Gå til innhold

Angst for menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har direkte angst for menn. Kniper i magen får hjertebank og kvalm når jeg tenker at jeg skal være rundt en mann. Ødelegger veldig mye får meg. Jeg er redd for at det er slemt så jeg tør ikke si noe til legen. Det går også utover relasjoner til menn jeg har kjent mange år og også familiemedlem. Jeg har sagt før at jeg har sosialangst og er vært til psykolog for det men jeg fortalte aldri at det bare er menn. Den ene psykologen min sa at det kanskje var menneske forbi pga jeg blir dårlig av tanken. Vet ikke hva jeg skal gjøre for det virker til og ble verre og jeg prøver alt jeg kan. Jeg er over 30 og er vært singel i over 10 år pga denne panikken. Hva kan jeg gjøre?  Noen som har det samme? Hvordan begynne å arbeide i mot panikken? Noen tanke mønster jeg kan lage meg? 

Anonymkode: 015ab...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har direkte angst for menn. Kniper i magen får hjertebank og kvalm når jeg tenker at jeg skal være rundt en mann. Ødelegger veldig mye får meg. Jeg er redd for at det er slemt så jeg tør ikke si noe til legen. Det går også utover relasjoner til menn jeg har kjent mange år og også familiemedlem. Jeg har sagt før at jeg har sosialangst og er vært til psykolog for det men jeg fortalte aldri at det bare er menn. Den ene psykologen min sa at det kanskje var menneske forbi pga jeg blir dårlig av tanken. Vet ikke hva jeg skal gjøre for det virker til og ble verre og jeg prøver alt jeg kan. Jeg er over 30 og er vært singel i over 10 år pga denne panikken. Hva kan jeg gjøre?  Noen som har det samme? Hvordan begynne å arbeide i mot panikken? Noen tanke mønster jeg kan lage meg? 

Kan du si noe om hvorfor du er redd for menn? Det er jo en kjent sak at både menn og kvinne kan være svært sjenerte overfor motsatte kjønn i den usikre puberteten. Og ift personer man er forelsket i. Men det blir som regel lettere med årene.

Har du en eller annen god grunn til å være redd for menn? Erfaring med mobbing, overgrep eller noe?

Du må ihvertfall starte med å ta det med psykolog/psykiater.

Anonymkode: dd5e6...d25

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du si noe om hvorfor du er redd for menn? Det er jo en kjent sak at både menn og kvinne kan være svært sjenerte overfor motsatte kjønn i den usikre puberteten. Og ift personer man er forelsket i. Men det blir som regel lettere med årene.

Har du en eller annen god grunn til å være redd for menn? Erfaring med mobbing, overgrep eller noe?

Du må ihvertfall starte med å ta det med psykolog/psykiater.

Anonymkode: dd5e6...d25

Vist du leser er det verken pubertet eller forelskelse er alle menn og er godt voksen.. nja litt mye roping i oppveksten og ett dårlig forhold men kom meg ut etter bare ett år å fikk masse hjelp til og komme meg bort. Men ble gruppe voldtatt på fest kan kanskje ligge å gnage litt. Men føler jeg skjønner at ikke alle men er slemme men ofte går desverre tankene i at det er «menn» der jeg tar det som en selvfølge at det skal gå helt galt. Jeg har møtt værtfall 2 menn jeg er sikker på er gode inn til rota å de er jeg ikke fult så panikken med men jeg merker det jo uansett at jeg gruer meg og er veldig på vakt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men ble gruppe voldtatt på fest kan kanskje ligge å gnage litt.

Kjære deg. Har du snakket med noen profesjonelle om dette? Anbefaler det. Det høres ut som du trenger å bearbeide dette   Jeg tenker at det er helt naturlig at du er redd for menn etter en sånn opplevelse. 

Jeg er også redd for menn pga overgrep, det kan redusere livskvaliteten veldig. 

Anonymkode: f5205...dbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dette som liten, nesten helt frem til jeg ble voksen. Var utrolig redd for menn og da jeg var liten kunne begynne å gråte og ikke være i stand til å prate normalt med de om jeg ikke hadde min mor med meg inn i situasjonen. Da jeg ble større endret det seg til å bare bli en indre frykt, en slags redsel og engstelse som gjorde at jeg prøvde å ikke stikke meg ut eller på andre måter unngikk å måtte prate med mannen. Dette pågikk til ganske langt inn i ungdomstiden. 

Jeg kan ikke huske at jeg ble seksuelt misbrukt som barn så jeg tror ikke det er misbruk som er opphavet til fobien slik som det er for deg, men jeg vet ikke.

Anonymkode: 93850...227

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...