AnonymBruker Skrevet 28. mars #41 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 12.10): Støtte henne heller slik at hun kan bygge mental styrke og selvsikkerhet fremfor komplekser og bruk av medikamenter. Anonymkode: 80010...7d9 Enig Anonymkode: fe9ff...fe2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #42 Del Skrevet 28. mars 173 er ikke spesielt høyt. Jeg var 172 som 12-åring og endte på 174. Synes det er en kjedelig og veldig normal høyde, skulle gjerne vært høyere. Ikke stress med medisiner osv! Hun vokser jo ikke urovekkende fort i det hele tatt. Anonymkode: 253ba...2e3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sorthstudios Skrevet 28. mars #43 Del Skrevet 28. mars Se om hun liker å spille volleyball! Hvis hun er så høy er det helt supert og hun kan bli veldig god og føle mestring og få positivt syn på høyden sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #44 Del Skrevet 28. mars Hormoner for å stoppe vekst er ikke bra, bla øker det sjansen for kreft. De er uansett blitt veldig restriktive på hvem som får. Da jeg var ung, var det 183 som var grensen, men tror den har økt nå. Jeg ble 178, og fikk ikke hormoner - noe jeg er glad for. Vokste ca 10 cm etter jeg fikk mensen da jeg var 13 år. Gjør ingenting å være høy. Det er fint:) Anonymkode: c30df...e03 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #45 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 14.58): I følge formelen sykehusene bruker, så er estimert høyde for din utvokste datter 173.5 cm. Det er på ingen måte i nærheten av hva de vil vurdere å stoppe medikamelt sett. mors høyde + fars høye /2 - 13 cm jente (+ 13 cm gutt) det kan selvfølgelig oppstå avvik fra formelen, men din datter har ikke en unormal høyde for alderen, og antagelig vil hun stoppe å voksne ganske snart. Anonymkode: 60da7...261 Nei, nei, nei!!!! denne formelen er feil!!! Du må ta minus 13 cm FØR du deler på to! formelen er for øvrig usikker ettersom den gir et slingringsmonn på 8,5 cm begge veier. Anonymkode: 60da7...261 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #46 Del Skrevet 28. mars Jeg var også lang, var over 170cm i starten på 6.klasse. Var også lang som 2åring. Ble fulgt opp, tok røntgen av hånden for å måle estimert vekst og ble forespeilet å skulle bli 192cm høy. Ble planlagt å stoppe høyden. Før de rakk det så fikk jeg mensen som 11-åring, ble 173cm høy og skulle gjerne vært høyere. Men stanset av meg selv naturlig så ville ikke stresset med det før evt i 9.-10.klasse om hun ikke har fått mensen enda og fortsatt vokser. Anonymkode: ce502...588 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 29. mars #47 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 12.25): Alltid vært litt lengre enn jevnaldrende. Veldig spurt i vekst fra 4 klasse. Tok røngten av hånden hennes i 3 klasse, det viste normalt for aldren. Anonymkode: 2ef01...dae Det er vel ikke snakk om å stoppe vekst hvis røntgen av hånden er normal. Hvis det hadde vist økt skjelettalder hadde det nok blitt et tema hos helsevesenet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #48 Del Skrevet 29. mars Elfy skrev (På 31.12.2023 den 17.10): Var samme høyde som jenta di på samme alder. Fikk mensen i 11- års alderen. Har endt opp på 176 cm. Elsker høyden min! Bygg selvbildet hennes, og gjør henne trygg. Jeg hatet og alltid være lengst en periode, men kunne i dag godt tenkt meg og vært ennå et par cm. Hvorfor? Anonymkode: f8649...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #49 Del Skrevet 29. mars Det heter ikke lang, men høy! Anonymkode: e1c5d...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #50 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 14.58): I følge formelen sykehusene bruker, så er estimert høyde for din utvokste datter 173.5 cm. Det er på ingen måte i nærheten av hva de vil vurdere å stoppe medikamelt sett. mors høyde + fars høye /2 - 13 cm jente (+ 13 cm gutt) det kan selvfølgelig oppstå avvik fra formelen, men din datter har ikke en unormal høyde for alderen, og antagelig vil hun stoppe å voksne ganske snart. Anonymkode: 60da7...261 Jeg har to døtre med samme far. Den ene er 170 og den andre 180. Så mye for den formelen... Anonymkode: 62f20...243 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #51 Del Skrevet 29. mars Ikke stopp høyden til datteren din. Det var mye vanligere å gjøre det før, når man ikke kjente til alle bivirkningene det kunne gi. Min mann er 196, hans søster, mor og bestemor var alle tre 180 høye, så vi var redde for hvor høy datteren vår ville bli. Hun var den høyeste i klassen i hele barneskolen. Vi tok røntgen av håndleddet hennes da hun var 11 år, og fikk beskjed om at hun ville bli 175. En flott høyde, tenkte vi. Så vi gjorde ikke noe for å stoppe den. Hun endte opp med å bli 185. Hun er fornøyd med høyden sin, hun er bare lei av at folk spør: «Hvorfor er du så høy?» Hva skal man svare på det liksom? At folk spør «Hvor høy er du?», syns hun er helt greit. Nå er hun 30 år. Tidligere hadde hun problem med å finne pene damesko i str 42, men nå har hun funnet noen fine sider på nett. Anonymkode: 4f05d...26f 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 29. mars #52 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 17.54): Jeg tror min bonusdatter ble estimert fordi hun var 168 som tolvåring, hun endte bare på 171 (mor 172, far 194). Min yngste med samme høye far er 164 nå, hun ble akkurat 12. Hun Anonymkode: 07815...bcb Ble estimert til hva? Å være 168 høy som tolv år gammel jente er vel ikke noe galt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #53 Del Skrevet 29. mars Jeg er 166 cm og drømmehøyden min er 180 cm. Føler meg veldig liten. Muligens fordi jeg har 3 sønner som så gjerne vil bli skikkelig høye, men også fordi jeg syns det er utrolig elegant og "solid" med høye damer. Har et par kvinnelige kollegaer som er 187 cm og de er begge modellvakre. Finnes uansett mange menn som er høyere, begge disse damene har ektemenn som er 10 cm lengre enn seg selv, og du fant deg jo f eks en veldig høy mann selv så det burde ikke akkurat være en overraskelse at barna deres blir lange (heldiggriser!!). Anonymkode: 74036...d8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #54 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, nei, nei!!!! denne formelen er feil!!! Du må ta minus 13 cm FØR du deler på to! formelen er for øvrig usikker ettersom den gir et slingringsmonn på 8,5 cm begge veier. Anonymkode: 60da7...261 Takk! Lurte veldig på hvorfor en dame som har funnet seg en mann godt over snittet höy skal forvente å få en datter som er lavere enn seg. Anonymkode: aac92...1a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:10 #55 Del Skrevet lørdag kl 11:10 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 12.00): Har ei 11 år gammel jente som er 169 cm. Hun har lang slekt på begge sider av familien. Jeg er 175 cm, hennes far 198 cm. Begge bestefedrene hennes er 2 meter, og mine søstre 180 cm. Hun er veldig slank, så ingen stor jente sånn sett. Ingen menstrasjon enda. Før stoppet de jo gjerne veksten med medikamenter, men har hørt dette kan ha bivirkninger. Og jeg ønsker jo ikke det, men samtidig lurer jeg veldig på hvor høy hun kan bli.. Hun har bare et par andre jenter på trinnet med lik høyde, og hun kjenner jo på kompleksene for det. Noen med erfaring? Anonymkode: 2ef01...dae DU MÅ JO IKKE STOPPE VEKSTEN!!! MAKAN!!! Anonymkode: 38755...c3c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:14 #56 Del Skrevet lørdag kl 11:14 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 16.40): Jeg har nok vært litt bekymret siden vekst-spurten har vært så voldsom de siste to årene. Det er fint å være høy, men å være nærmere 190 cm som fjortenåring er jo ikke gøy… Men godt mulig hun har vokst seg litt ferdig nå, og at veksten bremser litt opp 😊 Hun er en svært god løper med lange bein, så vi fokuserer så klart på alt som er positivt med høyden hennes. Anonymkode: 2ef01...dae HVORFOR SKAL ALLE MENNESKER VÆRE LIKE???? Anonymkode: 38755...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:16 #57 Del Skrevet lørdag kl 11:16 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 12.00): Har ei 11 år gammel jente som er 169 cm. Hun har lang slekt på begge sider av familien. Jeg er 175 cm, hennes far 198 cm. Begge bestefedrene hennes er 2 meter, og mine søstre 180 cm. Hun er veldig slank, så ingen stor jente sånn sett. Ingen menstrasjon enda. Før stoppet de jo gjerne veksten med medikamenter, men har hørt dette kan ha bivirkninger. Og jeg ønsker jo ikke det, men samtidig lurer jeg veldig på hvor høy hun kan bli.. Hun har bare et par andre jenter på trinnet med lik høyde, og hun kjenner jo på kompleksene for det. Noen med erfaring? Anonymkode: 2ef01...dae Jeg er misunnelig. Vi har en jente på 9,5 år som er 132. Håper hun begynner å vokse snart! Anonymkode: 7dd72...104 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:24 #58 Del Skrevet lørdag kl 11:24 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er misunnelig. Vi har en jente på 9,5 år som er 132. Håper hun begynner å vokse snart! Anonymkode: 7dd72...104 Mine er små dem å. Voksen no. Minsta er 160 cm. Kanskje hun andre er 162. Jeg er 165 og begge mine er lavere enn meg. Begge mine fikk mensen når dem var 10 år. Så dem voks ikke så mye etter den alderen. Hun minsta hater høyden sin. Alle buksene er alt for lange. Jeg prøver å bygge selvtilliten. Men er ikke lett. Anonymkode: 57db3...a1d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:43 #59 Del Skrevet lørdag kl 11:43 173 som 13 åring er ikke så ekstremt at jeg helt skjønner "stresset" her. Nå er jo jenta di ikke meg, men jeg sluttet å vokse da jeg var ca. 14 år (180 cm), fikk mensen noen mnd etterpå. Så jeg sluttet å vokse før jeg fikk mensen:) Anonymkode: 72417...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:43 #60 Del Skrevet lørdag kl 11:43 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Snublet over denne tråden igjen, datteren min er nå 13+ og 173 høy. Faren er litt bekymret for høyden (hans side som er høyest). Flere av jentene i hans familie måtte visst få satt i gang puberteten, den startet tydeligvis ikke av seg selv, i hvert fall ikke tidlig nok. Søsteren hans ble estimert til over 2 meter, hun er godt over 1,80, datteren hennes er 1,83. Jeg er fortsatt veldig skeptisk til å stanse vekst med hormoner, men om hun ikke får mensen innen utgangen av dette året må vi kanskje vurdere det. Hun er fortsatt yngre enn søsteren hennes og jeg var da vi fikk mensen, men vokser en cm i mnd. Hun er så nydelig, ønsker ikke å tukle med kroppen hennes, med alle potensielle bivirkninger. Virker som føttene stort sett har sluttet å vokse da, og det er noen tegn til pubertet. Får starte med å ta røntgen. Anonymkode: 07815...bcb Meg som startet denne tråden. Datteren min er nå straks 13, og er rundt 175 cm. Så bare 5-6 cm siden hun var 11. Hun har ikke fått mensen enda Hadde ikke stresset rundt dette, 173 cm er en fin høyde for ei på 13. Anonymkode: 2ef01...dae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå