AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Del Skrevet 30. desember 2023 Bor midt i Bergen sentrum og her smeller bakkefyrverkeri så katten reagerer innendørs med å bli skremt. Hva gjør dere for å roe katten når rakettene smeller rundt veggene? Anonymkode: 5b39a...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Del Skrevet 30. desember 2023 Stenger katteluka ca kl 21 og lar pus være inne til etter midnatt. Så lenge hun ikke ser fyrverkeriet, så går det greit. Hun sover på et rom med tett rullegardin og radioen på. Anonymkode: 1ea56...4f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 30. desember 2023 #3 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg oppfører meg som den lederen jeg er. Jeg er til stede og oppfører meg normalt. Det som virkelig skremmer henne er når jeg utviser utrygghet. 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Del Skrevet 30. desember 2023 Trekk for gardinene, sett på radio/musikk, lat som ingenting, gi den noe god mat. Anonymkode: cba9d...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Del Skrevet 30. desember 2023 Er i kjelleren,hører ikke så mye der. Anonymkode: 2a7fa...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Del Skrevet 30. desember 2023 Sett på musikk med høy lyd, gruer meg også. Bor på landås Anonymkode: cb91b...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Del Skrevet 30. desember 2023 Heldigvis er ikke kattene mine redde for raketter. De syns det er spennende og setter seg i vinduskarmen for å se. Men jeg holder de inne fra i morgen ettermiddag uansett. Vet om flere som bruker badet hvis de har redde katter/hunder. Og radio. Anonymkode: 38c9f...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Del Skrevet 30. desember 2023 Hun sitter i vinduskarmen og ser store deler av dagen, hvis det blir for mye går hun ned på badet i kjelleren. Der er ingen vinduer. Anonymkode: 8e0ef...ecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg har adoptert 2 traumatiserte voksenkatter fra dyrebeskyttelsen. De kunne ikke brydd seg mindre om fyrverkerier. Nesten så de syntes jeg er skumlere... 😅 Anonymkode: 69f20...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #10 Del Skrevet 31. desember 2023 Vi sperrer av området nede i kjelleren, åpner skapene for en av de liker gjemme seg inne blant klærne når han er redd. Flytter mat og vann dit, de har kattekassen i den etasjen fra før. Vi har på litt radio, trekker for gardinene. Når det er sagt, det er der de oppholder seg i det daglige, så jeg tviler de tenker særlig over det- men vi prøver begrense at de kan smette ut eller treffe på å være i stua i det det treffer. Anonymkode: b60e6...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #11 Del Skrevet 31. desember 2023 Stenger katteluken 20. De holder seg i kjelleren. Har stort vaskerom uten vinduer. Setter på radio, og da hører de ingenting. Anonymkode: 5f63a...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #12 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har adoptert 2 traumatiserte voksenkatter fra dyrebeskyttelsen. De kunne ikke brydd seg mindre om fyrverkerier. Nesten så de syntes jeg er skumlere... 😅 Anonymkode: 69f20...7f3 De har sikkert vært ute en nyttårsaften før😅 Anonymkode: 093d2...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missbluebird Skrevet 31. desember 2023 #13 Del Skrevet 31. desember 2023 Fleste dyr liker ikke fyrverkeri eller høye spontane lyder. Lukk vinduer og vær på et sted om mulig som ikke har store flater mot yttervegger så har de et sted hvor det minimeres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 31. desember 2023 #14 Del Skrevet 31. desember 2023 Ryddet for tulleinnlegg. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Del Skrevet 31. desember 2023 Mine tullinger liker å sitte i vinduet og se på det, hvis jeg tar for gardinene sniker de seg bare bak dem. (Isbilen, derimot, da løper de stressa rundt og knurrer. De HATER isbilen!) Anonymkode: 0ec87...821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #16 Del Skrevet 31. desember 2023 Tror det er lurest å gjøre minst mulig utav det, altså oppføre seg som normalt. Eventuelt kaste litt kattegodis på gulvet på en del av smellene. Anonymkode: 29a8e...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Del Skrevet 31. desember 2023 Gjør ingen verdens ting for at kattene skal «tåle» fyrverkeriet. De står nyskjerrig og kikker på. Det er mennesker som oppfører seg som snowflakes som gjør dyra utrygge, ikke fyrverkeri og annet surr. Anonymkode: 6465a...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #18 Del Skrevet 31. desember 2023 Den forrige katten var elsket fyrverkeri og satt som limt i vinduskarmen hver nyttårsaften. Han døde dessverre av alderdom for 2 år siden. Nå har vi ny katt (kattunge på 7 mnd.) og er spent på kvelden. Han er en Bengalkatt og svært nysgjerrig av natur. Så vi får se hvordan det går i kveld Anonymkode: 2de4f...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #19 Del Skrevet 31. desember 2023 Hunden tar vi inn på baderommet og steller for den. Katten ser aldri ut til å ha tatt nevneverdig skade. Anonymkode: e408b...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #20 Del Skrevet 31. desember 2023 Later som ingenting, og setter på radioen på badet. Hun elsket fyrverkeri tidligere, helt til idioten av en nabo avfyrte fyrverkeri midt mellom blokkene her, i et forbudsområde. Det ble for meget for henne, og hun har etter det ligget bak skittentøysdunken på badet. Da er det best å bare la henne være i fred. I og med at vi bor i leilighet har vi jo ingen kjeller eller noe å tilby henne. Håper at naboen aldri gjentar en oppskyting mellom blokkene, av flere grunner, og at hun kommer over angsten til slutt. Anonymkode: 2208f...090 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå