AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Det er så mange tråder her hvor det langes ut menn og hvor ubrukelig enkelte menn er. De er enten utro, presser henne til pliktsex, kontrollerende eller sjalue. Og svaret er nesten alltid: dump han. Men når vi kikker rundt oss her vi mange tilsynelatende lykkelige mennesker i forhold og mange flotte menn. Det virker å være rimelig unison enighet om en del faktorer som gjør menn til gode menn. Spørsmålet er da, hva gjør en kvinne til en god kone eller samboer i Norge i 2023? Hva får enkelte kvinner til å lykkes, og andre til å feile gang på gang? Hva har de til felles? Dere som har lykkes, hva er deres hemmelighet? Hvilke tips vil dere gi andre kvinner som sliter? Anonymkode: 1e0c7...883 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 De Velger menn som ikke er utro. Anonymkode: 2a186...3b3 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Selvrespekt. Gjensidig respekt. Anonymkode: a0c2b...438 4
Amossa Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 Kommunikasjon. Snakk sammen! Ikke ti om du mener noe. Lytt. Og ikke minst, ha det morsomt sammen. Ingenting er så sjarmerende og tiltrekkende som humor, og det gjelder begge kjønn - i alle aldre 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Nå sier min ex mann, at bedre dame enn meg, vil han aldri finne. Og han er nå på sitt tredje ekteskap, jeg var første, og han har hatt en samboer og. Sier rett ut at ingen av de damene er så bra som meg, og det var han som var en stor idiot og behandlet meg dårlig. Så jeg gikk jo fra han. Har vært i et langvarig forhold etter det, som og tok slutt. Men der behandlet vi begge hverandre veldig bra, men jo lenger vi var sammen, så vi at vi hadde veldig forskjellige ønsker for framtiden, så derfor endte det med brudd. Anonymkode: 01c23...06d 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Jeg har det jeg vil beskrive som et perfekt forhold til partneren. Vi har vært sammen siden tenårene. For min del er det viktig å pleie forholdet, bruke tid på datenights og hyggelige ting, og sørge for at hverdagen er behagelig og fornøyelig for oss begge. Tror ikke det er én eller flere spesifikke ting jeg gjør, men det er viktig for meg å holde meg attraktiv. Mannen synes jeg er fin uansett hvordan jeg ser ut og hva jeg veier, men jeg merker at med mindre jeg selv føler meg attraktiv, klarer jeg ikke å investere i forholdet romantisk og seksuelt. Utover dette har vi en gjensidig respekt, og vi kjefter eller smeller ikke til hverandre. Vi sørger begge for at huset er fint, rent og presentabelt, og lager en god middag til hverandre flere dager i uken. Tror ikke vi gjør noe spesielt, egentlig. Vi begge sørger for å holde vennskapet, kjærligheten og romantikken ved like. Har aldri hatt pliktsex, aldri opplevd utroskap, aldri opplevd sjalusi. Anonymkode: 540ea...5fc 4 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er så mange tråder her hvor det langes ut menn og hvor ubrukelig enkelte menn er. De er enten utro, presser henne til pliktsex, kontrollerende eller sjalue. Og svaret er nesten alltid: dump han. Men når vi kikker rundt oss her vi mange tilsynelatende lykkelige mennesker i forhold og mange flotte menn. Det virker å være rimelig unison enighet om en del faktorer som gjør menn til gode menn. Spørsmålet er da, hva gjør en kvinne til en god kone eller samboer i Norge i 2023? Hva får enkelte kvinner til å lykkes, og andre til å feile gang på gang? Hva har de til felles? Dere som har lykkes, hva er deres hemmelighet? Hvilke tips vil dere gi andre kvinner som sliter? Anonymkode: 1e0c7...883 Man må velge mannen ved å bruke hodet og fornuften, og hjertet, ikke gå etter den mannen man blir kåt av. Anonymkode: 4b48a...b56 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #8 Skrevet 31. desember 2023 I mitt forhold er det masse kjærlighet, latter, følelsen av samhold og tilhørighet, men også respekt. Vi er en enhet, et team, huset er vår hjemmebane hvor vi begge bidrar til trivsel i form av huslige oppgaver som matlaging, husvask og vedlikehold. De utfordringene som måtte komme, kommer utenifra, utenfor vår hjemmebane, og vi samarbeider om å takle det sammen. Støtter hverandre og bygger hveranandre opp. Vi har helt likt kjærlighetsspråk, og det hjelper jo, vi anser oss selv som veldig heldige og tar hverandre ikke for gitt. Anonymkode: 3a95b...15f 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Skrevet 31. desember 2023 Ingen blir en god kone uten en god mann og vice versa. Så for begge gjelder det å være raus, tålmodig, ha tillitt og respekt for hverandre. God kommunikasjon. Tar vare på kjærligheten, forstår hverandres kjærlighetsspråk. Eksempel: Mannen ser sliten ut etter jobb. Hun velger å be han ta en halvtime blund på rommet mens hun lager middag og tar seg av barna. Hun kunne også valgt å oversett at han var sliten. Bedt han begynne på middagen med en krass stemme. Poenget er: hvis man gir, får man som regel tilbake. Det må selvsagt være en balansegang. Begge må kunne gi og ta. Anonymkode: 3d3b1...782 3 3 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #10 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): De Velger menn som ikke er utro. Anonymkode: 2a186...3b3 Det vet man jo strengt tatt ikke før man blir sammen. Utroskap kan jo i de fleste tilfeller forhindres også, hvis man jobber godt for å bevare gnisten i forholdet. Anonymkode: 1e0c7...883
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #11 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): De Velger menn som ikke er utro. Anonymkode: 2a186...3b3 Jeg ser du har aldeles knekt koden, du. Perfekte kvinner som gjør alt riktig overfor en mann må passe seg på å velge en som ikke er utro... 🤯 Anonymkode: e357a...4b5 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 31. desember 2023 #12 Skrevet 31. desember 2023 (endret) Utgangspunktet bør jo være å bli sammen med en likeverdig partner. Har man tilliten, samholdet, kjærligheten og gjensidig respekt for hverandre så stiller en straks sterkere som et par. En bør også ha like verdier, moraler og syn på oppdragelse. Og kunne lytte og respektere at partner kan ha ulik mening, men da kunne kommunisere og prate sammen og inngå kompromisser begge kan leve med. I tillegg handler det om å se hverandre og bidra sammen i hverdagen og også gi rom og tid både til egentid, men også romantikk og sex. Mann som dame så handler det om et partnerskap der begge er hverandres klippe. Der begge løfter og inspirerer hverandre. Har en overnevnte er det få som vil føle seg ulykkelig, ikke verdsatt og ensom i er forhold som er største grunnen til at de fleste er utro. Endret 31. desember 2023 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #13 Skrevet 31. desember 2023 Vaske klær og lage mat. Da blir vi menn glad 😊 vi kan gjøre det selv, men liker å bli ivaretatt. Anonymkode: ce9f7...d54
ennivk Skrevet 31. desember 2023 #14 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Spørsmålet er da, hva gjør en kvinne til en god kone eller samboer i Norge i 2023? Hva får enkelte kvinner til å lykkes, og andre til å feile gang på gang? Hva har de til felles? Dere som har lykkes, hva er deres hemmelighet? Hvilke tips vil dere gi andre kvinner som sliter? De som lykkes best med sine parforhold tar opp vanskelige ting med en gang de oppstår. De snakker om ting, tar ansvar for egne handlinger og sier unnskyld. De har også ofte et felles mål for fremtiden som de jobber mot og som er viktigere enn følelser som svinger. Et slikt mål kan feks være å skape en trygg familie for barna. Det er ulike årsaker til at noen feiler gang på gang. Frykt for emosjonell intimitet er en gjenganger. Et urealistisk syn på hva en parter skal være er også en gjenganger. Flere går inn i forhold med tanken på at de skal redde eller fikse partneren eller at en partner skal gjøre en lykkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Skrevet 31. desember 2023 Hin må være villig til å lytte til andre stemmer enn sin egen. Anonymkode: e3cf8...51a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #16 Skrevet 31. desember 2023 Klage mindre og vise mer takknemlighet, få ting dreper ett forhold mer enn hvis den ene parten går rundt å klager hele tiden. Anonymkode: 8ccaf...677
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klage mindre og vise mer takknemlighet, få ting dreper ett forhold mer enn hvis den ene parten går rundt å klager hele tiden. Anonymkode: 8ccaf...677 Eller så kan man faktisk høre på det partneren klager på? Blir ikke bedre uten endring. Happy wife, happy life Anonymkode: f457f...109 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #18 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man må velge mannen ved å bruke hodet og fornuften, og hjertet, ikke gå etter den mannen man blir kåt av. Anonymkode: 4b48a...b56 Du må bli kåt av mannen også. Det er mulig å bruke hjertet og fornuften samtidig. Noen har jo også fornuftige hjerter, som kanskje gjør ting enklere. Anonymkode: 2c895...f6d 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #19 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller så kan man faktisk høre på det partneren klager på? Blir ikke bedre uten endring. Happy wife, happy life Anonymkode: f457f...109 Den strofa sier det meste om ubalansen i kjønnsrollene, ingen bryr seg om far, han skal bare piskes fram som en arbeidshest. Anonymkode: 8ccaf...677 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #20 Skrevet 31. desember 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Klage mindre og vise mer takknemlighet, få ting dreper ett forhold mer enn hvis den ene parten går rundt å klager hele tiden. Anonymkode: 8ccaf...677 Hva skal hun gjøre da, hvis mannen er en av mange som ikke gjør sin del av arbeidet hjemmecog det 3 skiftet? Forskning viser at det er fryktelig mange slike menn, så hva foreslår du at damer bør gjøre i stedet for å klage? Anonymkode: db805...b96 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå