AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Bare en tanke. De siste årene har det vært et stort fokus på at ingen burde sitte alene på julaften, og det finnes en rekke tilbud/tiltak. Men på nyttårsaften, da er det tydeligvis greit å sitte alene, ingen som bryr seg nevneverdig om det, selv om det kan være like sårt som å være alene på julaften. Anonymkode: a4ce9...212 2 1
svartkatt Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Er verre på nyttårsaften, men verste dagen er 17. mai. Tenker det er fordi samhold, glede osv er mye mer synlig da. 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Jeg synes julaften hadde vært den verste dagen å være alene på. Ikke så mye nyttårsaften. Anonymkode: 97108...dd1 5 1
Daria Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 Julaften er i større grad en familie- og fellesskapsdag de fleste tilbringer med sine nærmeste, mens nyttårsaften er mer en festdag hvor det er lettere å finne alternativer. Som en som har tilbragt et utvalg høytidsdager alene, mer eller mindre frivillig, synes jeg det fokuset er litt tveegget - det bidrar til en stakkarsliggjøring som kan gjøre det enda sårere, også for de som egentlig synes det er uproblematisk å være alene. 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Nyttårsaften er vanskelig. Det er en ekstremt lang dag. Jeg vil egentlig bare sove bort hele greia, men så er det de hersens rakettene da😒 Anonymkode: 74074...122 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Ja, det er nettopp det. Vanskeligere å holde seg hjemme og late som det er en helt vanlig dag pga av rakettene gjennom hele dagen. Anonymkode: a4ce9...212 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 Jeg syns det er verre på nyttårsaften, kjipt å ikke kunne feire med venner slik som jeg gjorde før. Julaften var alltid veldig rolig, og bare med foreldrene mine, så det var ikke så annerledes enn en hverdag egentlig. Nyttårsaften var en mer sosial dag for meg. Anonymkode: 24fb6...4ce 1
tanja_mar Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 Tenker vel mere at juleaften er verre. Nyttårsaften synes jeg bare er styr i grunn. 1
Sheik Skrevet 31. desember 2023 #9 Skrevet 31. desember 2023 Blir alene i morgen. Ble skuffet over at de jeg feirer sammen med hvert år ikke orker å møtes i år likevel. Det er litt sårt når det ikke er noen grunn til det sånn egentlig (en vil sitte på youtube, noen ville være med noen andre og en skal spille dataspill). Så jeg føler meg litt tilsidesatt. Sliter alltid ekstra i jul, romjul og nyttårsaften, så på nyttårsaften liker jeg å gjøre ting med andre for å unngå å havne rett inn i tankespinn hvor veldig dårlige tanker dukker opp. 1
moho Skrevet 31. desember 2023 #10 Skrevet 31. desember 2023 Jeg ville dødd litt inni meg om jeg måtte være alene på julaften. Men nyttårsaften tilbringer jeg gjerne alene, null stress. Samme med 17.mai, hadde lett tatt en fjelltur eller bare kost meg hjemme i hagen den dagen. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #11 Skrevet 31. desember 2023 For meg er ikke det å være alene på nyttårsaften noe problem, føles nesten som en vanlig dag, og ikke en dag jeg har pleid å tilbringe sammen med familie. Julen derimot er noe jeg forbinder med tid med familie, da er det mer sårt, men har vel bare vært 2 ganger jeg måtte være alene på julaften, men da ignorerte jeg alt som hadde med jul å gjøre, så jeg slapp å kjenne så mye på det Anonymkode: 22e39...496 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #12 Skrevet 31. desember 2023 svartkatt skrev (1 time siden): Er verre på nyttårsaften, men verste dagen er 17. mai. Tenker det er fordi samhold, glede osv er mye mer synlig da. Det verste med 17 mai er å ikke kjenne seg igjen i all gleden og samholdet rundt en. Det er selvsagt en gledens dag! Og heldigvis har vi 17 mai! Bare at for min del så kjenner jeg meg ekstra fremmedgjort den dagen, fordi ensomheten/tristheten inni meg blir en ekstra stor kontrast. Det er litt enklere med nyttårsaften fordi da kan en feire i det stille. Anonymkode: fb2e3...86d 2
Rotemor Skrevet 31. desember 2023 #13 Skrevet 31. desember 2023 Nyttårsaften betyr ingenting for meg, men julaften hadde vært nitrist alene. På nyttårsaften er mange utesteder åpne, så det er en mulighet for å gå ut og møte mennesker.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #14 Skrevet 31. desember 2023 Surprise! Jeg har barn, riktignok ingen familie å snakke om ellers, men jeg har barna jeg skal prøve å lage en super julaften for, en super nyttårsaften for, en super 17. mai for. Jeg finner alltid noen å feire med, fordi jeg alltid er på tilbudssiden og alltid planlegger. Men føles det bra? Nei. Ikke på noen måte. Jeg føler meg ensom, mislykket, og sikker på at året som kommer blir like forbannet hardt som det forrige uansett. Men fasaden har jeg. Vi feirer ikke alene. Selv om det føles fullstendig ensomt. Anonymkode: 287bd...24e 1
Irja Skrevet 31. desember 2023 #15 Skrevet 31. desember 2023 Juleaften. Nyttårsaften betyr ingenting for meg.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #16 Skrevet 31. desember 2023 I alle årene mellom jeg var barn/tidlig i tenårene, og frem til jeg fikk barn selv, så var nyttårsaften en vanskelig dag for meg. Det har vært sårt å oppleve at jevnaldrende ble bedt på nyttårsmiddager og 17.mai-grilling til venner, mens kona og jeg har måttet være med foreldre fordi vi ikke har hatt noen andre alternativer. At søsknene våre har hatt store nettverk og alltid har blitt bedt på ting, har ikke gjort det enklere. Julaften er familiedag, og vi har alltid familien, så det har alltid vært en fin dag. Anonymkode: 4beac...329 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Skrevet 31. desember 2023 I år velger jeg å være alene på nyttårsaften fordi jeg føler jeg har vært nok sosial i det siste. Føler ikke at nyttårsaften er høytid på samme måte som julaften og jeg kjenner flere som tenker det samme. Men da jeg var yngre, slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene, hadde jeg veldig høye forventninger til nyttårsaften. På den tiden tror jeg at jeg ville tatt det veldig tungt om jeg ikke hadde noen å feire med. Anonymkode: 501b5...323 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #18 Skrevet 31. desember 2023 svartkatt skrev (4 timer siden): Er verre på nyttårsaften, men verste dagen er 17. mai. Tenker det er fordi samhold, glede osv er mye mer synlig da. Tror de fleste er enig om at disse dagene er like ille. Alle er felles fest dager og er man ikke med ‘å feirer’ så er man utenfor/ikke med på festen. Jeg har vært alene alle tre dagene. Anonymkode: b246d...a86
Helene Skrevet 31. desember 2023 #19 Skrevet 31. desember 2023 Jeg er heller alene enn ensom. Med x var jeg ensom. Han tok ikke vare på meg. Jeg er heller alene. Stort fyrverketi. Ser alt fra min nye bolig. Men jeg er mere opptatt av dyrene. De skal være inne.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #20 Skrevet 31. desember 2023 Julaften, nyttårsaften, 17.mai, bursdag. You name it...alt blir forbigått i stillhet. Anonymkode: c4a36...423
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå