Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg søke lån i husbanken. Jeg håper at 2024 endelig blir året jeg blir huseier 🤞

Jeg har funnet 2 hus/leiligheter jeg kunne tenkt meg. Ville dere sendt inn 2 søknader under "ja jeg har ett spesifikt hus i tankene" og linket til finn annonnsene i hver søknad, eller sendt en generell søknad og klikket på "nei jeg ikke ett spesielt hus i tankene"?

Anonymkode: 23c55...bf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg søkte lån og la med Finn-kode til en leilighet jeg ønsket å by på. Saksbehandler slettet dette og innvilget lån som jeg kunne bruke på hvilken som helst bopel. Han mente det var det beste for da sto jeg friere. 

Endte opp med å kjøpe en helt annen bopel enn den jeg hadde sett for meg. Også fordi jeg fikk et høyere lån og da kunne kjøpe noe nyere

Anonymkode: d5987...75b

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg søkte lån og la med Finn-kode til en leilighet jeg ønsket å by på. Saksbehandler slettet dette og innvilget lån som jeg kunne bruke på hvilken som helst bopel. Han mente det var det beste for da sto jeg friere. 

Endte opp med å kjøpe en helt annen bopel enn den jeg hadde sett for meg. Også fordi jeg fikk et høyere lån og da kunne kjøpe noe nyere

Hmmm 🤔 så du anbefaler og sende en generell søknad? Tenkte kanskje en spesifikk søknad fikk litt raskere behandlingstid pga tidsramma i forhold til bud og salg på bolig som ligger ute

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hmmm 🤔 så du anbefaler og sende en generell søknad? Tenkte kanskje en spesifikk søknad fikk litt raskere behandlingstid pga tidsramma i forhold til bud og salg på bolig som ligger ute

Vet ikke om det korter ned tiden. Min søknad tok omlag 2-3 måneder før jeg fikk svar. Men det er helt sikkert ulik behandlingstid fra kommune til kommune. 

Kanskje du kan ringe dem på tirsdag og be om råd i din situasjon? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går ikke fortere på spesifikk søknad. Vi prøvde det først og det tok evigheter og huset ble solgt etter 4 måneder. 

Anonymkode: 82aff...dde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...