Gå til innhold

Deres beste tips mot ryggsmerter på natt/morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ca halvveis i svangerskap nr. 2 og bekkenløsningen er tilbake. Sliter med å finne behagelige stillinger og våkner alltid opp med veldig stiv og vond rygg som varer hele dagen. Støtter opp magen med puter så det ikke skal være så fremtungt, men synes ikke det hjelper. Har en gravidpute som jeg brukte forrige gang, men syntes ikke det heller hjalp så mye. Er så utrolig trøtt når jeg våkner for tiden, så jeg tror jeg sover ganske dårlig. Noen tips? 😩

Anonymkode: b1c5d...94b

Skrevet

Har du vært hos fysio? Har du kun vondt om natta / etter soving? :) 

Anonymkode: fa609...a34

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du vært hos fysio? Har du kun vondt om natta / etter soving? :) 

Nei, det varer hele dagen :) Det er såpass ille at jeg ofte halter fordi det gjør vondt å gå, men er aller verst når jeg går ut av senga og starter dagen. Kjennes ikke ut som jeg har godt av å ligge sånn jeg gjør, men vet ikke hvordan jeg kan gjøre det bedre.

Var jevnlig hos fysio i forrige svangerskap, men syntes ikke det hjalp noe særlig. Gikk også jevnt til fysio lenge etterpå, men kan ikke si det var verdt pengene. Føler jeg bør vurdere å gå dit igjen, men kan ikke si det frister når erfaringen er sånn som den er 😅

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, det varer hele dagen :) Det er såpass ille at jeg ofte halter fordi det gjør vondt å gå, men er aller verst når jeg går ut av senga og starter dagen. Kjennes ikke ut som jeg har godt av å ligge sånn jeg gjør, men vet ikke hvordan jeg kan gjøre det bedre.

Var jevnlig hos fysio i forrige svangerskap, men syntes ikke det hjalp noe særlig. Gikk også jevnt til fysio lenge etterpå, men kan ikke si det var verdt pengene. Føler jeg bør vurdere å gå dit igjen, men kan ikke si det frister når erfaringen er sånn som den er 😅

Har du gått til en fysio som er spesialist på svangerskap og bekken? Eller en generell en? Har du prøvd flere? Det gjorde underverker for meg å finne noen spesialister. Jeg kunne ikke gå en periode; og etter noen (riktige) behandlinger, fikk jeg nogenlunde bevegelighet tilbake. 

• Liker 1
Skrevet

Apropos sovestilling: du nevner at du støtter opp magen, men har du også pute mellom knærne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du gått til en fysio som er spesialist på svangerskap og bekken? Eller en generell en? Har du prøvd flere? Det gjorde underverker for meg å finne noen spesialister. Jeg kunne ikke gå en periode; og etter noen (riktige) behandlinger, fikk jeg nogenlunde bevegelighet tilbake. 

Var hos kiropraktor som var spesialist på gravidplager, men de behandlingene er faktisk de dårligste jeg har hatt. Har gått til fysio spesialisert på rygg, en annen kiropraktor som hadde mye erfaring med bekken gjennom praksis og en fysio/osteopat. Har lett etter en fysio som er spesialist på bekken/svangerskap, men det har jeg ikke funnet ennå.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Apropos sovestilling: du nevner at du støtter opp magen, men har du også pute mellom knærne?

Ja, det har jeg.

Skrevet

Da har jeg ikke så mange andre tips, men kanskje andre har. Fysioterapi med massasje, øvelser, strekning, trening, pute mellom beina ved søvn og hvile, turer og varmeomslag var det som holdt meg nogenlunde i sjakk. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da har jeg ikke så mange andre tips, men kanskje andre har. Fysioterapi med massasje, øvelser, strekning, trening, pute mellom beina ved søvn og hvile, turer og varmeomslag var det som holdt meg nogenlunde i sjakk. 

Og med turer- det å gå som man er på en catwalk. Mye hofter og bevegelse. Man har en tendens til å stivne og gjøre ting verre når man har vondt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...