Gå til innhold

Har du skuffet foreldrene dine? Karrieremessig og når det gjelder forhold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F eks at foreldrene dine ønsket at du skulle bli lege, men du ble skulptør? 

Du fikk en kjæreste som foreldrene dine ikke likte?

Du har gjort valg i livet som skuffet foreldrene dine. F eks du vokste opp i en pinsemenighet, men drev på med raveparties i bunkere, kjellere en stund. 

Anonymkode: b30ee...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Dem har aldri sagt noe på mine valg i livet. Det har jeg heller ikke gjort til mine barn. Jeg støtter dem i alle deres valg. 

Anonymkode: 8816e...0c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg har gjort mange dårlige livsvalg. Nå i voksen alder er jeg i gang med drømmemasteren, og gjør det godt akademisk. Relevant jobb ved siden av studier har jeg klart å skaffe meg nå og. Det er foreldrene mine (og jeg selvsagt) veldig glade for.

Anonymkode: d5c0d...ac3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre ble skuffet at jeg nå i en alder av 34 ønsker høyere utdanning, det er jo så behagelig å slippe ansvaret sier mamma, men jeg vil bli Barnehagelærer og ikke en evig assistent

Anonymkode: 64bac...502

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mine foreldre er barnebarn største lykke på jord og et liv uten partner og barn er ikke verdt noe særlig. Jeg har ilke partner og barn (selvvalgt begge deler), så jeg er en stor skuffelse for dem

Anonymkode: 47f2d...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skuffet min mor noe helt forferdelig en gang da jeg var 18/19 år og datet en MYE eldre mann i skjul. Min far vet ingenting om det. Karrieremessig er de svært fornøyd med hva jeg har valgt og de er stolte over karakterene mine fordi jeg har jobbet hardt og fått kun toppkarakterer på studiet mitt så langt.

Anonymkode: ec4e2...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har vært en skuffelse for min mor spesielt siden jeg var liten jente. Tok det opp med henne da jeg var rundt 35 år, og hun innrømmet at det er fordi jeg er så ulik henne. Min søster kunne hun relatere seg til, for de er så like. Jeg var som en gjøkunge. Hun så ingenting av seg selv i meg. 

Ironisk nok er det spesielt mine sterke sider hun reagerte negativt på. Hun er usikker på seg selv, forsiktig og lite selvstendig. Jeg var/er uredd, sosial, viljesterk, har stort pågangsmot og er svært selvstendig. Det var visst skremmende for henne, så hun fikk trang til å jekke meg ned. 

Jeg har klart meg godt i livet likevel, på grunn av akkurat de sidene hun fant skremmende, men de arr jeg bærer dypt i meg er det i stor grad min mor som har skapt. Jeg måtte tidlig lage en slags mental sperre ovenfor min mor for å ikke knekke under hennes kritikk, men jeg klarte det ikke 100%. Dette har alltid vært svært vondt, og er det fremdeles. 

Anonymkode: 1e859...f0f

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mine foreldre støtter alltid alle valg jeg tar. De vet at jeg gjør de valgene som til enhver tid er riktig for meg. De vet ikke bedre enn meg hva jeg har behov for. 

Jeg skilte meg fra mannen min. Svigermors drøm. De elsket den mannen. Men selvsagt har de aldri sagt noe om valget mitt. De har støttet meg hele veien. 

Anonymkode: dbdc7...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva de ønsket for meg. Jeg var skuffelse allerede fra unnfangelse, så nå vet ikke de hva jeg gjør. Om de er skuffet enda, bryr meg ikke. De er en enda større skuffelse.

Anonymkode: 73b9c...3da

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har skuffet dem veldig. Har bachelorgrad og andre smågrader, men i skrivende stund ingen jobb, ingen leilighet, ingen kjæreste, ingenting. De ønsker seg sikkert barnebarn også, det skjer nok heller ikke.

Anonymkode: e9d46...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har klart meg bedre i forhold til utdannelse og jobb. Mest sannsynlig fordi det var flere muligheter for meg enn da de var unge. 

Var gjennom 2 skilsmisser som barn. Er gift og håper jeg ikke blir skilt. Jeg var mye eldre da jeg giftet meg. Tror det spiller en stor rolle. 

Anonymkode: 099c8...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt masse bra valg i livet. God utdannelse, trygg jobb, stødig livspartner. Men ingenting er godt nok for pappa, for jeg er fremdeles tjukk. 

Anonymkode: 64499...35b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har aldri gitt uttrykk for det. Og når barna mine spør om råd, sier jeg hva som er min mening pluss hjelper dem å reflektere, men påpeker også at det endelige valget er opp til dem fordi det er de som skal leve med konsekvensene. Mine unge, voksne døtre har flere ganger gitt uttrykk for at de setter pris på denne tilnærmingen fremfor farens veldig bastante meninger, hvor hans mening er den eneste rette, i følge han selv.

Anonymkode: b7d7e...02d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skuffet meg selv, men ikke foreldrene mine. De støtter meg og er egentlig bare glad i meg. 

Anonymkode: d1a19...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu synes det var unødvendig av meg å nekte å bli ung ufør. Og ikke begeistra for utenlandsk kjæreste. Men ok nå.

Anonymkode: 0184f...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre er støttende og stolte over hva jeg har fått til; mastergrad, god jobb, to fine barn, stødig ektemake, bygget hus +++.  Svigerfamilien er ikke så støttende, kommer med små stikk, synest tydeligvis mannen kunne fått bedre kone, så de er ikke så støttende til mannen sine valg 🤷‍♀️ 

Anonymkode: e9f4f...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var skuffa over meg som barn fordi jeg var vanskelig å ha med å gjøre. Jeg er rett og slett ganske sikker på at de mislikte meg sterkt, og det har blitt spøkt mye med hvor ille jeg var som barn og stakkars han som skulle ende opp med meg. Men de påstår nå at de synes jeg er grei og de sier at de er stolte. Men hvem vet.

Anonymkode: 82a9a...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg byttet karrierevei fra helse til IT, og IT er noe ubrukelig tull for man kan ikke leve av et tastatur, må vite😅 Giftet meg også med en muslim. Populært:D

Anonymkode: c26e0...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de var skuffet over meg i 20-årene fordi jeg røyka mye hasj, og hadde samboer som gjorde det samme. Har kristne foreldre. Nå er jeg gift med en god mann, har bachelor og har blitt rusfri❤️

Anonymkode: 63578...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...