Gå til innhold

Nystagmus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått påvist nystagmus og kan si noe om videre utredning? Har fått det påvist, og venter på utredning hos øyelege.

Fant du årsaken til at du hadde det? Og hvilken behandling fikk du?

Anonymkode: 0921b...7cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Årsaken hos meg var krystallsyke (BPPV). Fikk ikke så veldig mye behandling, bortsett fra en korreksjon hos ØNH-lege og hjemmeøvelser.

Anonymkode: 2a66a...294

Skrevet

Jeg har det som følge av en medfødt øyetilstand (er ikke en sykdom, derav den litt rare beskrivelsen). Jeg har ikke fått behandling for det - antar fordi 1. på den tiden jeg ble født (1990) så var det ikke noen utbredt behandling for det, 2. ettersom det var medfødt så var det aldri noe spørsmål om å behandle dette ettersom det var mer relevant å tilrettelegge generelt for dårlig syn, og 3. fordi jeg lærte meg å leve med det.

I nyere tid mener jeg at jeg har hørt om folk som får dette behandlet med botox. Vet ikke om det fremdeles bare er på utprøving-stadiet, men kanskje verdt å sjekke ut dersom det ikke kan korrigeres på andre måter?

Anonymkode: cab92...8a6

Skrevet

Krystallsyke. Hadde nystagmus under anfall, men ble bra etter en del behandlinger hos kiropraktor og noen ukers sykmelding.

Anonymkode: 800e3...57d

Skrevet

Virus på balansenerven.

Anonymkode: e3c30...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...