AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Skrevet 31. desember 2023 Hvordan løse samvær når han jobber borte 3 uker og hjemme 3? Vil det at barnet er hos meg 3 uker, deretter hos far en uke, hos meg en uke, og hos far en uke være dumt for barnet? Barnet er 3. Vil det være bedre om barnet eksempel er 3 dager hos hver av oss i disse 3 ukene? Anonymkode: 8c28b...bf0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #2 Skrevet 31. desember 2023 Mange overleveringer blir kaotisk. La barnet være et sted lenger. Anonymkode: 58a9f...931 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #3 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange overleveringer blir kaotisk. La barnet være et sted lenger. Anonymkode: 58a9f...931 Men vil da 2 uker hos far og 1 uke hos meg være det beste for barnet når han er hjemme? Anonymkode: 8c28b...bf0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #4 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange overleveringer blir kaotisk. La barnet være et sted lenger. Anonymkode: 58a9f...931 Jeg ville også forsøkt en opptrapping dersom du har vært barnets primære omsorgsperson, der målet kan være at far har 3 uker jobb - 1 uke samvær - 1 uke er barnet hos deg - 1 uke samvær. Anonymkode: 58a9f...931 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #5 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville også forsøkt en opptrapping dersom du har vært barnets primære omsorgsperson, der målet kan være at far har 3 uker jobb - 1 uke samvær - 1 uke er barnet hos deg - 1 uke samvær. Anonymkode: 58a9f...931 Ja det høres lurt ut. Jeg er redd barnet blir utrygg på far når han er borte 3 uker. Barnet bruker noen dager på å bli trygg på han igjen til vanlig. Har tenkt på å FaceTime far for barnets del når han er på jobb. Anonymkode: 8c28b...bf0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #6 Skrevet 31. desember 2023 På sikt (om noen år) ville jeg tenkt en ordning der dere har barnet 3 uker hver. Anonymkode: 5f0b4...acd 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #7 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Men vil da 2 uker hos far og 1 uke hos meg være det beste for barnet når han er hjemme? Anonymkode: 8c28b...bf0 Hva et det du surrer med? Det blir vel tre uker hos deg og tre uker hos far da? Vanskeligere er det vel ikke om det er avtalt 50/50. Han bør se seg om etter en by jobb btw Anonymkode: 87d5d...f62 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #8 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva et det du surrer med? Det blir vel tre uker hos deg og tre uker hos far da? Vanskeligere er det vel ikke om det er avtalt 50/50. Han bør se seg om etter en by jobb btw Anonymkode: 87d5d...f62 Far går ikke med på dette så jeg surrer faktisk ikke med noe. Far ønsker fri en uke også, og dette har jeg forståelse for i og med at han jobber 3 uker. Skal han da ha barnet i 3 uker når han er hjemme får han lite tid til andre ting Anonymkode: 8c28b...bf0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Far går ikke med på dette så jeg surrer faktisk ikke med noe. Far ønsker fri en uke også, og dette har jeg forståelse for i og med at han jobber 3 uker. Skal han da ha barnet i 3 uker når han er hjemme får han lite tid til andre ting Anonymkode: 8c28b...bf0 Han får tre uker hjemme som enslig forsørger på lik linje som deg når han er på sjøen. Anonymkode: b7ad9...404 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #10 Skrevet 31. desember 2023 Hvis han ikke er hjemme og kan ha skikkelig samvært så må dere gå for en helgeløsning eventuelt at han får et par dager i uken der han er hjemme. Dere kan ikke ha 3 uker hver på et så lite barn. Dere må vente til han er mye eldre. Anonymkode: a6069...c80 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #11 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han får tre uker hjemme som enslig forsørger på lik linje som deg når han er på sjøen. Anonymkode: b7ad9...404 Men det er ikke nødvendigvis beste løsning for en treåring om mor har vært primær omsorgsperson. Man tar utgangspunkt i barnet og fordeler samvær deretter. Når barnet blir eldre kan man endre dette. Anonymkode: 6bcdd...cda 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #12 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han får tre uker hjemme som enslig forsørger på lik linje som deg når han er på sjøen. Anonymkode: b7ad9...404 Ja men jeg har 2 uker fri når han er hjemme. Jeg tenker også på mitt barn, og at mitt barn ikke skal se meg på 3 uker (i tillegg til sin far) tror jeg blir å skyte seg selv i leggen. Dette er foreløpig uaktuelt, og jeg tenker først og fremst på hva som blir best for barnet - ikke meg eller far. Anonymkode: 8c28b...bf0 1
Luckiness Skrevet 31. desember 2023 #13 Skrevet 31. desember 2023 (endret) Hva med at du har 3 uker, far har 1 uke «fri» og barnet i 2 uker? Men i friuken møte barnet enkelte dager så de ikke blir alt for lenge fra hverandre? Resulterer selvsagt i at det ikke blir mulig med 50/50 og at dere har godt samarbeid. Men det forstår vel far selv når han ønsker en uke fri etter jobb? Må bare legge til at han er jo bare 3 år. Så om far er borte i 3-4 (om friuke) uker for så å skulle ha barnet i 2 uker i strekk, så ser jeg for meg et ganske stresset barn. For en periode er det da kanskje bedre at far har barnet 3 helger i disse 3 friukene sine. Eventuelt langhelger om det funker. Eller kanskje at han har barnet 3-4 ukedager hvor det også kan leveres i barnehage. Nå er det sikkert noen som mener far burde hatt barnet hjemme om fri. Men ved å også bruke barnehagen hjelper barnet i å ha rutiner også hos far. Endret 31. desember 2023 av Luckiness 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #14 Skrevet 31. desember 2023 Av og til passer ikke arbeidet til livssituasjonen. Barnefar må skifte jobb. Anonymkode: 92ec2...086 6 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Far går ikke med på dette så jeg surrer faktisk ikke med noe. Far ønsker fri en uke også, og dette har jeg forståelse for i og med at han jobber 3 uker. Skal han da ha barnet i 3 uker når han er hjemme får han lite tid til andre ting Anonymkode: 8c28b...bf0 Når skal du ha friuke da? Anonymkode: 49426...ae4 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #16 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når skal du ha friuke da? Anonymkode: 49426...ae4 Jeg har fri de to av 3 ukene, om han eksempel har barnet uken han kommer hjem, jeg etterpå, og han etterpå der igjen Anonymkode: 8c28b...bf0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Av og til passer ikke arbeidet til livssituasjonen. Barnefar må skifte jobb. Anonymkode: 92ec2...086 Jeg vet at han aldri ville byttet jobb til på land dessverre Anonymkode: 8c28b...bf0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #18 Skrevet 31. desember 2023 Luckiness skrev (3 timer siden): Hva med at du har 3 uker, far har 1 uke «fri» og barnet i 2 uker? Men i friuken møte barnet enkelte dager så de ikke blir alt for lenge fra hverandre? Resulterer selvsagt i at det ikke blir mulig med 50/50 og at dere har godt samarbeid. Men det forstår vel far selv når han ønsker en uke fri etter jobb? Må bare legge til at han er jo bare 3 år. Så om far er borte i 3-4 (om friuke) uker for så å skulle ha barnet i 2 uker i strekk, så ser jeg for meg et ganske stresset barn. For en periode er det da kanskje bedre at far har barnet 3 helger i disse 3 friukene sine. Eventuelt langhelger om det funker. Eller kanskje at han har barnet 3-4 ukedager hvor det også kan leveres i barnehage. Nå er det sikkert noen som mener far burde hatt barnet hjemme om fri. Men ved å også bruke barnehagen hjelper barnet i å ha rutiner også hos far. Ja men da blir det plutselig en hel måned mellom hver gang han ser far. Jeg har også tenkt på langhelger men er selv vokst opp med å kun se min far annen hver helg nesten (noen ganger mindre), og jeg ønsker ikke dette for mitt barn Anonymkode: 8c28b...bf0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #19 Skrevet 31. desember 2023 Hva er fars forslag? Hva som er best for barnet, er noe dere bare må finne ut. Vær gjerne fleksibel ang samværsløsningen (i starten). For mye fram og tilbake kan også gjøre barnet rast/rotløs. Anonymkode: b7ad9...404
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #20 Skrevet 31. desember 2023 Der må jo uansett til mekling og hør med de hva de mener er best for barnet. kan det være en løsning at barnet er 1 uke med far, en uke med deg, en uke med far i hans friperiode? Anonymkode: 5623f...858 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå