AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Mannen eg arbeidsledig og har vært det i 6 mnd. Søktbpå ca 5 jobber. Han sier det går fint uten jobb. Jeg derimot merker at det tærer på. Ikke minst ufattelig usjarmerende å være så tiltaksløs, synes det er greit å være uten jobb, sover mye, mens jeg jobber. Han er ofte sur fordi jeg ikke vil ha sex og kommer med kommentarer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, sexlysten er så vidt eksisterende pga hvordan han er... sutrete mann som bare vil ha og ha. Og sånn går sirkelen.. Anonymkode: 6c626...4b0 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Du ber han ta seg sammen, ordne i huset og få tempoet opp. Anonymkode: c3c3d...aa9 2
Mezzosoprena Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Mannen eg arbeidsledig og har vært det i 6 mnd. Søktbpå ca 5 jobber. Han sier det går fint uten jobb. Jeg derimot merker at det tærer på. Ikke minst ufattelig usjarmerende å være så tiltaksløs, synes det er greit å være uten jobb, sover mye, mens jeg jobber. Han er ofte sur fordi jeg ikke vil ha sex og kommer med kommentarer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, sexlysten er så vidt eksisterende pga hvordan han er... sutrete mann som bare vil ha og ha. Og sånn går sirkelen.. Anonymkode: 6c626...4b0 Mulig han er deprimert? Vanlig å bli det ved arbeidsledighet. At han ikke har søkt på mer enn 5 jobber i løpet av seks måneder tyder på tiltaksløshet. Du må snakke skikkelig med ham, og få ham til lege. Hvis det skulle vise seg at han bare ikke gidder, hadde jeg tenkt nøye gjennom forholdet.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 9 minutter siden, Mezzosoprena said: Mulig han er deprimert? Vanlig å bli det ved arbeidsledighet. At han ikke har søkt på mer enn 5 jobber i løpet av seks måneder tyder på tiltaksløshet. Du må snakke skikkelig med ham, og få ham til lege. Hvis det skulle vise seg at han bare ikke gidder, hadde jeg tenkt nøye gjennom forholdet. Tiltaksløs, men krever sex? Nei. Anonymkode: c3c3d...aa9 2
Mezzosoprena Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tiltaksløs, men krever sex? Nei. Anonymkode: c3c3d...aa9 O store uvitenhet... Trenger ikke å være tiltaksløs til alt da vettu...
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Er det ikke krav fra NAV om 5 søknader i uka for å få arbeidsledighetstrygd? Anonymkode: 8c2c8...586
NakenPanda Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det ikke krav fra NAV om 5 søknader i uka for å få arbeidsledighetstrygd? Anonymkode: 8c2c8...586 Nei
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 6 minutter siden, Mezzosoprena said: O store uvitenhet... Trenger ikke å være tiltaksløs til alt da vettu... Bare det som er arbeie. Som jobb, husarbeid og ansvar. Når noen sier «Syns det går så fint uten jobb» og maser om sex, så tenker jeg ikke umiddelbart på depresjon altså. Anonymkode: c3c3d...aa9 1
Mezzosoprena Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare det som er arbeie. Som jobb, husarbeid og ansvar. Når noen sier «Syns det går så fint uten jobb» og maser om sex, så tenker jeg ikke umiddelbart på depresjon altså. Anonymkode: c3c3d...aa9 Nei da så...
NakenPanda Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 Han er ikke deprimert han har skjønt at med udner 6G i inntekt får du 62% brutto lønn og sikkert 75% netto lønn for å gjøre lite og ingenting, han er sikkert glad og prøver ikke spesielt hardt før han må. Snart tar NAV tak i han og krever "aktivitet" så skal du se det ordner seg 2 1
Amossa Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen eg arbeidsledig og har vært det i 6 mnd. Søktbpå ca 5 jobber. Han sier det går fint uten jobb. Jeg derimot merker at det tærer på. Ikke minst ufattelig usjarmerende å være så tiltaksløs, synes det er greit å være uten jobb, sover mye, mens jeg jobber. Han er ofte sur fordi jeg ikke vil ha sex og kommer med kommentarer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, sexlysten er så vidt eksisterende pga hvordan han er... sutrete mann som bare vil ha og ha. Og sånn går sirkelen.. Anonymkode: 6c626...4b0 Hva ville mannen din ha sagt om det var du som var i samme situasjon? At det var du som var arbeidsløs og tiltaksløs. Ville han mistet sexlysten på deg? Syntes at du var ei sutrende kjerring?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke krav fra NAV om 5 søknader i uka for å få arbeidsledighetstrygd? Anonymkode: 8c2c8...586 Joda for mange sp Anonymkode: a11cb...110
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #13 Skrevet 30. desember 2023 NakenPanda skrev (1 time siden): Nei Manfe steder så er det kravet jo Anonymkode: a11cb...110
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Mannen eg arbeidsledig og har vært det i 6 mnd. Søktbpå ca 5 jobber. Han sier det går fint uten jobb. Jeg derimot merker at det tærer på. Ikke minst ufattelig usjarmerende å være så tiltaksløs, synes det er greit å være uten jobb, sover mye, mens jeg jobber. Han er ofte sur fordi jeg ikke vil ha sex og kommer med kommentarer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, sexlysten er så vidt eksisterende pga hvordan han er... sutrete mann som bare vil ha og ha. Og sånn går sirkelen.. Anonymkode: 6c626...4b0 Hvis du aldri vil ha sex så skjønner jeg at han "sutrer" over det. 6 måneder er lenge uten jobb, men det spørs også på bakgrunnen hans. At dere bor sammen tar jeg som en selvfølge når du skriver "mannen er". Dermed er det idiotisk av ham å påstå at det går fint uten jobb. Men hva du finner "ufattelig usjarmerende" har ingenting å si etter som det handler om dine forventninger/krav om hvilken rolle han skal spille i samlivet deres. Sett ham til å gjøre husarbeid og passe barna mens du jobber. Om han har pensjonert seg og du foretrekker en aktiv mann med mål og mening, får du heller slå opp med ham. Anonymkode: c28ff...044
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå