AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Vet det er vanskelig å prate om, men hører gjerne andres historier om du vil dele❤️ Anonymkode: e289a...be8
deepgreen Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Ja. Har hatt en fordel av å oftest være i forhold, men kjenner problemstillingen dukker opp igjen som singel. Går man alene ute, følges det jo med. Det er egentlig en tap-tap situasjon.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Min voldelige eks brøt besøksforbudet cirka 100 ganger på 1 år. Det var helt forferdelig. Man føler seg konstant jaktet på, er alltid på vakt. Brukte mange timer daglig på å holde utkikk etter han i vinduet. Det var helt forferdelig og ekstremt energikrevende. Har utviklet angst for telefonen, kroniske nakkeproblemer, PTSD og et enormt hat mot meg selv for at jeg innledet et forhold med monsteret. Nå snart fire år senere er jeg nogenlunde på bena, men sliter med skam og skyldfølelse hver eneste dag. Jeg tenker ofte at jeg skulle ønske at jeg drepte han den gangen han var så full at jeg sikkert enkelt kunne kvalt han med en pute. Så føler jeg enda mer skam og selvhat for å tenke slike tanker. Merkelig nok overskygger stalkingen den grove volden jeg ble utsatt for når vi hadde et forhold. Følelsen av å være et bytte, alltid på vakt, scanne alle omgivelser, ta alle mulige forhåndsregler, aldri være fri - den unner jeg ingen (unntatt han) Det endte til slutt med rettssak og han ble dømt til fengsel. Men vil uansett påstå at politiet var en vits i denne sammenhengen. Ingen hjelp å få ift. stalkingen, bortsett fra at han ble satt i varetekt over noen få netter (selv ikke etter at fastlegen min skrev en anmodning til politiet om at de måtte foreta seg noe) Jeg var sekunder unna å ta mitt eget liv flere ganger Vi som har klart å komme oss gjennom noe sånt er ekte helter ❤️ Anonymkode: 0e885...54f 3
deepgreen Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min voldelige eks brøt besøksforbudet cirka 100 ganger på 1 år. Det var helt forferdelig. Man føler seg konstant jaktet på, er alltid på vakt. Brukte mange timer daglig på å holde utkikk etter han i vinduet. Det var helt forferdelig og ekstremt energikrevende. Har utviklet angst for telefonen, kroniske nakkeproblemer, PTSD og et enormt hat mot meg selv for at jeg innledet et forhold med monsteret. Nå snart fire år senere er jeg nogenlunde på bena, men sliter med skam og skyldfølelse hver eneste dag. Jeg tenker ofte at jeg skulle ønske at jeg drepte han den gangen han var så full at jeg sikkert enkelt kunne kvalt han med en pute. Så føler jeg enda mer skam og selvhat for å tenke slike tanker. Merkelig nok overskygger stalkingen den grove volden jeg ble utsatt for når vi hadde et forhold. Følelsen av å være et bytte, alltid på vakt, scanne alle omgivelser, ta alle mulige forhåndsregler, aldri være fri - den unner jeg ingen (unntatt han) Det endte til slutt med rettssak og han ble dømt til fengsel. Men vil uansett påstå at politiet var en vits i denne sammenhengen. Ingen hjelp å få ift. stalkingen, bortsett fra at han ble satt i varetekt over noen få netter (selv ikke etter at fastlegen min skrev en anmodning til politiet om at de måtte foreta seg noe) Jeg var sekunder unna å ta mitt eget liv flere ganger Vi som har klart å komme oss gjennom noe sånt er ekte helter ❤️ Anonymkode: 0e885...54f Ja, slikt er vanskelig. Emosjonelt Stockholm syndrom om det er en man har hatt relasjon til. Eller _må_ ha relasjon til.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Hadde ei venninne som ble stalket da hun skulle kjøpe en sofa via finn engang. Fyren som solgte sofaen var veldig ubehagelig så hu bestemte seg for å ikke kjøpe, men han prøvde å legge henne til overalt. Fant nummeret hennes og begynte å sende mange meldinger om hvordan han bodde i nærområdet. Naboer til venninnen min mente de hadde sett en fremmed fyr sitte nedenfor huset hennes på nattestid. Han ble blokka overalt, men hun fikk masse meldinger fra nye nummer.. Det hele gikk så langt at hun måtte få noen kompiser til å steppe inn. Hun sendte melding og ba han møtte henne på et bestemt sted, men endte opp med å møte på kompisene istedet. Etter den alvorspraten turte han ikke mer. Anonymkode: 8ed2d...f51
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Ja! Startet for 7 år siden da jeg opplevde et brutalt overgrep av to menn. Har fått ptsd etter hendelsen + stalkingen. Disse mennene hadde fortalt videre til sine kompiser at jeg var en som var villig til å ha sex med kompisene dems. Det var overhodet ikke sant. Ingen av deres kompiser visste/vet at dette var et overgrep. Jeg fikk utallige mange meldinger og tlf av gutter som ønsket å ligge med meg. I tillegg til både på messenger, insta og snap. Blokkerte jeg så lagde de nye kontoer. Fikk aldri fred.. Husker da jeg skulle til byen med en venninne. Det var da det startet. Vi tok da buss siden ingen av oss hadde lappen. To gutter kommer på bussen og setter seg bak oss. De fulgte etter oss hvor enn vi gikk, og sånn holdt det på i flere år. På bussholdeplasser, senter, byen osv… jeg fikk aldri fred og ble forfulgt overalt av forskjellige gutter. En av de to mennene som voldtok meg fulgte etter meg hjem en gang. Vi har et lite skur der jeg bor der vi oppholder søppelkassene. Han fikk til å dra meg inn ditt, men jeg kom meg løs etterhvert, og kom meg trygt inn. Den dag i dag så drar jeg aldri til byen alene. Ikke tørr jeg å ta buss. Heldigvis har jeg lappen nå. Det har vært hendelser der jeg har måtte ta kollektivt transport, men da tar jeg taxi fremfor buss. Ikke missforstå meg nå! Jeg er overhodet ikke rasistisk. Disse mennene hadde en afghansk bakgrunn. Jeg har i tillegg vansker for å være i nærheten av slike menn den dag i dag. Jeg forstår absolutt at alle er ikke slik som dem, men for meg så kan det være vanskelig da jeg syntes de fleste er like. Anonymkode: c729d...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja! Startet for 7 år siden da jeg opplevde et brutalt overgrep av to menn. Har fått ptsd etter hendelsen + stalkingen. Disse mennene hadde fortalt videre til sine kompiser at jeg var en som var villig til å ha sex med kompisene dems. Det var overhodet ikke sant. Ingen av deres kompiser visste/vet at dette var et overgrep. Jeg fikk utallige mange meldinger og tlf av gutter som ønsket å ligge med meg. I tillegg til både på messenger, insta og snap. Blokkerte jeg så lagde de nye kontoer. Fikk aldri fred.. Husker da jeg skulle til byen med en venninne. Det var da det startet. Vi tok da buss siden ingen av oss hadde lappen. To gutter kommer på bussen og setter seg bak oss. De fulgte etter oss hvor enn vi gikk, og sånn holdt det på i flere år. På bussholdeplasser, senter, byen osv… jeg fikk aldri fred og ble forfulgt overalt av forskjellige gutter. En av de to mennene som voldtok meg fulgte etter meg hjem en gang. Vi har et lite skur der jeg bor der vi oppholder søppelkassene. Han fikk til å dra meg inn ditt, men jeg kom meg løs etterhvert, og kom meg trygt inn. Den dag i dag så drar jeg aldri til byen alene. Ikke tørr jeg å ta buss. Heldigvis har jeg lappen nå. Det har vært hendelser der jeg har måtte ta kollektivt transport, men da tar jeg taxi fremfor buss. Ikke missforstå meg nå! Jeg er overhodet ikke rasistisk. Disse mennene hadde en afghansk bakgrunn. Jeg har i tillegg vansker for å være i nærheten av slike menn den dag i dag. Jeg forstår absolutt at alle er ikke slik som dem, men for meg så kan det være vanskelig da jeg syntes de fleste er like. Anonymkode: c729d...cbf Glemte å nevne! Jeg anmeldte dette, men det ble henlagt.. Anonymkode: c729d...cbf
Nowayback Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vet det er vanskelig å prate om, men hører gjerne andres historier om du vil dele❤️ Anonymkode: e289a...be8 Ja, da jeg gikk på ungdomskolen i 10.klasse ble jeg stalket av ei jente i 8.kl som fulgte meg overalt i friminuttene og før og etter skoletid. Hun var betatt av meg.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 Jeg ble stalket av en kvinne i 2 år, hun var forelsket i meg og taklet ikke at jeg aviste henne, hun sendte meg trusler via sms og brev bla, samt oppsøkte stedene jeg hang på og skrev dritt om meg på toaletter rundt om i byen. Det ga seg etter 2 år men etter jeg tilfeldigvis traff henne ute på byen 10 år senere så begynte hun å sende meg bizarre beskjeder på sms igjen, da fikk jeg nok å anmeldte henne, det tok så helt slutt. Så om du blir stalket ikke finn deg i det og anmeld det så fort som mulig, noen ganger trenger slike individer en alvorsprat med høyere autoriteter før de skjønner at de ikke kan holde på sånn. Anonymkode: c225c...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 Jeg har blitt stalket av to stk, ene varte i et år å det andre i 6 mnder. Han på 6 mnder var uskyldig mann som ikke kunne gjort meg noe, bare syk å sykelig basatt av meg. Han andre som holdt på i et år var en farlig mann, der var jeg redd å turte ikke å gå ut alene osv. han kunne stå utenfor til meg i timesvis å han kunne sende sinnsyke meldinger til meg å mine venninner, han ble helt gal når han så jeg fikk besøk av venner å skulle drepe å voldta de, han sendte de trusler slik at de ikke turte å komme på besøk. Politiet kunne ikke gjøre noe siden han var en psyk mann, ba meg bare ringe de hvis han dukket opp, har ingen tiltro til politi eller psykiatri etter dette. Anonymkode: 0ac58...06b 1
Amossa Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 Jeg mottok sms fra en fremmed mann. Svarte ikke. Så skrev han at han hadde sett meg på bensinstasjonen. En annen dag på butikken osv. Verst ble det da han skrev at han så meg gå tur forbi. Klarte ikke å spore telefonnummeret hans først. Så en dag gjorde han en feil og brukte arbeidstelefonen sin. Jeg ringte bedriftens leder. Han ble målløs. Denne unge mannen var gift og hadde familie, og var på alle måter en" skikkelig mann". Etter det hørte jeg aldri moe mer, og jeg vet fortsatt ikke hvem det var. 1
Andro Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 (endret) Har opplevd stalking, men primært digitalt. Kartlegging av hvor jeg var, hvem jeg kjente, spredning av usanne rykter osv. men også opplevd at vedkommende har fotografert huset mitt, og sendt til meg mens jeg var bortreist, og dukka opp i en sammenkomst jeg var i. Passer på at vi ikke har noen felles venner i sosiale medier, og at jeg ikke har på noen form for geografisk sporing. Iblant legger jeg ut falske spor. For mange år siden opplevde jeg at en fyr ble nett-betatt av meg og var på nippet til å bli en skikkelig stalker. Ba ham om å møte meg på et øde sted. "Kom alene." Han kom, ble skremt og har aldri prøvd å kontakte meg igjen, Veldig vanskelig å skjønne hvordan helt ukjente mennesker kan hekte seg opp i en annen person slik. Endret 30. desember 2023 av Andro 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #13 Skrevet 30. desember 2023 Jeg har opplevd det som mann. Da jeg var tidlig i 20-årene lå jeg noen ganger med nabokona. Hun var en del år eldre, i slutten av 40-årene. Det var veldig dumt, men kåt son jeg var gjorde jeg det likevel. Innså etter hvert at dette kun var rent begjær og at jeg var med på å ødelegge et forhold. Så jeg stoppet det, litt brått for henne åpenbart. Jeg flyttet vekk og fant meg ei dame på min egen alder, men oppdaget etter hvert at hun ikke var ferdig. Jeg kunne se bilen hennes stå i gata hvor jeg bodde (over en time unna der hun bodde, ingen åpenbar grunn til at hun skulle være der). Møtte henne også en del "tilfeldige steder" som på butikken her jeg hvor jeg bor. Telefonoppringer fra ulike numre, meldinger fra utallige Facebook-kontoer osv. Etter hvert begynte også dama å få noen meldinger, som ikke var spesielt hyggelige. Til slutt ble det stille. Noen år etter møtte jeg henne igjen i nærheten av der hun bor (jeg har familie der), og da var hun hyggelig som om ingenting hadde skjedd. Jeg var redd det skulle begynne igjen, men det skjedde heldigvis ikke. For noen måneder siden døde hun uventet etter en operasjon. Jeg må innrømme at det er første gang jeg har vært litt lettet av et dødsfall. Stalking er ubehagelig. Angrer på at jeg ikke tok mot til meg og anmeldte. Følte en viss skam over det, og det skapte mye unødvendig drama mellom meg og min nåværende samboer. Anonymkode: dcf7d...338 1
Nuka Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 Stort opplevd den slitsomme typen stalking. Noen vil sikkert kalle det ekkelt, men etter to stygge forhold der værre stalking som denne: AnonymBruker skrev (1 time siden): Min voldelige eks brøt besøksforbudet cirka 100 ganger på 1 år. Det var helt forferdelig. Man føler seg konstant jaktet på, er alltid på vakt.... Anonymkode: 0e885...54f (Siterte bare deler av den for kortere innlegg da det er veldig likt, men politiet bare lo av meg og henviste til at jeg var barnevernsbarn så anmeldelser og rettsak ble det ikke) Med den slitsomme typen mener jeg de som finner deg over alt på alle plattformer og prøver å kontakte deg, følger litt etter deg hvis du er ute, oppsøker deg hjemme og ute uten at man viser interesse for det, sender bilder, prøver å finne ut hvor du er med gjevne mellomrom hvis du er borte/på ferie, prøver å vise interesse, sier rare ting om deg som ikke stemmer og rett og slett ikke gir seg. Bare slitsomt, og hender det varer i flere år ❤️🩹
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Skrevet 31. desember 2023 Ja. Sier ikke hvem pga fare for å bli gjenkjent, men en som en gang var nær relasjon. Slitsomt. Skikkelig ugreit å få bilder av verandaen min, på verandaen min og inn stuevinduet mitt. Aner ikke hvor mange ganger jeg og min våkna om natten og oppdaga han utenfor (han lagde litt lyd med vilje og det var i utgangspunktet henne han stalka), eller jeg har sett på tv for så å se bort og se et hode som kjapt dukker ned fra vinduet. Meldinger om hva min mor har hatt på seg den dagen. Tegn om at han hadde kommet seg inn i huset mens vi var borte (han demonterte inngangsdøra med arbeidslogo på seg så ingen naboer reagerte). Utallige slike historier fra jeg var 14 til rundt 28. Flyttet jo hjemmefra da jeg ble voksen og da vekslet han på å stalke mamma og meg. Sluttet ikke før han døde, har fremdeles mareritt om at gan står å stirrer på meg mens jeg sover. Anonymkode: 81516...0f8 1
Helene Skrevet 31. desember 2023 #16 Skrevet 31. desember 2023 Jeg ble stalket. Mannen jeg var gift med stålket meg. Han la trusselbrev i postkassen. Der var trussel overalt. Han skulle brenne ned boligen min, ta ifra meg barnet mitt. Kjørte forbi hjemmet mitt i forskjellige biler. Tømte postkassen min. Jeg endte opp med å ordne postboks. Han overvåket tlf min. Han jobbet i Telenor, så tok kopi av alt av meldinger og samtaler. Han nektet å skifte bo i 5 år. Han truet meg med retten hele tiden. Til slutt tok jeg han til retten. Der ble han dømt til å skrive under papirer. Dette var 5 år med helvete. Trusler hver dag. Jeg anmeldte han. Jeg var innom krisesenter. Heldigvis er dette fortid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå