me vil ikkje ha ho i farger. 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #11 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hun syns dette var fryktelig dårlig gjort mot ungene og mente det var på grensen til barnemishandling. Prøvde å forklare at ungene kun bruker strømmetjenester men det ville hun ikke høre på. Har svigermor rett eller er hun helt på jordet? Anonymkode: 7df24...ff3 Hva er det hun mener de går glipp av egentlig? Men ja, hun er av en annen generasjon og lineær tv er ikke eneste valget lenger. Vi kutta det ut for mange år siden, har jo uansett NRK også gjennom skatteseddelen. Ser mest på den, og har som oftest kun en strømmetjeneste om gangen. Anonymkode: 4cad3...3d6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #12 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det hun mener de går glipp av egentlig? Men ja, hun er av en annen generasjon og lineær tv er ikke eneste valget lenger. Vi kutta det ut for mange år siden, har jo uansett NRK også gjennom skatteseddelen. Ser mest på den, og har som oftest kun en strømmetjeneste om gangen. Anonymkode: 4cad3...3d6 Nei si det... Vi har tilgang til det aller meste som vises på lineær tv og i tillegg ekstremt mye annet innhold.. HI Anonymkode: 7df24...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #13 Skrevet 31. desember 2023 Hun er på bærtur. Her lærte 12 åringen ifjor hvordan det fungerte med lineære kanaler. Måtte forklare det når vi prøvde det ut en periode for hun skjønte ikke hvorfor hun ikke kunne spole i programmene 😂 Anonymkode: 87e97...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #14 Skrevet 31. desember 2023 Tror nok det for det meste er svigermor som har ett problem med dette, typisk projisering som eldre holder på med når de ikke liker noe, min mor er likedan når jeg ikke går med på noe hun liker. Anonymkode: 9995b...be8 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Skrevet 31. desember 2023 Leifr skrev (10 minutter siden): Synda er komen til jorda, men me vil ikkje ha ho i farger. Klassiker! 🤣🤣 Anonymkode: 37f93...cf2
Brunello Skrevet 31. desember 2023 #16 Skrevet 31. desember 2023 Hun følger ikke med. Vi har lineær TV, men barna har ikke sett på det på mange år. Og omtrent ikke vi heller. Når det er sagt, mister vi noe som samfunn når vi ikke ser på det samme. Husker fra studietiden at den første pausen på lesesalen onsdag morgen varte en time og var i sin helhet viet til grundig analyse av gårsdagens episode av Friends. 2
Phoenix Heart Skrevet 31. desember 2023 #17 Skrevet 31. desember 2023 Hun svigermora de burde lese seg opp om hva som er barnemishandling.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #18 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei si det... Vi har tilgang til det aller meste som vises på lineær tv og i tillegg ekstremt mye annet innhold.. HI Anonymkode: 7df24...ff3 Bare å overse hennes kommentar. Hun har tydeligvis ikke fulgt med tiden, noe som ganske vanlig når man kommer opp i en viss alder. Merker jo selv også at det blir vanskeligere å henge på alle endringer som skjer. Har måtte få hjelp av ungen selv 😛 Men altså, strømmetjenester er mer enn godt nok. Anonymkode: 4cad3...3d6 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #19 Skrevet 31. desember 2023 Hun vet kanskje ikke at man kan se flere kanaler live på de streamingene😅. Men uansett, tragisk holdning av henne Anonymkode: 6b191...004 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #20 Skrevet 31. desember 2023 Har ikke hatt det på noen år. Men de er jo med vanlige kanaler i streaming å da. Så hun kan slappe helt av hun svigermor. Anonymkode: d2aaa...71f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå