GÃ¥ til innhold

Bananflue triks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte ut eddikfeller og ingenmatrester i hus. Men viste seg at det er panteflasker som drar dem inn😱 så de har rekke å formere seg som uvær før jeg fant det ut! Trenger desperat triks på å få dem bort fortest mulig! Panteflaskene ryker med engang butikkene har oppe igjen! Kan jeg ha oppe vinduene uten at rørene ryker? 0 grader tipper det går til 1-2 minus. Jeg holder på å gå på veggen😅

Anonymkode: 92e63...eea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Panteflasker/ølbokser skylles godt så har du ikke det problemet. Eddikfeller funker fint for meg. Trenger egentlig bare eddik og vann i et glass. Drit i såpe eller folie. De dauer uansett. Setter du opp feller bør de fleste være borte ila en dag/natt. Vask også overalt, benken, vasken, skap, spesielt søppelbøtta og området rundt. Hell kokende vann ned i røret i tilfelle de formerer seg der også. 

Anonymkode: 160d3...ae3

Skrevet

tetter igjen vinflasker med litt papir. Skyller bokser/flasker - Heller en klunk salmiak i vasken. Ja du kan åpne vinduer hvis det hjelper. Rørene er jo skjult regner jeg med så de tåler en stund med lav temp:) 

Anonymkode: c65ab...f6f

Skrevet

Kan du ikke ha de i en pose i boden? Å ha vinduer åpen på denne årstiden gjør jo bare strømregningen enda dyrere enn hva den allerede er…

Anonymkode: f24d4...799

Skrevet

Eplecidereddik med noen dråper oppvaskmiddel (f.eks Zalo) pleier å ta susen. 

Tomflasker uten kork må skylles godt, og fås ut. Pass på matrester i sluken både i kummen og i oppvaskmaskinen, særlig om du skal være noe borte, og de ikke er i bruk. Lurt å ikke ha noe fremme en periode, og vaske ekstremt godt. 

Er skikkelig dritt å få det i hus, men føler den blandingen over tar det. Ofte setter jeg ut små shotglass med det før jeg skal noe sted så om det skulle være noe så kommer jeg ikke hjem til invasjon av bananfluer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...