AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Altså hvis du dater en som ikke snakker norsk. Datet en dame for en stund siden og jeg følte at jeg gled over i Norwegian english av og til. Hun snakket jo perfekt engelsk og jeg følte meg som en tulling. Men i jobbsammenheng og andre sammenhenger snakker jeg egentlig helt grei engelsk. Noen ganger har jeg tenkt, shit nå snakket jeg bra engelsk. Det er nerver ikkesant? Anonymkode: 71d18...d34
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Det kan være nerver, det kan også være at man har litt lite ordforråd innen temaet som man evt. snakker om på daten eller trenger litt mer trening i mer "avansert hverdagslig engelsk".På jobben snakker man jo engelsk med et ordforråd tilpasset fagfeltet mer, så det er for mange enklere. Anonymkode: 29371...141
visp Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Jeg tenker det er lettere å snakke engelsk når man snakker fag. På date så beveger man seg over i andre temaer og det blir litt mer stotrete om det er sjeldent man gjør det. Men ja, nerver hjelper jo heller ikke:) 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 Ja, det er sikkert nerver. Kan også være komfort kanskje? At du er komfortabel og slurver litt? Anonymkode: 818b8...785
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 På jobb snakker jeg ofte med andre som ikke har engelsk morsmål. Da glir det lett fordi man ikke trenger å anstrenge seg for at alt skal være riktig. Med native engelske så er prestasjonspresset høyere og man må tenke mye mer så ja nerver. Anonymkode: 4a514...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Jeg justerer nivået etter hvem jeg snakker med. Eksen var engelsk og snakket ikke norsk, type supersmart akademiker og der fløt praten. Vi var sammen i fem år og jeg bodde tidvis i England, så jeg snakker veldig flytende og med britisk aksent. Snakker jeg med noen som ikke kan såå god engelsk, høres jeg likevel ut som Petter Solberg. Anonymkode: 33006...f7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå