AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:06 #61 Del Skrevet lørdag kl 12:06 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 15.24): Ei venninne av meg er 190 cm, og jobber som modell. Tjener bra og reiser mye Misunnelig på høyden hennes! Anonymkode: 3867d...130 Tror ikke det er så moro å være dame på 190. Da er du jo høyere enn veldig mange menn, får problemer med å finne bukser osv... Anonymkode: eeb2a...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:30 #62 Del Skrevet søndag kl 11:30 Jeg var inne på kontroll på sykehuset/barnelege når jeg var 10-11år, pga høyde/vekst. De tok røntgenbilde av hånden hansker jeg, for å se alder på skjelett eller noe slikt? De kan se om man er snart utvokst tror jeg. Ble ikke satt på noe medikamenter, og vokste lite etterpå tror jeg. Ble ikke høyere enn 1.68 (var vel det jeg var når jeg var på kontroll også sikkert). Datteren min skøyt i været i en voldsom fart rundt samme alder, men tenkte aldri over at det var noe unormalt med det. De vokser ofte veldig i høyden året før de får mensen, og det stemte ganske så bra her. Mensen kom året tetter vekst toppen, og hun stagnerte i høyden etter det. Er 1.69 i dag, har vokst lite/ingenting etter mensen kom (11år). Anonymkode: 57832...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nådeløs Skrevet søndag kl 11:36 #63 Del Skrevet søndag kl 11:36 (endret) AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 12.10): Støtte henne heller slik at hun kan bygge mental styrke og selvsikkerhet fremfor komplekser og bruk av medikamenter. Anonymkode: 80010...7d9 Det toget er allerede kjørt når moren spør om dette, garantert. Bare trist. Er ikke rart barn blir usikre på seg selv. Det er viktigere med fasade enn trivsel og selvsikkerhet hos de aller fleste, dessverre. Ser nå at tråden er gammel, men den ble bumpet så la gå. Endret søndag kl 11:36 av Nådeløs 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:36 #64 Del Skrevet søndag kl 11:36 Mange jenter i 6. klassen her som er ca 170 cm. De vokser vel ikke noe særlig etter at de har fylt 13, da har også de aller fleste fått mensen. Gutta i sjette klasse derimot, de fleste av dem krysser fingre og tær for de skal dra på med 20-30 cm cm til 😅 Hvis du er en lang kvinne så kan du trøste deg med at sønnene dine kommer til å takke deg for hver eneste cm dine gener kan bidra med 😉 Anonymkode: 74036...d8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:37 #65 Del Skrevet søndag kl 11:37 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 14.58): I følge formelen sykehusene bruker, så er estimert høyde for din utvokste datter 173.5 cm. Det er på ingen måte i nærheten av hva de vil vurdere å stoppe medikamelt sett. mors høyde + fars høye /2 - 13 cm jente (+ 13 cm gutt) det kan selvfølgelig oppstå avvik fra formelen, men din datter har ikke en unormal høyde for alderen, og antagelig vil hun stoppe å voksne ganske snart. Anonymkode: 60da7...261 Formelen er vel mors høyde + fars høyde -13 og deretter delt på to. Anonymkode: db71e...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:16 #66 Del Skrevet søndag kl 12:16 Jeg er født i 1974 og min søster i 1980. Vår far og hans familie er høye og mamma var med sine 176 cm høy dame den gangen. Både søster og jeg tok røntgenbilde av hender i 5. klasse. Jeg ble estimert til å bli max 1,80 og ingen tiltak satt i gang. Min søster estimert til å bli max 186 og fikk hormoner for å stanse vekst. I dag er jeg 1,79 og min søster 1,81. Ingen bivirkninger hos min søster som vi kjenner til pr nå. Anonymkode: 76fdc...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:07 #67 Del Skrevet søndag kl 13:07 Nådeløs skrev (1 time siden): Det toget er allerede kjørt når moren spør om dette, garantert. Bare trist. Er ikke rart barn blir usikre på seg selv. Det er viktigere med fasade enn trivsel og selvsikkerhet hos de aller fleste, dessverre. Ser nå at tråden er gammel, men den ble bumpet så la gå. Du skjønner vel også at det ikke er lett for en kvinne å være 190 cm eller mer? Og at det går an å bekymre seg for det, uten at man gir uttrykk for det ovenfor barnet? Jeg er selv høy, og har alltid fremsnakket det ovenfor min datter. Men det er jo ikke til å legge skjul på at dersom man blir langt over hva som er «vanlig» for kvinner, så kan det by på problemer på flere måter. Det betyr jo ikke at man dytter i barnet sitt hormoner for å stoppe veksten bare ut fra bekymringer, det er jo ingen lett beslutning og den må jo tas i samråd med ekspertise! Anonymkode: 2ef01...dae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:15 #68 Del Skrevet søndag kl 13:15 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du skjønner vel også at det ikke er lett for en kvinne å være 190 cm eller mer? Og at det går an å bekymre seg for det, uten at man gir uttrykk for det ovenfor barnet? Jeg er selv høy, og har alltid fremsnakket det ovenfor min datter. Men det er jo ikke til å legge skjul på at dersom man blir langt over hva som er «vanlig» for kvinner, så kan det by på problemer på flere måter. Det betyr jo ikke at man dytter i barnet sitt hormoner for å stoppe veksten bare ut fra bekymringer, det er jo ingen lett beslutning og den må jo tas i samråd med ekspertise! Anonymkode: 2ef01...dae De opplever vel akkurat samme problemstilling som alle menn under 175 cm erfarer. Vanskelig å finne seg en partner pga høyden. Anonymkode: 74036...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:58 #69 Del Skrevet søndag kl 14:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): De opplever vel akkurat samme problemstilling som alle menn under 175 cm erfarer. Vanskelig å finne seg en partner pga høyden. Anonymkode: 74036...d8c Høyden er sjelden problemet som gjør at en mann ikke får seg dame. Har flere venninner som er godt over 180 og det er flere som har man som er rundt 175. Det går helt fint. Men selvfølgelig hvis man ligger og velter seg i bitterhet over at man ikke fikk høyde i den genetiske miksen så gjør jo det at de fleste oppegående damer går en annen vei. Anonymkode: 8011c...9fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:06 #70 Del Skrevet søndag kl 16:06 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 14.58): I følge formelen sykehusene bruker, så er estimert høyde for din utvokste datter 173.5 cm. Det er på ingen måte i nærheten av hva de vil vurdere å stoppe medikamelt sett. mors høyde + fars høye /2 - 13 cm jente (+ 13 cm gutt) det kan selvfølgelig oppstå avvik fra formelen, men din datter har ikke en unormal høyde for alderen, og antagelig vil hun stoppe å voksne ganske snart. Anonymkode: 60da7...261 Den formelen kan da umulig være riktig? Jeg skulle vært 161? Det er lavere enn moren min jo.. Foreldrene mine er 165 og 183. Jeg er 174 (kvinne). Søsteren min er 169. Anonymkode: 8bead...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:12 #71 Del Skrevet søndag kl 16:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De opplever vel akkurat samme problemstilling som alle menn under 175 cm erfarer. Vanskelig å finne seg en partner pga høyden. Anonymkode: 74036...d8c Jeg vet om flere gutter i min skoletid som fikk hormontilskudd fordi de lå an til å bli mye lavere enn det som er vanlig høyde for menn. Så det er fullt mulig å hjelpe gutter med den problemstillingen du nevner. Å være jente på 190 cm er selvsagt ikke noe morsomt, det kan da ikke være vanskelig å se for seg. Anonymkode: eeb2a...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:15 #72 Del Skrevet søndag kl 16:15 Jeg har vært 168 cm siden jeg var 12 år gammel. Var høyest på skolen i 7. klasse. Stoppet der og ble helt gjennomsnittlig. Anonymkode: 0c89a...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nådeløs Skrevet mandag kl 15:24 #73 Del Skrevet mandag kl 15:24 AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 15.07): Du skjønner vel også at det ikke er lett for en kvinne å være 190 cm eller mer? Og at det går an å bekymre seg for det, uten at man gir uttrykk for det ovenfor barnet? Jeg er selv høy, og har alltid fremsnakket det ovenfor min datter. Men det er jo ikke til å legge skjul på at dersom man blir langt over hva som er «vanlig» for kvinner, så kan det by på problemer på flere måter. Det betyr jo ikke at man dytter i barnet sitt hormoner for å stoppe veksten bare ut fra bekymringer, det er jo ingen lett beslutning og den må jo tas i samråd med ekspertise! Anonymkode: 2ef01...dae Bekymringene kommer før eller siden til uttrykk uansett. Det er ikke lett for noen å være utenfor normalen uansett hva det handler om, og disse bekymringene du snakker om og usikkerheten trådstarter og du har rundt dette forsterker bare problemet ytterligere for kvinnene som er høye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:53 #74 Del Skrevet mandag kl 15:53 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 16.51): Denne vekstspurten handler jo om puberteten, hvor langt tror du hun er der? Det er helt vanlig at høydevekst stopper opp når mensen kommer og da vokser de kun noen cm mer(maks 10) jeg tenker at om hun skulle bli rundt 180 er det bare flott. ser hun ut til å bli høyere ville jeg forsøkt å gjøre noe. Det kan være vanskelig å skille seg for mye ut, vanskelig å finne både klær og sko om du er større enn de fleste andre. Og mange damer som er veldig høye kan og bli veldig store om de har noen kilo ekstra, noe rundt halvparten av oss har som voksne. Så er jeg helt enig i at du skal støtte henne i at hun er fin som hun er, jeg synes høye mennesker er flotte og tror og at de som er høye ofte har en naturlig autoritet. Anonymkode: 485ef...4a3 Hva så om hun blir «stor»? Hvorfor skal kvinner være små? Er det så farlig å være stor? Anonymkode: ddf69...2ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:55 #75 Del Skrevet mandag kl 15:55 AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 15.07): Du skjønner vel også at det ikke er lett for en kvinne å være 190 cm eller mer? Og at det går an å bekymre seg for det, uten at man gir uttrykk for det ovenfor barnet? Jeg er selv høy, og har alltid fremsnakket det ovenfor min datter. Men det er jo ikke til å legge skjul på at dersom man blir langt over hva som er «vanlig» for kvinner, så kan det by på problemer på flere måter. Det betyr jo ikke at man dytter i barnet sitt hormoner for å stoppe veksten bare ut fra bekymringer, det er jo ingen lett beslutning og den må jo tas i samråd med ekspertise! Anonymkode: 2ef01...dae Byr på problemer? Hvilke da? Anonymkode: ddf69...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:04 #76 Del Skrevet mandag kl 17:04 AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 15.07): Du skjønner vel også at det ikke er lett for en kvinne å være 190 cm eller mer? Og at det går an å bekymre seg for det, uten at man gir uttrykk for det ovenfor barnet? Jeg er selv høy, og har alltid fremsnakket det ovenfor min datter. Men det er jo ikke til å legge skjul på at dersom man blir langt over hva som er «vanlig» for kvinner, så kan det by på problemer på flere måter. Det betyr jo ikke at man dytter i barnet sitt hormoner for å stoppe veksten bare ut fra bekymringer, det er jo ingen lett beslutning og den må jo tas i samråd med ekspertise! Anonymkode: 2ef01...dae Ja men hva så? Alle kan ikke være like!!! Kanskje problemene styrker henne som person? Er sjokkert over hvordan du tenker! Anonymkode: 38755...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:39 #77 Del Skrevet mandag kl 17:39 Nådeløs skrev (2 timer siden): Bekymringene kommer før eller siden til uttrykk uansett. Det er ikke lett for noen å være utenfor normalen uansett hva det handler om, og disse bekymringene du snakker om og usikkerheten trådstarter og du har rundt dette forsterker bare problemet ytterligere for kvinnene som er høye. Nei du. Er du en høy kvinne selv? Det er nok heller nådeløse (!) kommentarer fra jevnaldrende som svir mest, og alle gangene man står der og se hvor omsvermet de søte små venninnene er. For noen går det fint, om man er smallemmet og pen, men om man er mer gjennomsnittlig, er det ikke så morsomt å rage over gutta. Og mange av dem blir slemme og aggressive fordi…tja, de føler seg små og liker det ikke? Men bortsett fra det, er det fint å være høy, det har mange fordeler også. Anonymkode: 59f64...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:32 #78 Del Skrevet mandag kl 19:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei du. Er du en høy kvinne selv? Det er nok heller nådeløse (!) kommentarer fra jevnaldrende som svir mest, og alle gangene man står der og se hvor omsvermet de søte små venninnene er. For noen går det fint, om man er smallemmet og pen, men om man er mer gjennomsnittlig, er det ikke så morsomt å rage over gutta. Og mange av dem blir slemme og aggressive fordi…tja, de føler seg små og liker det ikke? Men bortsett fra det, er det fint å være høy, det har mange fordeler også. Anonymkode: 59f64...b13 Jeg er selv liten 163 og har faktisk ofte følt med oversett og nedvurdert. Det er selvsagt ikke kun pga høyden, men jeg tror helt ærlig at høye mennesker blir tatt mer på alvor og mer "sett opp til" bokstavelig talt. Anonymkode: 485ef...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:49 #79 Del Skrevet mandag kl 19:49 Nådeløs skrev (På 30.3.2025 den 13.36): Det toget er allerede kjørt når moren spør om dette, garantert. Bare trist. Er ikke rart barn blir usikre på seg selv. Det er viktigere med fasade enn trivsel og selvsikkerhet hos de aller fleste, dessverre. Ser nå at tråden er gammel, men den ble bumpet så la gå. Jeg lover at jeg ikke påvirker min datter på noen annen måte enn å innprente at det er kult å være høy, som sagt synes jeg hun er fantastisk akkurat som hun er. Det er ikke primært min bekymring, men min ex og hans mor ettersom flere jenter i familien ikke kom i puberteten som de skulle, så det er legitimt slik sett. Jeg synes hun er flott som hun er, men om puberteten ikke kommer som den skal bør det jo følges opp. Forskjell på å bli 180+ og 195+ som jente. Anonymkode: 07815...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:21 #80 Del Skrevet mandag kl 21:21 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Byr på problemer? Hvilke da? Anonymkode: ddf69...2ff -Finne klær som passer -Finne en mann som er høyere enn deg selv -Å hele tiden skille deg ut pga høyden Dette bør jo være lett å forstå.., Anonymkode: eeb2a...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå