Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på dere selv pr mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler barnet trenger ting hele tiden og at alle pengene går dit, hvor mye bruker dere andre om dere selv til shopping, cafe, sosialt, trening, klær, fritidsinteresser, skjønnhet osv?

Anonymkode: 6aa7e...a5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse! Ungene er over 18, tjener penger selv. De to yngste bor hjemme gratis...men bortsett fra mat og gratis bosted, telefon, så betaler de alt selv. 

Anonymkode: e32a4...056

Skrevet

Varierer. Men bruker ca 2000 på velvære (type negler, bryn osv) i mnd, så går det litt  i klær og lignende om jeg finner noe jeg vil ha. Gjennomsnitt sikkert 5-6 tusen vil jeg tro. 

Skrevet (endret)

Treningsabbonement 

Kaffebudsjett på ca 500

prøver å ta med middagsrester eller lage opp porsjoner med lunsj hjemmefra for å varme så jeg sparer lunsjutgifter, men 2-4 større utelunsjer i måneden blir det

trenger egentlig ikke så mye klær og sko, men kjøper dyrere/mer kvalitet når jeg først kjøper så snittutgift på meg personlig er kanskje 1000 i mnd

så 3500 ish på meg personlig i måneden, med mye potensiale til å spare om det kniper (har tre tenåringsdøtre, billigere treningsabbonementer som jeg dekker også har de 200 kr/uka til kantine/maccern/sminke og vi dekker klær de trenger utenom. Tipper de koster 2500 pr stk i måneden i «forbruk»)

Endret av Summeer
Skrevet

Veldig lite.. særlig når rentene er så høye, det går sånn akkurat rundt hver mnd så det lille som er til overs går til ungene.

Anonymkode: ceed8...521

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi har 6-7000 hver per måned til eget forbruk. Da er det inkludert utgifter til frisør, tannlege osv + fritid og aktiviteter. Jeg er gravid og vi sparer/bruker minst 4000 kr på babyutstyr hver mnd.

Anonymkode: 07c09...94a

Skrevet

AB over, skal sies vi ikke har så stort lån i forhold til mange på vår alder, har 3,3 i boliglån.

Anonymkode: 07c09...94a

Skrevet

Har de siste årene brukt ganske mye penger på friluftsliv (gode klær, godt utstyr, drivstoff til å kjøre rundt i Norge for å oppleve friluftslivet), men jeg ser jo at utstyret nå lånes av de to friluftsinteresserte tenåringene. Så er ikke KUN jeg det kommer til gode. Ellers går det vel ca 2000 til egenpleie og 3000'ish på andre greier til meg selv.

Anonymkode: fa4ca...361

Skrevet

Nesten ingenting som den økonomiske situasjonen er nå. Har sluttet å farge håret, er aldri på café, ut å spise og kjøper sjelden klær eller hår/hudprodukter. Har 2 tenåringsbarn som krever sitt ift treningsutgifter, klær, sosiale aktiviteter. Så de må prioriteres og jeg ser ut som en dass😅

Anonymkode: 32496...9de

• Liker 1
Skrevet

Jeg går til frisør ca. hver 7. måned, trener til 50 kr i uka og handler klær av og til. Ikke hver måned, men jeg har begynt å handle dyrere og mer holdbare ting. Går ikke på café hver måned heller, men jeg og mannen har noen kjæresteturer i året.

Anonymkode: 25f20...c79

Skrevet

Aner ikke. 6000-7000kr. Alt fra take away, restaurant, cafe, klær (kjøper lite), skjønnhet og helse osv 

Anonymkode: 05c37...ca3

Skrevet

Har vel brukt sånn 6-700 på meg selv de seneste årene, da jeg har hatt vansker med å bruke penger. Nå har jeg derimot begynt å bruke mer, for jeg ser at jeg sluttet å prioritere meg selv. Så denne måneden har jeg brukt ca 12000 på meg selv denne måneden, og 8000 måneden før. Tenker 3000 i måneden fremover er en fin sum. 

Anonymkode: 04498...912

Skrevet

Jeg har vært ordentlig, ordentlig fattig. Og selv om vi nå sitter godt i det ser jeg så stor nytte i å legge penger vekk at jeg ikke har noen glede av forbruk. Har to barn på vei, så vil sikkert være glad for at jeg ikke har tillagt meg noen dyre vaner når de har meldt sin ankomst 😅

Men altså, jeg klipper håret en til to ganger i året. Det koster mellom 800 og 900 kr per gang. Jeg har med lunsj på jobb, så det koster veldig lite. Går aldri til noe pleie av noe slag utenom frisøren. Har litt sminke jeg må ha nytt av par - tre ganger i året, men kjøper det ikke på parfymeri. Kjøper klær ved behov, men har ikke likt moten på et tiår, så det blir mye billige basisplagg mens jeg venter på en mote jeg kler. 

Etter at venninnene mine begynte å reprodusere, har det ikke blitt mulig å få dem med på kafé, konserter eller annet gøy som koster penger. Ellers betaler jeg 229 kr i måneden for telefon. Jobben har treningsfasiliteter i kjelleren, så trenger ikke betale noe for trening.

Uten at jeg går inn for å være gjerrig, vil jeg tro at jeg kanskje bruker 5-600 i måneden i snitt kanskje? På sånt "luksusforbruk"? 

Jeg håper at jeg etter hvert vil klare å slippe opp litt. Det er egentlig bare sunt å ta litt vare på seg selv, så kudos til dere som får dette til. Jeg vet jo godt innerst inne at det ikke er lommer i likskjorta.

Anonymkode: 3b2cd...2cf

• Liker 2
Skrevet

Svært lite. Minst mulig. 

Anonymkode: 3e609...749

• Hjerte 1
Skrevet

Nesten ingenting. 

Har abonnement på Spotify. Av og til kjøper jeg et blad på butikken. Har ikke egentlig behov for å bruke masse penger på meg selv. 

Anonymkode: f2749...9f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Føler barnet trenger ting hele tiden og at alle pengene går dit, hvor mye bruker dere andre om dere selv til shopping, cafe, sosialt, trening, klær, fritidsinteresser, skjønnhet osv?

Shopping: 0

Cafe: 300

Sosialt: går under cafe stort sett

Trening: 600

Klær: 0 (har alt for mye. Kanskje en 1000 i året)

Skjønnhet: 300 i mnd gjennomsnitt (sminke, frisør)

Diverse annet: 500 (restaurant/kino)

Skrevet

Vi har en god økonomi, men vi tjener langt under medianlønna. Barn på 1,5 år. Sitter igjen med ca 10.000 ETTER sparing og faste utgifter (billån/boligån, matutgifter etc). 

Bruker sikkert rundt 4000-5000 i mnd på klær/skjønnhet/velvære. 500-1000 lapp i mat ute/kafé ish. Av de 10-12.000 jeg sitter igjen med bruker jeg sikkert 7000-8000 rene og alene på meg selv, ja.

Anonymkode: 06d12...8a5

Skrevet

Nesten ingenting. Erstatter om noe går tomt, så i snitt kanskje 300 kr gjennom året, men jeg har alt jeg trenger. Blir ikke lykkeligere av nye ting.

Anonymkode: 97ed8...66d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 9.37):

Kun klær til meg selv dersom jeg finner noe på tilbud og det er noe jeg trenger. Ellers ingen cafe, treningsgreier, kino osv. holder meg til gratis aktiviteter som turer i skog og mark, venninnekvelder hjemme hos en av oss osv. 

Ja, ungene kommer først og i disse tider går resten til lån/bensin/matbudsjett

Anonymkode: 63aa8...f17

AnonymBruker
Skrevet

Minst mulig. Sparer til større buffer og oppussing. Da er en hundrings her og en 50 lapp der plutselig 1000. Samme på matbutikken. Ved at vi velger en vare som koster 20, kontra samme type som koster 30 så er det brått hundrelapper spart i mat. Kjøper sjeldent klær og andre ting. 

Anonymkode: b0069...2be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...