AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Skrevet 31. desember 2023 Jeg er så nysgjerrig på dere som har jobber hvor dere jobber enten fulltid hjemmefra eller driver for dere selv hjemmefra. Hva jobber dere med og hvordan startet dere/kom dere dit? Jeg er nær å bli utbrent for andre gang og har brukt jula til å reflektere og skjønner at jeg må ta grep. Jeg har alltid hatt veldig høy arbeidsmoral og lider av flink pike-syndromet men jeg ser at det nok en gang sender meg sakte mot veggen. Så nå som jeg nærmer meg 40 og har mange år igjen i arbeidslivet kunne jeg tenke meg å ta en helomvendig, gjerne bytte bransje og kanskje til og med starte for meg selv. Jeg vet at det også innebærer mye jobb men noe av det som sliter meg ut er dårlige ledere, lange møter (som kunne være en mail) som stjeler viktig arbeidstid og at jeg er introvert og jobber helt klart best hjemme. Jeg har lenge drømt å starte for meg selv men synes det er vanskelig å vite hvor jeg skal begynne og hva jeg skal starte. Har du noen råd til hvordan jeg kan komme i gang blir jeg veldig takknemlig. Eller om det er arbeidsplasser som passer for sånne som meg. På mange måter har jeg gått i mot mine egne instinkter og ønsker over så lang tid at jeg nesten ikke vet lenger hva jeg har lyst til å gjøre. Er det andre som har vært i lignende situasjon og kommet seg ut av det? Anonymkode: 0f6a7...84b 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #3 Skrevet 31. desember 2023 Jeg er stipendiat, altså forsker, og kunne gjort det aller meste hjemmefra. Men vil ikke anbefale det om du er utbrent… Anonymkode: 29115...683 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #4 Skrevet 31. desember 2023 IT her og. Support. Anonymkode: e4845...98f
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #5 Skrevet 31. desember 2023 Skribent, oversetter ol. Anonymkode: 78a1f...967 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #6 Skrevet 31. desember 2023 Vi er begge oljeingeniører og mannen har 100% hjemmekontor og jeg har fleksibel ordning. Jeg kunne sikkert fått 100% hjemmekontor hvis jeg hadde hatt lyst, men ønsker å omgås mine kolleger i hverdagen. Det er gode tider for ingeniører akkurat nå så arbeidsgiver strekker seg langt for å beholde oss. Anonymkode: ab5d2...0f2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #7 Skrevet 31. desember 2023 Som jeg skulle skrevet innlegget selv, TS. Blir spennende å følge tråden. Synes nesten alle utlyste stillingene jeg kommer over med kun hjemmekontor er innen salg, og det er uaktuelt for meg. Mannen min har 100 % hjemmekontor, og jobber som systemutvikler. Det har jeg dessverre ikke skills til. Anonymkode: c7c07...53d
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #8 Skrevet 31. desember 2023 Kunne vært meg dette her. Er pedleder, introvert, og utbrent🙋♀️ Lurer på det samme, følger tråden! Anonymkode: 02527...ad1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Skrevet 31. desember 2023 Logoped. Har kontor i kjelleren og tar i mot klienter hjemme. Anonymkode: a6ff7...0dc 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #11 Skrevet 31. desember 2023 Saksbehandler i staten Anonymkode: 0e8bd...157
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #13 Skrevet 31. desember 2023 Ja jeg kjenner meg igjen. For meg ble det snutt på hodet da korona kom å landet stengte ned. Jeg fikk alt utstyr jeg trengte av arbeidsgiver for å jobbe hjemmefra. Jeg var da på randen av sammenbrudd, tidsklemma, sliten osv. Jeg har siden den gang jobbet hjemmefra, er innom kontoret kun når jeg selv ønsker. Jeg jobber med eksport av varer til utland. Jobber mye bedre hjemmefra og alt har bare blitt bedre. Men må legge til at jeg har lang pendlerveg til kontoret, over en time i bil og har vært ansatt i samme firmai 20 år.. Anonymkode: a476e...3a5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #14 Skrevet 31. desember 2023 Søk på f.eks disse på instagram. theintrovertmompreneur Champagnedreaming Dette gjør jeg Anonymkode: a2e9b...172
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Skrevet 31. desember 2023 IT. Full stack. Velger å være på kontoret innimellom, hyggelig å treffe folk fysisk. Alle møter kan gjøres enten på teams eller fysisk, så vi velger selv. Hvor mange/lange/unødvendige møter man har kommer jo an på arbeidsplassen og leder, ikke bransjen. Der jeg jobbet før hadde vi alt for mange møter, og folk hadde ikke møtekultur. Der jeg jobber nå har vi en leder som er nazi på at møter starter på tiden, og vi holder oss til agenda, ikkeno slarv. Alle går ut fra møtene med tydelige aksjonspunkter. Det er helt supert for alle. Topplederen (globalt) derimot, elsker allmøter for å informere om svada som ikke utgjør noen forskjell for folks arbeidshverdag. Heldigvis har vår avdelingssjef tatt på seg å delta på alle slike svadamøter for oss, og informerer oss kort dersom det er noe nyttig for oss. Det sparer 20 ansatte for 118 minutter hver, å få relevant info på to minutter i stedet for å måtte høre på svada i to timer. Genialt. Anonymkode: a54b1...1a2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #16 Skrevet 31. desember 2023 Legemiddelindustrien. Ikke med produksjon, selvsagt 😄 Anonymkode: 14414...249
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Skrevet 31. desember 2023 Jeg koder 😊 Anonymkode: d3a15...965
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #18 Skrevet 1. januar 2024 Designer og skriver strikkemønstre. Anonymkode: f5fe6...ae5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #19 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Som jeg skulle skrevet innlegget selv, TS. Blir spennende å følge tråden. Synes nesten alle utlyste stillingene jeg kommer over med kun hjemmekontor er innen salg, og det er uaktuelt for meg. Mannen min har 100 % hjemmekontor, og jobber som systemutvikler. Det har jeg dessverre ikke skills til. Anonymkode: c7c07...53d Godt å høre at vi er flere! Håper det ordner seg for deg😊 Anonymkode: 0f6a7...84b 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #20 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg koder 😊 Anonymkode: d3a15...965 Det synes jeg høres så spennende ut. Hva slags utdanning har du tatt og var det vanskelig å få seg jobb? Anonymkode: 0f6a7...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå