Gå til innhold

Å oppgi hva man ser etter på Tinder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny på Tinder Hva er det greit å oppgi på Tinder? Da tenker jeg på i de feltene for «rediger info». Siden jeg er ute etter forhold så swiper jeg ofte vekk profiler som vises som «kortsiktig, men åpen» og «prøver å finne ut av det» «casual». Dette høres ikke ut som profiler som er noe å satse på.

Hva tenker dere om å oppgi at man ønsker barn? Greit å oppgi for begge kjønn eller blir folk skremt av slikt?

Anonymkode: 74039...9e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ny på Tinder Hva er det greit å oppgi på Tinder? Da tenker jeg på i de feltene for «rediger info». Siden jeg er ute etter forhold så swiper jeg ofte vekk profiler som vises som «kortsiktig, men åpen» og «prøver å finne ut av det» «casual». Dette høres ikke ut som profiler som er noe å satse på.

Hva tenker dere om å oppgi at man ønsker barn? Greit å oppgi for begge kjønn eller blir folk skremt av slikt?

Hvis du er 22 og ønsker barn en gang i fremtiden er det nok ikke noe du bør fokusere på. Er du 32 og det du ser etter nå er et forhold som skal ende opp med barn og familie er Det lurt å skrive det tydelig. Men skal se om jeg finner noen forskning. 

Skrevet

Om noen ikke vil, eller vil ha barn, så er det jo bra de blir skremt bort. Så på noen områder er det kanskje lurt å være ærlig på hva en ser etter 😊

Anonymkode: 221f6...b64

• Liker 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Hvis du er 22 og ønsker barn en gang i fremtiden er det nok ikke noe du bør fokusere på. Er du 32 og det du ser etter nå er et forhold som skal ende opp med barn og familie er Det lurt å skrive det tydelig. Men skal se om jeg finner noen forskning. 

Det kan være greit å fokusere på det, noen får barn tidlig og selv om 22 år er ungt er det synd å bli alt for glad i noen som absolutt ikke vil ha barn i fremtiden, noen forhold varer jo lenge. 

Skrevet

Koster på meg å bli litt klissete, siden det er jul…

Hvis du sniker inn bare en ørliten bisetning om at du ønsker å være noe positivt for en mann, og ikke bare motta, så leder du med en halv oppløpsside foran andre damer allerede i utgangspunktet.

For det er dette en mann som vil noe seriøst har lyst til å se. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet med den oppførselen der er jo at du sveiper bort alle som faktisk er åpne for mer enn én forholdstype. Personlig vil jeg helst ha et livsvarig forhold, men det betyr ikke at jeg ikke er åpen for noe kortvarig, eller en hookup. Vi vil det samme, men du ville sveipet meg til venstre fordi jeg ikke er like snever og målrettet som deg.

Anonymkode: c97c5...f47

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet med den oppførselen der er jo at du sveiper bort alle som faktisk er åpne for mer enn én forholdstype. Personlig vil jeg helst ha et livsvarig forhold, men det betyr ikke at jeg ikke er åpen for noe kortvarig, eller en hookup. Vi vil det samme, men du ville sveipet meg til venstre fordi jeg ikke er like snever og målrettet som deg.

Høhø. 

Menn er alltid åpne for litt uforpliktende moro, selv om de sier de også ønsker forhold. Ingen damer ønsker å være ventepølse for en fyr som leter etter den rette for et forhold. Så derfor lar vi være. Hvordan kan jeg, som dater for å finne en langvarig relasjon, vite at han som "prøver å finne ut av det" eller han som er "kortsiktig, men åpen", ikke har et par damer på si som han puler litt på av og til? Hvordan skal det være mulig å utvikle en langvarig relasjon til en fyr som stadig er "åpen" for noe uforpliktende?

Det er stor forskjell på å date med formål å finne en langvarig partner, og på å være åpen for også uforpliktende forhold. 

Anonymkode: 398da...32a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Høhø. 

Menn er alltid åpne for litt uforpliktende moro, selv om de sier de også ønsker forhold. Ingen damer ønsker å være ventepølse for en fyr som leter etter den rette for et forhold. Så derfor lar vi være. Hvordan kan jeg, som dater for å finne en langvarig relasjon, vite at han som "prøver å finne ut av det" eller han som er "kortsiktig, men åpen", ikke har et par damer på si som han puler litt på av og til? Hvordan skal det være mulig å utvikle en langvarig relasjon til en fyr som stadig er "åpen" for noe uforpliktende?

Det er stor forskjell på å date med formål å finne en langvarig partner, og på å være åpen for også uforpliktende forhold. 

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolker "sier de ønsker forhold". Mener du menn (flest?) lyver, og egentlig BARE vil ha uforpliktende moro?

Poenget mitt er at ved å sile på denne måten, så siler man vekk folk som vil det samme som deg, fordi de også er åpne for noe du ikke er åpen for. Det er kontraproduktivt. Hvis det i tillegg er som du impliserer, at ca. alle menn er åpne for både kortvarig og langvarig, fører også silingen til at du egentlig bare siler vekk ærlige menn.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at menn i 99 % av tilfellene ikke gidder å lese profilen, så det spiller ingen rolle om du skriver ønsker ditt eller datt. 🙂 

Anonymkode: 0d1e0...428

• Nyttig 1
Skrevet

Tinder er en puleapp.

Skriv pule? så har du bekreftet at du har skjønt hva appen brukes til.

Anonymkode: 1aa5e...979

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolker "sier de ønsker forhold". Mener du menn (flest?) lyver, og egentlig BARE vil ha uforpliktende moro?

Poenget mitt er at ved å sile på denne måten, så siler man vekk folk som vil det samme som deg, fordi de også er åpne for noe du ikke er åpen for. Det er kontraproduktivt. Hvis det i tillegg er som du impliserer, at ca. alle menn er åpne for både kortvarig og langvarig, fører også silingen til at du egentlig bare siler vekk ærlige menn.

Du forteller eventyr for deg selv. Du ønsker innerst inne et forhold, men du er ikke klar. Derfor sier du at du også er åpen for kortvarige forhold. Jeg er en voksen kvinne og kjenner lusa på gangen. Jeg holder meg unna menn som sier de er åpne for begge deler, for er du virkelig klar for å etablere et forhold, så holder du ikke andre muligheter åpne. 

Og enda viktigere; de som er ute etter forhold gidder ikke å kaste bort tid på gutter som ikke har landa enda. Så vi vil faktisk ikke det samme. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor lage en profil på tinder hvis du ønsker forhold? De færreste finner kjæreste på tinder (joda, finnes et fåtall) lag heller profil på sukker, match eller møteplassen.  De er litt mer seriøse (mitt inntrykk)

Anonymkode: 350be...b79

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Fant flest seriøse menn på Happen. Fine dates. Siste ble kjæresten min 🤷🏻‍♀️

Var krystallklar i bioen og den fikk jeg mye gode tilbakemeldinger på.

Ferdig med barn.

Åpen for å møte nye mennesker og se om det kunne bli noe mer.

At jeg er monogam og ikke ute etter tull.

Silte så ut i chat om det føltes som det fløt eller ei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min erfaring er at menn i 99 % av tilfellene ikke gidder å lese profilen, så det spiller ingen rolle om du skriver ønsker ditt eller datt. 🙂 

Men det er bra å skrive det, fordi det kan nå frem til den 1 prosenten som gjør.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå har jeg riktignok allerede gitt opp Tinder, men fint å høre at jeg var blant den 1% som faktisk leser profiler. Jeg ble stadig mer frustrert over profiler med nesten totalt mangel på informasjon. Bare noen bilder, og dett var dett. Korrigerte ikke akkurat inntrykket mitt av at Tinder er en puleapp.

Anonymkode: 784a3...407

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kan være greit å fokusere på det, noen får barn tidlig og selv om 22 år er ungt er det synd å bli alt for glad i noen som absolutt ikke vil ha barn i fremtiden, noen forhold varer jo lenge. 

Tenker at mange i den alderen føler at barn er bare fjernt. Så blir da dumt å velge bort dem som bare er helt normalt unge. Men er bare hva jeg tenker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo mer info, jo bedre vel? Det er jo ærlig. 

sikkert et par menn som hadde glist over en at kvinne som skriver i bioen sin at hun ser etter en mann med penger.  Meeen, jeg hadde ikke gjort det. En ting er å være ærlig, en annen ting er å takle ærlighet. 🙈🙈🙈

Anonymkode: 691ee...8b1

Skrevet

Ikke hør på de som sier Tinder bare er en pule-app. Jeg møtte mannen min på Tinder og det gjorde faktisk alle de andre damene i barselgruppa mi også. Da jeg kom litt opp i tredveårene følte jeg ønske om barn stort sett alltid kom opp som et tema på første date, og det var som regel mennene som tok det opp. Litt usikker på om jeg hadde skrevet det i bio da. Holder med «seriøst forhold», «noen å etablere seg med», «livspartner», kanskje? 

• Liker 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Tenker at mange i den alderen føler at barn er bare fjernt. Så blir da dumt å velge bort dem som bare er helt normalt unge. Men er bare hva jeg tenker. 

Kjenner mange som har fått barn da og tidligere, så noen bryr seg jo om det selv om det er sannt at en god del venter også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor lage en profil på tinder hvis du ønsker forhold? De færreste finner kjæreste på tinder (joda, finnes et fåtall) lag heller profil på sukker, match eller møteplassen.  De er litt mer seriøse (mitt inntrykk)

Anonymkode: 350be...b79

Fåtall? Så og si alle mine venninner har funnet sin partner der inne. 

Anonymkode: 4a678...3a1

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...