Gå til innhold

Kjøre fra Oslo til Tromsø i Januar. Noen tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg skal besøke noen i Tromsø i vinter. Tar meg noen feriedager og reiser opp med noen kompiser til Tromsø. Er det noe spesielt jeg bør tenke på?

Jeg har selvfølgelig vinterdekk😁. Vi skal bytte på å kjøre. Men kan det være lurt å kjøre via Sverige? Og deretter kjøre inn i Norge igjen?

Takker for tips.

Anonymkode: 4899b...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns Sverige er kjedeligere å kjøre enn Norge. Rett strekk med skog på begge sider av veien liksom. Kan spare litt tid på det, men det er egentlig ikke så mye. 

Anonymkode: f5d2e...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i Sverige. Kjør E6, greie veier. Ta det rolig fra Fauske til Bognes, veiene der er full av overraskelser om vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger du Sverige kjører du nærmest alene store deler nedover. Lange rette strekninger/høyere hastigheter/kortere tid/drivstoff-strøm besparende. Kjedelig? OK.

Men du slipper norske bilister. Og fortsatt majoritet på turen av dårlige norske veier..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør Sverige! Nordland er forferdelig, spesielt vinterstid. Planlegg stopp på hotell halveis i Sverige, beregn med Google maps, bestill rom.

Anonymkode: 37c9c...e00

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det har seg sånn at jeg skal besøke noen i Tromsø i vinter. Tar meg noen feriedager og reiser opp med noen kompiser til Tromsø. Er det noe spesielt jeg bør tenke på?

Jeg har selvfølgelig vinterdekk😁. Vi skal bytte på å kjøre. Men kan det være lurt å kjøre via Sverige? Og deretter kjøre inn i Norge igjen?

Takker for tips.

Anonymkode: 4899b...8bb

Sverige er kjedeligere menn langt mindre sjanse for stengte veier siden du da unngår fjelloverganger. Og det går raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (9 timer siden):

Velger du Sverige kjører du nærmest alene store deler nedover. Lange rette strekninger/høyere hastigheter/kortere tid/drivstoff-strøm besparende. Kjedelig? OK.

Men du slipper norske bilister. Og fortsatt majoritet på turen av dårlige norske veier..

Og du slipper stengte fjelloverganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt kjørt Sverige. Mye bedre veier og mer stabilt klima. Iallfall i nord. Fra Mo I Rana ville jeg kjørt Sverige og opp til Kilpis, så ned til Skibotn og videre til Tromsø. Det er lengre i mil, men det går likevel raskere fordi være og veiene er bedre. 

Anonymkode: da4d7...3ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville absolutt kjørt Sverige. Mye bedre veier og mer stabilt klima. Iallfall i nord. Fra Mo I Rana ville jeg kjørt Sverige og opp til Kilpis, så ned til Skibotn og videre til Tromsø. Det er lengre i mil, men det går likevel raskere fordi være og veiene er bedre. 

ps. TIPS: Som du var ute etter :)

Ta med ullpledd, spade, mat, telys, kanskje en liten primus, gass og kaffe / te / kakao i bilen. Gode vinterklær og vintersko. Så da dere en "nødpakke" om det skulle skje noe på veien. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det e klamydia pandemi oppe i Nord Norge nå, ta med prevansjon.

Anonymkode: d352e...98c

Har hørt det er kraftig utbrudd av skabb også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...