Gå til innhold

Utleige av bolig ved flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på et sted i livet der vi står over et større valg om flytting. Vi bor på min manns barndomssted, men lurer på å flytte til mitt hjemsted et annet sted i landet. Vi har nylig bygget på huset, som kompliserer det hele, da flytting og selging nå gjerne vil kunne gi et større økonomisk tap. Vi har mulighet for å kunne leige (billig) et hus hos mine foreldre, og på sikt kunne kjøpe dette huset. Det vi lurer på, er å leige ut vårt hus der som vi bor nå, slik at vi fortsetter å eige dette huset, kanskje i noen år til, før vi evt selger. Vi flytter i såfall fra en by der boligmarkedet er i vekst, til et mindre sted. Tanken er at dette vil være økonomisk smartere, og samtidig har man en retrettmulighet dersom gresset på den andre siden kanskje ikke var så mye grønnere.. Noen som har vært i lignende situasjon? Eller har noen tanker som kan hjelpe oss i prosessen? Takk🧡

Anonymkode: 3fc4d...263

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo smart ut det, så heldige dere er som kan leie rimelig hus av foreldrene dine. Husk at dere må skatte av leieinntekter dersom dere leier ut hele boligen.

Og får dere begge jobb på det nye stedet da, og klarer dere å time jobbstart for begge to med flyttingen? Og hva med eventuelle barn som må røskes opp med rota og bytte skolekrets osv? Mye som må vurderes 🤔

Vi er i tenkeboksen selv angående å flytte et stykke unna for å få det bedre økonomisk, men spesielt det med jobbytte og å fjerne barna ut av oppvekstmiljøet deres gjør at vi nøler veldig.

Anonymkode: 06250...198

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...