AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #21 Del Skrevet 31. desember 2023 Gjør ingenting, og de er helt rolige. Vi gjør ingenting ut av det og de lærer av det. De sitter fint i vinduet og ser på. Gjerne sammen med oss, men også alene. Anonymkode: e9cef...94d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #22 Del Skrevet 31. desember 2023 Har ikke gjort noe egentlig, de bryr seg ikke noe særlig, virker iallfall ikke veldig redde. Men er ganske godt lydisolert her da så bråker ikke så ille inne. Anonymkode: d211c...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #23 Del Skrevet 31. desember 2023 Finner det roligste stedet i huset, blokkerer vinduene, gir katten det beste den vet og setter på beroligende musikk: Trener med dette resten av året: Anonymkode: a9ab6...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #24 Del Skrevet 31. desember 2023 Har på lyd fra TV og oppfører meg vanlig. Anonymkode: d690a...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #25 Del Skrevet 1. januar 2024 Macro skrev (På 30.12.2023 den 20.27): Jeg oppfører meg som den lederen jeg er. Jeg er til stede og oppfører meg normalt. Det som virkelig skremmer henne er når jeg utviser utrygghet. Enig. Har hatt mange katter oppigjennom årene, og noen har jo vært skeptisk og redde i starten og gjemt seg under sofaen. Men de har kommet frem og sittet ved siden av meg og sett i vinduet. Han jeg har nå har vært litt begge deler, men han blir plutselig livredd ingenting innimellom. Men han var så rolig som skjæra på tunet i natt. Satt og ventet på natmat. Når jeg var 12 år, så passet vi en st.bernhard hund. Den var ikke vant til boligfelt på nyttårs aften. Og i utgangspunktet skuddredd. Og skalv under et bord. Heldigvis pga noen som skjøt opp rakketer litt her og der før kl 12 på natten, fikk vi bearbeidet hunden, så den sto ved min side i døra, når det braket løs. Gikk faktisk lei, og inn i stua og la seg etterhvert. . Men jeg tenker at man også ikke får gjort så mye fra eller til om ikke den grunnleggende kontakten er til stede. Ang om det er hund eller katt. Også handler det om å ufarliggjøre situasjonen, på samme vis med små barn. Bruker du synd på deg, så blir jo alt skummelt Anonymkode: f127c...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. januar 2024 #26 Del Skrevet 2. januar 2024 On 12/31/2023 at 1:43 PM, AnonymBruker said: Gjør ingen verdens ting for at kattene skal «tåle» fyrverkeriet. De står nyskjerrig og kikker på. Det er mennesker som oppfører seg som snowflakes som gjør dyra utrygge, ikke fyrverkeri og annet surr. Anonymkode: 6465a...9cf Det er ikke helt korrekt. Våre to katter liker ikke fyrverkeri nå, men det første året vi hadde dem, satt lillesnupp i vinduskarmen og så på alt styret med stjerner i øya, mens broren var litt mer skeptisk og holdt seg på badet. Året etter lå han under sofaen, mens hun ruslet innunder innimellom for å sjekke at han hadde det bra, og opp i vinduskarmen for å sjekke om det var noe mer interessant. Men i fjor lå begge under sofaen fra halv tolv til litt over ett. Ikke snakk om å sitte i vinduskarmen. I år løp lillesnupp som en kule over gulvet med ryggen så lav som overhodet mulig hver eneste gang det kom et smell helt fra tidlig på dagen, og mellom halv tolv og halv ett, lå begge bak sofaen. Vi har ikke endret oppførsel en eneste gang. Hvert år sitter vi og chiller ved hver vår pc og bryr oss ikke nevneverdig om rakettene. Kanskje vi står og ser ut vinduet i fem-ti minutter akkurat rundt midnatt, men ellers ignorerer vi galskapen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 11. januar 2024 #27 Del Skrevet 11. januar 2024 Du kan begynne å trene nå! Sett på videoer av fyrverkeri super lavt slik at katten ikke reagerer, og øk veldig sakte gjennom året. Nå har du hele året å trene på, så du kan spille dem litt hver dag, og skru opp en gang i uka, og så lite at katten ikke reagerer på det. Bruk ulike videoer så katten ikke blir vant til forutbestemtheten med en video. Du kan også gå og hente det aller beste katten vet etter du har satt på videoen, slik at den etter hvert kobler fyrverkerilydene til det beste den vet og begynner å forvente det når den hører fyrverkeri, istedenfor å føle at det er skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #28 Del Skrevet 11. januar 2024 Har to katter som opplevde fyrverkeri for første gang. Den ene brydde seg ikke i det hele tatt mens den andre var ganske skvetten. Jeg prøvde å oppføre meg som vanlig og ikke dulle for mye for da tenker jeg at han tror sikkert at dette er noe skumle greier som jeg må verne ham mot. Han fikk være på badet, det er det stilleste rommet og han liker seg der til vanlig også. Anonymkode: 6f6e3...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #29 Del Skrevet 11. januar 2024 Tenker å prøve ut antistress-musikk for katter (youtube) til neste år. Tenkte ikke på det før. Anonymkode: 6f6e3...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå